
ΤΕΠΑΚ: Ίδρυση και λειτουργία Κέντρου Δια Βίου Μάθησης
Τον καίριο ρόλο της δια βίου μάθησης, ως θεμελιώδους άξονα στον στρατηγικό σχεδιασμό του ΤΕΠΑΚ υπογράμμισε ο Πρύτανης, καθηγητής Παναγιώτης Ζαφείρης, σε ενημερωτική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη, για την ίδρυση και λειτουργία του Κέντρου Διά Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) του Πανεπιστημίου.
Όπως αναφέρει ανακοίνωση του ΤΕΠΑΚ, η εκδήλωση είχε στόχο την ενημέρωση της πανεπιστημιακής κοινότητας και την ανάδειξη του ρόλου του ΚΔΒΜ στην ενίσχυση των δεξιοτήτων και της συνεχιζόμενης επιμόρφωσης.
Στον χαιρετισμό του, ο Πρύτανης ευχαρίστησε την Πρόεδρο και τα υπόλοιπα μέλη του συμβουλίου του ΚΔΒΜ για τη συμβολή τους στην ανάπτυξη του Κέντρου και «υπογράμμισε τον καίριο ρόλο της δια βίου μάθησης ως θεμελιώδους άξονα στον στρατηγικό σχεδιασμό του Πανεπιστημίου».
Ειδική αναφορά έκανε στην εισήγηση του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας της Ανώτερης Εκπαίδευσης (ΔΙΠΑΕ), η οποία προβλέπει ότι τα μικροδιαπιστευτήρια (micro-credentials) μπορούν να προσφέρονται ως προγράμματα Δια Βίου Μάθησης από τα Πανεπιστήμια.
«Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η ίδρυση του ΚΔΒΜ αποτελεί ένα σημαντικό και στοχευμένο βήμα για την ενίσχυση του ρόλου του Πανεπιστημίου στον τομέα της Δια Βίου Μάθησης», συμπλήρωσε.
Στη συνέχεια, η Πρόεδρος του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης, Δρ. Ουρανία Κολοκοτρώνη, Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Νοσηλευτικής, παρουσίασε το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του Κέντρου.
Η Δρ. Κολοκοτρώνη ενημέρωσε την πανεπιστημιακή κοινότητα για το ιστορικό ίδρυσης, τον σκοπό και τις κύριες δράσεις του Κέντρου, καθώς και για τη διοικητική του δομή, την οργανωτική υποστήριξη και τους διαθέσιμους πόρους, ενώ παρουσιάστηκαν, επίσης, οι επιστημονικά υπεύθυνοι και οι εκπαιδευτές/τριες που έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν και να υλοποιήσουν προγράμματα μέσω του ΚΔΒΜ.
Ο Δρ Ραφαήλ Σοφοκλέους, Ειδικός Επιστήμονας Υποστήριξης Έργου του ΚΔΒΜ, παρουσίασε τη διαδικασία υποβολής και σχεδιασμού εκπαιδευτικών δράσεων, αναλύοντας τα βασικά στάδια και τις απαιτήσεις για την ανάπτυξη προγραμμάτων στο πλαίσιο του Κέντρου.
Ακολούθησε η παρουσίαση του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Πιστοποίησης για τα Micro-credentials από τον κ. Αριστόδημο Λανίτη, Principal Representative του ΤΕΠΑΚ στη συμμαχία του EUt+, μέλος του συμβουλίου του ΚΔΒΜ και μέλος του συμβουλίου του Συντονιστικού Κέντρου του EUt+.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, η ερευνήτρια του Sustainable Energy Laboratory Σάρα Μαρίζα Βρυωνίδη παρουσίασε τις δράσεις του ευρωπαϊκού έργου BuildSkills Academy και η μεθοδολογία Buildskills, μέσω της οποίας εμπλουτίστηκαν και δημιουργήθηκαν 12 προγράμματα κατάρτισης που θα πραγματοποιηθούν σε έξι χώρες με τους εταίρους του προγράμματος.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα, προστίθεται, στοχεύουν στον μετασχηματισμό του κατασκευαστικού τομέα και στην εκπαίδευση επαγγελματιών με τις απαραίτητες δεξιότητες για τους μελλοντικούς ρόλους στην αγορά εργασίας.
Στην Κύπρο, μέσω του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης, θα πραγματοποιηθούν δύο πιλοτικά εκπαιδευτικά προγράμματα, με το πρώτο να επικεντρώνεται στην ασφάλεια και αξιοπιστία στην υγεία και τη βιωσιμότητα στη μηχανική, ενώ το δεύτερο στη βιοεμπνευσμένη καινοτομία και τον σχεδιασμό για βιώσιμες λύσεις.
Ακολούθως, η Δρ. Ερασμία Λεωνίδου, Λέκτορας, Τμήμα Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ, ανέλυσε τις βασικές παραμέτρους σχεδιασμού ενός προγράμματος Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Επιμόρφωσης και τόνισε τη σημασία της κάλυψης πραγματικών επαγγελματικών αναγκών, της σύνδεσης με την πρακτική εμπειρία και της σαφήνειας στους μαθησιακούς στόχους. Επισήμανε επίσης τις απαιτήσεις της ΑνΑΔ και τις βέλτιστες πρακτικές για τη δομή και αξιολόγηση των επιμορφωτικών προγραμμάτων.
Η Δρ. Έλενα Θεοδώρου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, παρουσίασε το πρώτο προσφερόμενο πρόγραμμα του ΚΔΒΜ, με θέμα «Αξιολόγηση γλωσσικών διαταραχών στην παιδική ηλικία – Θεωρία και Κλινικές Εφαρμογές». Σύμφωνα με την Δρα Θεοδώρου, το πρόγραμμα αποσκοπεί στην ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των επαγγελματιών λογοθεραπευτών / λογοθεραπευτριών σχετικά με τις διαδικασίες λογοθεραπευτικής αξιολόγησης.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με ανοιχτή συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων, «επιβεβαιώνοντας τη δυναμική του ΚΔΒΜ ως καταλύτη για την προώθηση της διά βίου μάθησης τόσο εντός του Πανεπιστημίου όσο και στην ευρύτερη κοινωνία», καταλήγει η ανακοίνωση του ΤΕΠΑΚ.
Πηγή: ΚΥΠΕ