
Βαφεάδης: Από τον Γιάννο Όξινο ενημερώθηκα για τους Takata (ΒΙΝΤΕΟ)
Ενώπιον της Ερευνητικής Επιτροπής που διερευνά την υπόθεση των ελαττωματικών αερόσακων Takata, κατέθεσε ο Υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης.
Ο Υπουργός άνοιξε την κατάθεση του σημειώνοντας πως όταν ανέλαβε το Υπουργείο δεν είχε καμία ενημέρωση από τον προκάτοχό του, Γιάννη Καρούσο, σχετικά με τους αερόσακους Takata ή γενικότερα με τις διαδικασίες ανακλήσεων. Ούτε του αναφέρθηκαν προβλήματα που να αφορούν το Τμήμα Οδικών Μεταφορών ή την Ηλεκτρομηχανολογική Υπηρεσία.
Έντονη εντύπωση προκάλεσε η αποκάλυψη του κ. Βαφεάδη ότι για πρώτη φορά ενημερώθηκε για το ζήτημα των Takata από τον Γιάννη Όξινο, πατέρα του θανόντος Κυριάκου Όξινου, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 25 Μαΐου 2023.
Η Επιτροπή στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι ακόμη και διευθυντές σχετικών υπηρεσιών δεν είχαν γνώση της ύπαρξης του προβλήματος, με τον Πρόεδρο να εκφράζει απορία για την έλλειψη ενημέρωσης. Ο Υπουργός, απαντώντας, υπογράμμισε πως αυτή η άγνοια εμπόδισε την εξεύρεση λύσεων, καθώς «έπρεπε να έχουν γνώση για να μπορούν να επιληθούν τα ζητήματα».
Ο κ. Βαφεάδης επέρριψε την κύρια ευθύνη για τα ελαττωματικά εξαρτήματα στους κατασκευαστές, ενώ υποστήριξε πως η εποπτική ευθύνη για τις ανακλήσεις βαραίνει το Τμήμα Οδικών Μεταφορών.
Αναφερόμενος στα πορίσματα για τα θανατηφόρα δυστυχήματα του Αλέξανδρου Λούγκου και του Κυριάκου Όξινου, δήλωσε ότι δεν τα παρέλαβε προσωπικά. Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Διευθυντή της Ηλεκτρομηχανολογικής Υπηρεσίας, τέτοια πορίσματα διαβιβάζονται αποκλειστικά στην Αστυνομία, η οποία τα προωθεί στον Γενικό Εισαγγελέα. «Είναι λογικό να διασφαλίζεται η ακεραιότητα της διαδικασίας», πρόσθεσε.
Σχετικά με τις εγκυκλίους που διέπουν τη διαδικασία διαχείρισης ανακλήσεων, τόνισε πως η εγκύκλιος του 2011 επιδίωξε να θεσπίσει μία αλυσίδα ενημέρωσης για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα (γνωστά ως γκρίζα οχήματα). Ωστόσο, το 2017 σημειώθηκε ανατροπή, καθώς νέα εγκύκλιος του Τμήματος Οδικών Μεταφορών απάλλαξε τους διανομείς από την υποχρέωση ενημέρωσης, χωρίς να θεσπιστεί εναλλακτικός μηχανισμός επικοινωνίας με τους ιδιοκτήτες. Αυτό, όπως τόνισε, οδήγησε σε «μη σωστή εφαρμογή των ανακλήσεων και ενημέρωση του κόσμου».
Η ακρόαση του κ. Βαφεάδη ολοκληρώθηκε με την αναμονή της κατάθεσης του πρώην Υπουργού Μεταφορών, Γιάννη Καρούσου, η οποία αναμένεται να ρίξει φως στα όσα συνέβησαν πριν την ανάληψη των καθηκόντων από τον νυν Υπουργό.
Η Ερευνητική Επιτροπή συνεχίζει το έργο της, με φόντο τις σοβαρές ευθύνες που διαφαίνονται τόσο σε επίπεδο πολιτικής ηγεσίας όσο και διοικητικής εποπτείας.
Πηγή: Sigmalive