
Φαύλος κύκλος με τον Ποταμό Λιοπετρίου – Κλείνουν δρόμους οι αγανακτισμένοι ψαράδες
ΓΡΑΦΕΙ ο ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ
Με ηφαίστειο έτοιμο να εκραγεί μοιάζει το δημοτικό διαμέρισμα Λιοπετρίου, εξαιτίας της παρατεταμένης καθυστέρησης που παρατηρείται στην ολοκλήρωση του έργου ανάπλασης του αλιευτικού καταφυγίου και του οδικού δικτύου στην περιοχή του Ποταμού.
Ο κόσμος στο Λιοπέτρι είναι ανάστατος και σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Μάρκο Κουμή, προγραμματίζονται δυναμικές κινητοποιήσεις με κλείσιμο του αυτοκινητόδρομου Ξυλοφάγου – Αγίας Νάπας.
Κι ενώ τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες ψαράδες στον Ποταμό Λιοπετρίου αναμένεται να συζητηθούν εκ νέου στην κοινοβουλευτική επιτροπή Γεωργίας την ερχόμενη Τρίτη, 11 Μαρτίου, στο Λιοπέτρι υπάρχει μεγάλος αναβρασμός και ήδη πολίτες και επαγγελματίες ψαράδες ξεκίνησαν να προγραμματίζουν κινητοποιήσεις, οι οποίες θα έχουν δυναμικό χαρακτήρα.
«Ο κόσμος στο Λιοπέτρι είναι αγανακτισμένος και διαμαρτύρεται για τις καθυστερήσεις που συνεχίζονται ως προς την ολοκλήρωση του έργου. Ομάδα πολιτών και ψαράδες της περιοχής προγραμματίζουν τις πρώτες κινητοποιήσεις, οι οποίες θ’ αφορούν κλείσιμο του αυτοκινητόδρομου Ξυλοφάγου – Αγίας Νάπας, στο ύψος της γέφυρας παρά τον Ποταμό Λιοπετρίου. Η ημερομηνία της εκδήλωσης διαμαρτυρίας δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί, αλλά το θέμα συζητιέται έντονα στο Λιοπέτρι και σύντομα θα υπάρξουν αποφάσεις, σε συνεργασία με την τοπική αρχή», ανέφερε ο κ.Κουμή.
Το οδικό δίκτυο
———————–
Ειδικά για το θέμα του οδικού δικτύου προς τον Ποταμό Λιοπετρίου, ο αντιδήμαρχος θέλησε να σχολιάσει τη δήλωση του Προέδρου της Δημοκρατίας κατά την πρόσφατη περιφερειακή σύσκεψη στο Δήμο Παραλιμνίου – Δερύνειας, σύμφωνα με την οποία ο δρόμος θα ολοκληρωθεί σ’ έξι μήνες.
Ο Μάρκος Κουμή εξέφρασε σοβαρές αμφιβολίες κατά πόσο κάτι τέτοιο είναι εφικτό. Κι εξήγησε το γιατί: «Το εργοτάξιο παραμένει κλειστό από τον περασμένο Νοέμβριο και ο προηγούμενος εργολάβος, με τον οποίο η κυβέρνηση τερμάτισε την σύμβαση, παραμένει στον χώρο.
Το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως ακόμα δεν βρήκε την λύση με τον προηγούμενο εργολάβο και ως εκ τούτου ο νέος εργολάβος, στον οποίο ανατέθηκε η ολοκλήρωση του οδικού δικτύου της περιοχής, δεν μπορεί να μπει στο εργοτάξιο και να ξεκινήσει δουλειά. Άρα, οι υποσχέσεις του ΠτΔ για το θέμα φαίνεται πως δύσκολα θα υλοποιηθούν. Το θεωρώ απομακρυσμένο, υπό τα σημερινά δεδομένα, να ολοκληρωθεί το οδικό δίκτυο μέχρι το καλοκαίρι. Έχουμε Μάρτιο και ακόμα δεν έχει βρεθεί η χρυσή φόρμουλα με τον προηγούμενο εργολάβο».
Μισές δουλειές
———————-
Περαιτέρω, ο Αντιδήμαρχος Λιοπετρίου είπε ότι κατά την τελευταία συνεδρία της επιτροπής Γεωργίας της Βουλή, όπου συζητήθηκαν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες ψαράδες στον Ποταμό Λιοπετρίου, οι εκπρόσωποι της Πολεοδομίας ενημέρωσαν την τοπική αρχή ότι εφόσον ξεκινήσουν τα έργα για ολοκλήρωση του οδικού δικτύου από τον νέο εργολάβο, οι εργασίες αυτές δεν θα αφορούν την κατασκευή πεζοδρομίων, την εγκατάσταση φωτισμού και την τοποθέτηση σημάνσεων, όπως προνοούν τα αρχικά σχέδια του έργου, αλλά θα γίνει μόνο η πλακόστρωση ώστε να είναι εφικτή η έλευση των αυτοκινήτων.
Επί της ουσίας, πρόσθεσε ο κ.Κουμή, θα κατασκευαστεί μέρος της πρώτης φάσης του οδικού δικτύου. «Μιλάμε για μισές δουλειές, γι’ αυτό και θεωρώ πως ο ΠτΔ ίσως να ήταν παραπληροφορημένος όταν δήλωνε ότι το οδικό δίκτυο θα είναι έτοιμο σ’ έξι μήνες.
Ούτε η κατασκευή των κρηπιδωμάτων για τις βάρκες των ψαράδων έχει ξεκινήσει ακόμα. Γι’ αυτό, καλώ τον Υπουργό Εσωτερικών να ενσκήψει σοβαρά στο θέμα, διότι οι ψαράδες μας αντιμετωπίζουν καθημερινά τρομερά προβλήματα ως προς την πρόσβασή τους στο αλιευτικό καταφύγιο και στις βάρκες τους», κατέληξε.