Home ΛΑΡΝΑΚΑ Κοινό μέτωπο Λάρνακας – Δρομολαξιάς για αντισταθμιστικά μέτρα από τη λειτουργία του αεροδρομίου
Κοινό μέτωπο Λάρνακας – Δρομολαξιάς για αντισταθμιστικά μέτρα από τη λειτουργία του αεροδρομίου

Κοινό μέτωπο Λάρνακας – Δρομολαξιάς για αντισταθμιστικά μέτρα από τη λειτουργία του αεροδρομίου

ΓΡΑΦΕΙ o ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ

Έπειτα από πολλά χρόνια, οι Δήμοι Λάρνακας και Δρομολαξιάς – Μενεού, επαναφέρουν το αίτημα για αντισταθμιστικά μέτρα, εξαιτίας της λειτουργίας και της επικείμενης επέκτασης του διεθνούς αερολιμένα, εντός των δημοτικών τους ορίων.

Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τρίτης (25/2) στο Δήμο Δρομολαξιάς – Μενεού, στην παρουσία βουλευτών της επαρχίας Λάρνακας, οι δύο γειτονικοί δήμοι αποφάσισαν τη δημιουργία ενός κοινού μετώπου, με σκοπό την διεκδίκηση οικονομικών ωφελημάτων από την παρουσία του αεροδρομίου στα εδάφη τους. Ένα αίτημα το οποίο είχε τεθεί ενώπιον του κράτους και πριν από αρκετά χρόνια χωρίς όμως θετική ανταπόκριση.

Ο δήμαρχος Δρομολαξιάς – Μενεού Κύπρος Ανδρονίκου δήλωσε ότι οι δύο δήμοι απαιτούν όπως το κράτος αποφασίσει την καταβολή μιας πάγιας ετήσιας αποζημίωσης έναντι των επιπτώσεων που έχει η λειτουργία του αεροδρομίου στις περιοχές τους. Γι’ αυτό προτίθενται ν’ αποταθούν στον υπουργό Μεταφορών και στη Βουλή για διεκδίκηση του δίκαιου, όπως το χαρακτήρισε, αιτήματός τους.

Ο δήμαρχος Λάρνακας Ανδρέας Βύρας ανέφερε ότι οι δύο δήμοι θα πρέπει να αποτελούν παγκόσμια πρωτοτυπία, καθότι, όπως εξήγησε, είναι οι μόνοι που στα όριά τους λειτουργεί αεροδρόμιο χωρίς να εισπράττουν ούτε ένα σεντ. «Η λειτουργία ενός διεθνούς αερολιμένα συνεπάγεται με θέματα περιβάλλοντος, συντελεστών δόμησης και ανάπτυξης του παραλιακού μετώπου. Η απόσταση οδικώς από τη Λάρνακα στη Δρομολαξιά είναι μόλις πέντε λεπτά. Για να μεταβεί, όμως, κάποιος χρειάζεται 20 λεπτά, διότι θα πρέπει ν’ αποφύγει το αεροδρόμιο», σημείωσε ο κ.Βύρας, ο οποίος έκανε λόγο για μεγάλη αδικία, η οποία πρέπει επιτέλους ν’ αρθεί.

Ο Δήμαρχος Λάρνακας δήλωσε ότι αυτή τη φορά το αίτημα για αντισταθμιστικά μέτρα θα είναι πολύ πιο έντονο και δυναμικό απ’ ότι ήταν τα προηγούμενα χρόνια, διότι, όπως εξήγησε, τότε υπήρχαν άλλες προτεραιότητες για τη Λάρνακα (μετακίνηση εγκαταστάσεων πετρελαιοειδών κτλ). «Πλέον έχουμε αποφασίσει ότι θα πάμε μέχρι τέλους. Ξεκινάμε με τα βήματα που ανέφερε ο Δήμαρχος Δρομολαξιάς και από κει και πέρα θα τα αξιολογήσουμε ανάλογα με την ανταπόκριση που θα υπάρχει από το κράτος», επισήμανε.

Ανά κεφαλή επιβάτη
—————————–
Το αίτημα για αντισταθμιστικά μέτρα επανέρχεται και λόγω της επικείμενης επέκτασης του αεροδρομίου Λάρνακας. Όπως αναφέρθηκε στη σύσκεψη, επειδή προγραμματίζεται η ανέγερση μιας καινούργιας πτέρυγας, αυτό σημαίνει επιπρόσθετη επιβάρυνση για τις επηρεαζόμενες πόλεις. Εξού και οι δύο δήμοι θεωρούν ότι το αίτημά τους δεν σηκώνει άλλη αναβολή.

«Το ορθό», ανέφερε ο Α. Βύρας, «είναι να εισπράττουμε ένα ποσό για κάθε ανά κεφαλή επιβάτη που θα διακινείται μέσω του αεροδρομίου. Αυτό αντικατοπτρίζει και την ανάλογη επίδραση που έχει το αεροδρόμιο στις πόλεις μας. Όσα περισσότερα αεροπλάνα, τόσο περισσότερη επιβάρυνση κι επιβατική κίνηση θα υπάρχει, τόσο περισσότερα θέματα καθαριότητας θα προκύπτουν, στα οποία θα πρέπει ν‘ ανταποκριθούν οι πόλεις. Άρα, θεωρούμε ότι ο σωστότερος υπολογισμός είναι το ποσό ανά κεφαλή επιβάτη όπως γίνεται και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις», υπογράμμισε.

Στη σύσκεψη αποφασίστηκε όπως συνταχθεί μια κοινή επιστολή, την οποία θα επεξεργαστούν οι δημοτικοί γραμματείς και θα υπογράψουν οι δήμαρχοι, η οποία θα σταλεί προς τον Υπουργό Μεταφορών με αίτημα για ανά κεφαλή αποζημίωση.

Παράλληλα, το θέμα θα εγγραφεί για συζήτηση στην επιτροπή Μεταφορών της Βουλής. Οι δύο δήμοι επιφυλάσσουν το δικαίωμά τους για νομικά μέτρα εάν δεν υπάρξει ανταπόκριση.

Send this to a friend