
Οι εξελίξεις μετά την αρνητική απάντηση του Υπουργείου Μεταφορών στην Prosperity Group CY να συνεχίσει το έργο της ενιαίας ανάπτυξης του Λιμανιού και της Μαρίνας Λάρνακας
Μόνο έκπληξη δεν προκάλεσε η αρνητική απάντηση του Υπουργείου Μεταφορών, στην πρόταση της Prosperity Group CY, μετόχου της τέως αναδόχου για τη δήθεν επένδυση του €1.2 δισ. στη Λάρνακα, που ζήτησε αναβίωση της συμφωνίας, ώστε να συνεχίσει το έργο της ενιαίας ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας.
Αν και η απάντηση, την οποία αποκάλυψε χθες ο «Φ», είχε σχέση με τις νομικές πτυχές της πρότασης, επί της ουσίας ουδείς εμφανιζόταν διατεθειμένος να ρισκάρει μια ενδεχόμενη νέα αποτυχία του έργου, γεγονός που θα προκαλούσε σφοδρότατες αντιδράσεις στη Λάρνακα.
Ο υπουργός Μεταφορών εξηγώντας το σκεπτικό της απόφασης ανέφερε στην εφημερίδα μας πως «δεν εξετάστηκε εις βάθος αλλά επί της αρχής πως ένας μέτοχος μιας εταιρείας δεν είναι η ίδια η εταιρεία. H Prosperity δεν μπορεί να κάνει αίτηση για επαναφορά μιας σύμβασης που την έχει άλλος, δηλαδή η Kition». Υπέδειξε δε πως αυτή η απόφαση «δεν απαγορεύει στην εταιρεία στο μέλλον να υποβάλει προσφορές» για μαρίνα και λιμάνι.
Ενήμεροι για την απόφαση ήταν ο Δήμος και οι υπόλοιποι φορείς της Λάρνακας, με τον Ανδρέα Βύρα να υποδεικνύει πως από τη στιγμή που νομικά δεν μπορεί να σταθεί η πρόταση, «δεν υπάρχει κάτι άλλο να συζητήσουμε».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΕΒΕΛ Λάρνακας, δρ Νάκης Αντωνίου, ανέφερε πως εάν ενδιαφέρεται η εταιρεία μπορεί στο μέλλον να υποβάλει προσφορές, ξεκαθαρίζοντας πως η ανάπτυξη που είχε προτείνει η Kition «δεν συνάδει με τη γραφικότητα της πόλης».
Δεν έκρυψε την απογοήτευσή του για την απόφαση ο διευθύνων σύμβουλος της Prosperity Group CY, Πάνος Αλεξάνδρου, ο οποίος υποστήριξε πως η πρόταση αφορούσε σε συμφωνία με την Kition, αλλά με νέα μετοχική δομή. «Εμείς θα συζητήσουμε εσωτερικά το θέμα για ν’ αποφασίσουμε πως θα το χειριστούμε», σημείωσε.
Το γεγονός πως τέθηκε εκτός πλάνων η πρόταση της Prosperity στρέφει πλέον τα βλέμματα αποκλειστικά στους σχεδιασμούς που έχουν ανακοινωθεί και ειδικά στην απόφαση για ανάθεση της μελέτης για τις δύο υποδομές στην ελληνική Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων του ΤΑΙΠΕΔ.
Το θέμα παρουσιάζει καθυστέρηση, με τον πρόεδρο του ΕΒΕΛ να ζητά ενημέρωση. «Εμείς ακόμη περιμένουμε ενημέρωση από τον υπουργό Μεταφορών για τη μελέτη, αφού μας είπε πως θα ανατεθεί μέχρι τέλος του Ιανουαρίου. Ακόμη δεν έχουμε πληροφορηθεί εάν δόθηκε η εντολή».
Κληθείς από τον «Φ» ν’ αναφέρει πού βρίσκεται το ζήτημα, ο υπουργός Μεταφορών απάντησε πως «το χειρίζεται η γενική διευθύντρια του Υπουργείου με τη Νομική Υπηρεσία» και πως «είναι προς το τέλος του καταρτισμού της συμφωνίας για να ξεκινήσει η μελέτη».
Όλα τα ανοικτά ζητήματα, ανάμεσά τους η προσωρινή εκχώρηση της διαχείρισης της μαρίνας στο CMMI, θα συζητηθούν σε ευρεία σύσκεψη τη Δευτέρα το πρωί στο Υπουργείο Μεταφορών.
Ο δήμαρχος Λάρνακας ανέφερε πως το CMMI θα πρέπει να παραδώσει επιχειρηματικό πλάνο κι έτσι ζητήθηκαν €25.000 από το Υπουργείο Μεταφορών για τη διεξαγωγή της μελέτης. Ο κ. Βαφεάδης σημείωσε πως το αίτημα για κάλυψη του κόστους της μελέτης από το κράτος εξετάζεται. «Υπάρχει μια συζήτηση που δεν έχει καταλήξει», πρόσθεσε, υποδεικνύοντας πως πρέπει να γίνει επιχειρηματικό πλάνο πριν υπογραφεί η συμφωνία, ώστε να καταγραφούν τα οικονομικά δεδομένα. «Εάν στο τέλος της ημέρας προϋποθέτει κάποια χρήματα από το κράτος, πρέπει να το γνωρίζουμε πριν να υπογράψουμε», είπε.
Η σύσκεψη της Δευτέρας θα καταδείξει και το περιεχόμενο του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για τα δύο από τα τρία έργα κόστους €30 εκατ. στη μαρίνα (κτήριο ναυτικού ομίλου και τοπιοτέχνηση), που θα εκτελέσει ο Δήμος Λάρνακας με χρηματοδότηση από το κράτος. Οι συζητήσεις έχουν ήδη αρχίσει και εκτιμάται πως το καλοκαίρι θα προκηρυχθούν οι προσφορές.
Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών, σε αυτό το στάδιο, πρέπει ν’ αποφασιστεί τι θα περιλαμβάνει το κτήριο του ναυτικού ομίλου. «Στα σχέδια της Kition περιλαμβάνονταν στο κτήριο και οι υπηρεσίες του κράτους. Η δική μου άποψη είναι πως οι υπηρεσίες του κράτους δεν πρέπει να στεγάζονται μέσα στο στολίδι της Λάρνακας. Πιστεύω πως υπάρχει μια ευκαιρία στο κτήριο να γίνει κάτι πολύ καλό για τη Λάρνακα. Εμείς θέλουμε ο χώρος να είναι ανοικτός και να χρησιμοποιείται από το κοινό».