
Σε βραχιολάκι το «κόκκινο κουμπί», πώς θα ενημερώνονται οι Αρχές
Στη Λεμεσό θα λειτουργεί το Συντονιστικό Κέντρο, όπου επιστήμονες θα διαχειρίζονται κλήσεις έκτακτης ανάγκης μέσω της υπηρεσίας «κόκκινο κουμπί». Μιλώντας στην εκπομπή Alpha Ενημέρωση , η Υφυπουργός Κοινωνικής Πρόνοιας χαιρέτισε τη δρομολόγηση της πιλοτικής εφαρμογής της υπηρεσίας, εξηγώντας ότι είναι το προστάδιο της πλήρους υλοποίησης.
Σύμφωνα με την Μαριλένα Ευαγγέλου, η υπηρεσία θα λειτουργεί σε εικοσιτετράωρη βάση μέσω του Συντονιστικού Κέντρου Διαχείρισης Κλήσεων που εδράζεται στη Λεμεσό. Μετά την ειδοποίηση του συστήματος μέσω βραχιολιού που θα δοθεί αρχικά σε ογδόντα δικαιούχους, κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι και επιστήμονες θα παραπέμπουν το τηλεφώνημα στην αρμόδια υπηρεσία.
Ορίζοντας την περίπτωση «έκτακτης ανάγκης» η Υφυπουργός Εξηγεί:
«Είτε αυτό αφορά σε κακοποίηση ή σε έκτακτη ανάγκη που είναι πλημμύρα, είτε πυρκαγιά, ή και ψυχολογική στήριξη.»
Στόχος είναι να στηριχθούν, αρχικά, άτομα ηλικίας άνω των 75 ετών, που είτε διαμένουν μόνα τους, είτε πρόκειται για ηλικιωμένα ζευγάρια με προβλήματα υγείας ή διαμένοντες σε απομακρυσμένες περιοχές. Δικαιούχοι θα είναι οι λήπτες ΕΕΕ και επιδόματος χαμηλοσυνταξιούχου. «Θέλουμε να δούμε την εφαρμογή σε ανθρώπους οι οποίοι ενδεχομένως να έχουν περισσότερη ανάγκη για αρχή», εξηγεί η κυρία Ευαγγέλου.
Συνοψίζοντας, σημείωσε ότι απομένουν κάποιες λεπτομέρειες που θα συζητηθούν με το Παρατηρητήριο Τρίτης Ηλικίας, έτσι ώστε να οριστικοποιηθούν τις επόμενες ημέρες οι πρώτοι δικαιούχοι.