Home ΛΑΡΝΑΚΑ Γέφυρα Καλαβασού: Πώς απαντά το Τμήμα Δημοσίων Έργων για το ύψος
Γέφυρα Καλαβασού: Πώς απαντά το Τμήμα Δημοσίων Έργων για το ύψος

Γέφυρα Καλαβασού: Πώς απαντά το Τμήμα Δημοσίων Έργων για το ύψος

Το Τμήμα Αναπτύξεως Υδάτων, ως αρμόδια αρχή για τους ποταμούς, θα πρέπει να αποφασίσει για το αίτημα μονιμοποίησης προσωρινού δρόμου που κατασκευάστηκε στο πλαίσιο αναβάθμισης της Γέφυρας Καλαβασού, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Τμήμα Δημοσίων Έργων, σημειώνοντας ότι σε περίπτωση που αποφασιστεί να μεγαλώσει το καθαρό ύψος μεταξύ του υφιστάμενου δρόμου και της γέφυρας, θα πρέπει να ελεγχθεί εάν επηρεάζεται η θεμελίωση της γέφυρας.

Το Τμήμα Δημοσίων Έργων, του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων αναφέρει σε ανακοίνωσή του, σχετικά με το έργο αναβάθμισης/επιδιόρθωσης της Γέφυρας Καλαβασού στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λεμεσού ότι κάτω από τη γέφυρα διέρχεται χωματόδρομος δίπλα από το δυτικό ακρόβαθρο (προς Λεμεσό) ο οποίος συνδέεται με εγγεγραμένους αγροτικούς δρόμους βόρεια και νότια της γέφυρας με καθαρό ύψος 3,7μ περίπου. Σημειώνει ότι για τις ανάγκες του Έργου κατασκευάστηκε προσωρινός δρόμος εντός της κοίτης του ποταμού με καθαρό ύψος 4,9μ.

«Η κοινότητα Καλαβασού η Πυροσβεστική και η Εθνική Φρουρά ζητούν όπως ο προσωρινός δρόμος παραμείνει σε λειτουργία ώστε να διασφαλίζεται ικανοποιητικό καθαρό ύψος για διακίνηση συγκεκριμένων οχημάτων», αναφέρει.

Το Τμήμα Αναπτύξεως Υδάτων ως αρμόδια αρχή για τους ποταμούς, θα πρέπει να αποφασίσει για την μονιμοποίηση του προσωρινού δρόμου, προσθέτει.

Σημειώνοντας ότι ο υφιστάμενος δρόμος, είναι πάνω από τα θεμέλια της γέφυρας, το Τμήμα Δημοσίων Έργων αναφέρει ότι σε περίπτωση που αποφασιστεί να μεγαλώσει το καθαρό ύψος μεταξύ του υφιστάμενου δρόμου και της γέφυρας, θα πρέπει να ελεγχθεί εάν επηρεάζεται η θεμελίωση της γέφυρας. «Θα πρέπει επίσης να τροποποιηθεί η μηκοτομή των εγγεγραμένων δρόμων εκατέρωθεν της γέφυρας ώστε να αποφευχθεί δημιουργία κοίλου σημείου κάτω από τη γέφυρα με κίνδυνους πλημμύρας», αναφέρει. Επιπλέον, προσθέτει, η διαφοροποίηση της μηκοτομής θα έχει ως επακόλουθο την αύξηση του εύρους κατάληψης των δρόμων και πιθανόν να απαιτούνται επιπρόσθετες απαλλοτριώσεις.

Σημειώνεται ότι η αναβάθμιση της γέφυρας Καλαβασού αφορούσε εργασίες ενδυνάμωσης για να πληροί τους νέους αυστηρότερους Σεισμικούς Κώδικες,  χωρίς διαφοροποίηση του ύψους της γέφυρας.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Send this to a friend