
ΥΠΚ: Στις 4 Μαρτίου και στο τηλέφωνο το e-kalathi με όλες τις υπεραγορές
Το σύνολο των υπεραγορών, παγκύπρια, συμμετέχουν κατά την πιλοτική φάση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-kalathi, που ξεκίνησε στις 10 Φεβρουαρίου και ολοκληρώνεται σήμερα 20 του μήνα, με στόχο να παραδοθεί στις 4 Μαρτίου στους καταναλωτές, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) Κωνσταντίνος Καραγιώργης, αναφέροντας παράλληλα ότι γίνεται προσπάθεια να μπορεί να λειτουργήσει η πλατφόρμα και στο τηλέφωνο.
«Προσπάθεια μας είναι να μπορεί να λειτουργήσει η πλατφόρμα και στο τηλέφωνο», είπε ο κ. Καραγιώργης, προσθέτοντας ότι «προσδοκούμε ότι μέχρι τις 4 Μαρτίου, τουλάχιστον μια εφαρμογή android θα είναι διαθέσιμη», για τους καταναλωτές.
«Προσδοκούμε ότι στις 4 Μαρτίου, αυτό που θα παρουσιαστεί, το οποίο δεν θα είναι μια στατική πλατφόρμα, θα τυγχάνει συνεχούς εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης ώστε να μπορούμε να ικανοποιούμε τις πιθανές ανάγκες των καταναλωτών, όπως αυτές προκύπτουν», υπογράμμισε ο κ. Καραγιώργης, ο οποίος ευχαρίστησε τις υπεραγορές που συμμετέχουν «ουσιαστικά και δημιουργικά στην όλη προσπάθεια».
Συγκεκριμένα, ο κ. Καραγιώργης είπε ότι «ο σχεδιασμός για υλοποίηση της πλατφόρμας και ο χρονοπρογραμματισμός που θέσαμε υλοποιείται, όπως τον έχουμε σχεδιάσει».
Ανέφερε ότι από τις 4 Μαρτίου οι τιμές των 478 προϊόντων, που περιλαμβάνονται στο e-kalathi θα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο, ημερησίως, και ο καταναλωτής θα μπορεί να εντοπίσει τις τιμές ανά πάσα στιγμή, από όπου και αν βρίσκεται, μέσα στο εικοσιτετράωρο.
«Στόχος είναι να δώσουμε ένα εργαλείο στον καταναλωτή, που θα παρέχει διαφάνεια στις τιμές, θα μπορεί να συγκρίνει τιμές και να κάνει τις επιλογές του, ανάλογα με τις οικονομικές του δυνατότητες», πρόσθεσε.
Ο Διευθυντής της ΥΠΚ είπε ότι η πιλοτική φάση εξυπηρέτησε το σκοπό και το στόχο της, δηλαδή, όπως εξήγησε, «να μπουν οι υπεραγορές πάνω στην πλατφόρμα, να βάλουν τα δεδομένα τους σε ζωντανό χρόνο και να υπάρχουν και οι εικονικοί καταναλωτές, οι οποίοι να λειτουργούν το σύστημα, ώστε να δούμε πιθανές αδυναμίες ή ακόμα και θέματα πρακτικής χρήσης που θα λειτουργούσαν στην καλύτερη και πιο εύχρηστη χρήση από μέρος των καταναλωτών».
«Έχουν καταγραφεί και καταγράφονται ακόμα κάποια θέματα, τα οποία χρήζουν, ίσως βελτίωσης στο σύστημα, κυρίως όσον αφορά τη χρήση από τον χρήστη και προς την κατεύθυνση αυτή είμαστε σε καθημερινή επαφή με τον ανάδοχο και γίνονται οι βελτιωτικές προσθήκες από μέρος του», πρόσθεσε.
Ανέφερε πως με την ολοκλήρωση της πιλοτικής φάσης, αύριο, «το σύστημα θα κλείσει, θα γίνουν, πρόσθετες διαφοροποιήσεις, ώστε να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η πλατφόρμα και να παραδοθεί στις 4 Μαρτίου στους καταναλωτές, όπως πρέπει να παραδοθεί».
Ανέφερε επίσης ότι στην πιλοτική φάση συμμετείχαν όλες οι υπεραγορές παγκύπρια που ανέρχονται περίπου στις 22 οντότητες και πρόσθεσε πως υπήρξαν «κάποια τεχνικά προβλήματα διασύνδεσης (με την πλατφόρμα) από κάποιες μικρές υπεραγορές», τα οποία έχουν επιλυθεί.
Τρόπος χρήσης πλατφόρμας
Αναφερόμενος στον τρόπο χρήσης της πλατφόρμας e-kalathi από τον καταναλωτή, ο κ. Καραγιώργης είπε στο ΚΥΠΕ ότι η πλατφόρμα διαθέτει πολλές λειτουργίες με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να έχει στη διάθεση του «πολλές επιλογές».
Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι ο καταναλωτής, μπορεί να βλέπει τις τιμές των 478 προϊόντων από τα πιο φθηνά μέχρι τα πιο ακριβά, μπορεί να επιλέγει την περιοχή που βρίσκεται για να συγκρίνει τιμές και μπορεί να επιλέγει τις υπεραγορές που θέλει να συγκρίνει.
Ανέφερε επίσης ότι ο καταναλωτής «σε κάθε περίπτωση, θα μπορεί να επιλέξει τα προϊόντα τα οποία θέλει να βάλει στο καλάθι του και να έχει μια σύγκριση της τιμής των προϊόντων αυτών, ανά υπεραγορά».