
«Χίλιες γκρίζες ζώνες» βλέπει η ΠΟΕΔ στο σύστημα αξιολόγησης, «άκομψος» ο χειρισμός ΥΠΑΝ
Τη δυσφορία της ΠΟΕΔ για το νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, το οποίο εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο και οδηγείται πλέον στη Βουλή προς συζήτηση και ψήφιση, εξέφρασε στην εκπομπή Alpha Καλημέρα η Πρόεδρος της Οργάνωσης, Μύρια Βασιλείου, ζητώντας περαιτέρω διαχείρισης και συζήτησης.
Ξεκαθαρίζοντας ότι η ΠΟΕΔ επιθυμεί τη βελτίωση του ισοπεδωτικού υφιστάμενου συστήματος, ανέφερε ότι σκοπός είναι να προκύψει κάτι νέο και όχι η διαφορετική επανάληψη του παλιού. Εξήγησε ότι με το παρόν πλαίσιο, ένας εκπαιδευτικός αξιολογείται μετά από διπλή επίσκεψη του Επιθεωρήτή και του Διευθυντή/της Διευθύντριας εντός της τάξης εν ώρα μαθήματος. Ουσιαστικά στην νέα πρόταση το συγκεκριμένο μοντέλο παραμένει, με τη διαφορά ότι ο Διευθυντής πλέον θα βαθμολογεί μαζί με τον Επιθεωρητή.
«Εμείς λέμε ο Διευθυντής να μπαίνει και να βλέπει τον εκπαιδευτικό του και να συμπεριφέρεται ως εκπαιδευτικός ηγέτης δίνοντας τα στοιχεία εκείνα που θα βοηθήσει τον εκπαιδευτικό να γίνει καλύτερος. Και βάλτε δύο επιθεωρητές οι οποίοι θα βαθμολογήσουν τον εκπαιδευτικό, θα έχουν τον ρόλο του αξιολογητή και θα πρέπει εκεί να υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας.»
Έκανε λόγο, μάλιστα, για επανάληψη στρεβλώσεων που υπάρχει σήμερα. «Πάμε για κάτι καλύτερο, όχι για κάτι χειρότερο», προσέθεσε η κ. Βασιλείου, σημειώνοντας ότι δε μηδενίζεται η πρόταση, αλλά υπάρχουν «χίλιες γκρίζες ζώνες». Παράλληλα, δήλωσε κατηγορηματικά ότι δε γίνεται να διεξάγεται διάλογος για το εργασιακό μέλλον των εκπαιδευτικών από τη νομοθετική εξουσία, αλλά από το δίπολο Υπουργείου Παιδείας και εκπαιδευτικών.
«Να έχουμε όλο εκείνο το πλαίσιο που θα μας διαβεβαιώνει εμάς ως εκπαιδευτικούς ότι αυτό που πάμε να κάνουμε είναι σωστό. Ενώ μας είχε πει η Υπουργός ότι θα μας στείλει επικαιροποιημένη, πέρασε η πρόταση, ακούσαμε ότι πέρασε κάτι από το Υπουργικό, ούτε ξέρουμε τί πέρασε.»
Η Πρόεδρος της ΠΟΕΔ χαρακτήρισε «άκομψο» τον χειρισμό της Υπουργού Παιδείας, σημειώνοντας ότι δεν είχαν ενώπιόν τους μια ενοποιημένη πρόταση.