
Σημείο τριβής η μέθοδος Design and Build μεταξύ Υπουργείου Μεταφορών και Δήμου Λάρνακας – Αναμονή για νέα συνάντηση Βαφεάδη και Βύρα
ΓΡΑΦΕΙ ο ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ
Κόκκινη γραμμή αποτελεί για το Δήμο Λάρνακας η μέθοδος Design and Build, που προκρίνει το κράτος για την ανέγερση του Ναυτικού Ομίλου (Yacht Club) στη μαρίνα Λάρνακας.
Μπορεί κατά την τελευταία σύσκεψη που έλαβε χώρα την περασμένη Δευτέρα (5/5) στα γραφεία του ΕΒΕΛ, στην παρουσία του υπουργού Μεταφορών Αλέξη Βαφεάδη και του δημάρχου Λάρνακας Ανδρέα Βύρας, να έπεσαν οι τόνοι για το θέμα αυτό και οι δύο άνδρες να έκαναν λόγο για «εποικοδομητική συνάντηση», επί της ουσίας όμως η διαφωνία των τοπικών αρχών της πόλης για την συγκεκριμένη μέθοδο παραμένει, καθότι κρίνεται αναποτελεσματική για ένα τέτοιο έργο.
Και εφόσον δεν διαφοροποιηθεί η θέση του αρμόδιου υπουργείου ως προς το συγκεκριμένο ζήτημα, δεν προβλέπονται θετικές εξελίξεις ούτε κατά την συνάντηση που αναμένεται ότι θα έχουν λίαν συντόμως ο Υπουργός Μεταφορών και ο Δήμαρχος Λάρνακας.
Η συνάντηση συμφωνήθηκε κατά τη σύσκεψη στο ΕΒΕΛ, προκειμένου να συζητηθούν οι τελευταίες εξελίξεις και οι διαδικασίες που ακολουθούνται σε σχέση με τα έργα που εξήγγειλε το κράτος πριν ένα χρόνο στη μαρίνα Λάρνακας, αλλά και για την μελέτη που θ’ ανατεθεί στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) της Ελλάδας (στο πλαίσιο διακρατικής συμφωνίας) για την μελλοντική ανάπτυξη του λιμανιού, μετά το ναυάγιο με την Kition Ocean Holdings.
Θυμίζουμε, ότι ο Ανδρέας Βύρας απέστειλε την περασμένη εβδομάδα (2/5) επιστολή προς τον Αλέξη Βαφεάδη, στην οποία τονίζει την αντίθεση της Λάρνακας για την επιλογή της μεθόδου Design and Build ως προς την υλοποίηση του Ναυτικού Ομίλου, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι ο δήμος επιθυμεί κι έχει την επάρκεια να προωθήσει την προκήρυξη του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού με την παραδοσιακή διαδικασία (επιλογή επιτυχόντα μελετητή – ωρίμανση έργου – προσφορές – επίβλεψη), η οποία, σύμφωνα πάντα με το Δήμο Λάρνακας, για την περίπτωση του Yacht Club φαντάζει ως η πιο ενδεδειγμένη.
Περαιτέρω, οι δημοτικές αρχές της Λάρνακας πιστεύουν ότι η πιο πάνω διαδικασία θα συμβάλει στην υλοποίηση του έργου με χρονικό ορίζοντα πριν από το 2030, με την προϋπόθεση, βέβαια, το κράτος να φροντίσει όπως προηγηθούν όλες οι αναγκαίες εγκρίσεις, δηλαδή η ετοιμασία PCN, η μελέτη βιωσιμότητας, η έγκριση του προϋπολογισμού του έργου κλπ, και ταυτόχρονα να ληφθούν οι αναγκαίες υπουργικές αποφάσεις.
Ο κ.Βύρας κατέστησε σαφές στον Υπουργό Μεταφορών πως εφόσον το κράτος εμμένει στη θέση για ανέγερση του Ναυτικού Ομίλου με την μέθοδο Design and Build, ο Δήμος Λάρνακας δεν διαθέτει την υποστήριξη και την τεχνογνωσία για παρακολούθηση μιας τέτοιας σύμβασης και ως εκ τούτου θα αδυνατεί ν’ αναλάβει τη διαδικασία παρακολούθησης και υλοποίησης του έργου.
Διερωτάται, επίσης, ο Δήμος Λάρνακας ότι εφόσον ολοκληρώσει, σε συνεργασία με το ΕΤΕΚ, τη διαδικασία του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για το κτίριο, ποια θα είναι η δέσμευση του κράτους για το χρονοδιάγραμμα προώθησης των εγγράφων για Design and Build από το Τμήμα Δημοσίων Έργων.
Από την πλευρά του, ο Αλέξης Βαφεάδης ανέλαβε να μελετήσει την επιστολή του Δημάρχου Λάρνακας και θα επανέλθει με απαντήσεις στους προβληματισμούς των δημοτικών αρχών κατά τη νέα συνάντηση που αναμένεται να γίνει.
Ουσιαστικά, ακόμα δεν έχει επιλυθεί η διαφορά που προέκυψε για τη μέθοδο Design and Build και όπως πληροφορούμαστε, σε περίπτωση που το αρμόδιο υπουργείο επιμείνει στην μέθοδο αυτή, τότε δεν αποκλείονται δυναμικές κινητοποιήσεις εκ μέρους του Δήμου Λάρνακας.