Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Αερόσακοι Takata: Έρχεται νέα λίστα με χιλιάδες οχήματα, ποιος θα επωμιστεί το κόστος;
Αερόσακοι Takata: Έρχεται νέα λίστα με χιλιάδες οχήματα, ποιος θα επωμιστεί το κόστος;

Αερόσακοι Takata: Έρχεται νέα λίστα με χιλιάδες οχήματα, ποιος θα επωμιστεί το κόστος;

Αντίστροφη μέτρηση για τα διατάγματα του Υπουργού Μεταφορών, για τις ανακλήσεις των αερόσακων Takata και τα επηρεαζόμενα οχήματα, με τους πολίτες, να αναμένουν ενημέρωση και τους βουλευτές να ασκούν κριτική.

Ανησυχία και αλαλούμ
«Η ανησυχία στον κόσμο συνεχίζει να υπάρχει από την πρώτη ημέρα που ανακοινώθηκε το θέμα με τους Takata», δηλώνει χαρακτηριστικά ο μηχανικός Νικόλας Φιλοθέου και προσθέτει ότι τώρα προστίθεται νέα ανησυχία που αφορά στις ακινητοποιήσεις οχημάτων.

«Ο κόσμος ταλαιπωρείται να μάθει αν έχει Takata, ταλαιπωρείται να τους αλλάξει, καλό θα ήταν να μην ταλαιπωρείται όταν τον αλλάξει και μετά.»

Ο κ. Φιλοθέου αναφέρεται χαρακτηριστικά σε ένα περιστατικό του περασμένου Σαββάτου, όταν όχημα πήγε για έλεγχο ΜΟΤ με το σύστημα να εμφανίζει ότι δεν μπορεί να περάσει εφόσον φέρει αερόσακο Takata και υπόκειται σε ανάκληση. Όταν ο μηχανικός ενημέρωσε τον ιδιοκτήτη του οχήματος, του είπε ότι έχει αλλαχθεί ο αερόσακος από τον περασμένο Μάιο. «Έπρεπε το σύστημα να ενημερωθεί από την εταιρεία ότι αλλάχθηκε», επισημαίνει.

Ερωτηθείς αν οι μηχανικοί μπορούν να συνεισφέρουν στην αντικατάσταση των αερόσακων, ο κ. Φιλοθέου απαντά θετικά και εξηγεί πως αυτό εξαρτάται από το διάταγμα Βαφεάδη και σε ποιους θα δώσει την εξουσιοδότηση.

Όσον αφορά την επάρκεια των ανταλλακτικών, μιλά για περίπτωση πελάτη του που του έκλεισαν ραντεβού για τον Ιούνιο και σχολιάζοντας ότι αν εμπίπτει στα υψηλού κινδύνου οχήματα που πρέπει να ακινητοποιηθεί βάσει διατάγματος, σημαίνει ότι μέχρι τον Ιούνιο δεν θα έχει αυτοκίνητο.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το χρόνο που θα χρειαστούμε για να αντικατασταθούν όλοι οι ελαττωματικοί αερόσακοι, δηλώνει ότι αν υπάρχει απόθεμα και δοθεί εξουσιοδότηση στους μηχανικούς να προχωρούν σε αντικατάσταση, θα ολοκληρωθεί σύντομα.

Έρχεται κι άλλη λίστα
Για «μνημείο ανικανότητας και έλλειψης υπευθυνότητας αυτής της Πολιτείας και των τεχνοκρατών» μιλά ο Βουλευτής ΔΗΣΥ Δημήτρης Δημητρίου και διερωτάται γιατί συγκλήθηκε έκτακτη σύσκεψη στο Υπουργείο Μεταφορών, στην οποία μάλιστα δεν προσκλήθηκαν.

Με τη θέση του κ. Δημητρίου συμφωνεί ο Βουλευτής Οικολόγων Σταύρος Παπαδούρης και δηλώνει ότι δεν γνώριζε για τη συγκεκριμένη σύσκεψη και αναφέρει ότι ο αριθμός των επηρεαζόμενων οχημάτων θα αυξηθεί.

«Τις επόμενες ημέρες θα πλησιάσουμε τις 100,000, υπάρχουν εταιρείες που τώρα ετοιμάζουν τα στοιχεία να τα δώσουν, άρα αυτός ο αριθμός θα αυξηθεί, τουλάχιστον 15,000 οχήματα τα οποία τελούν υπό ανάκληση, θα έχουμε ανακοίνωση τις επόμενες ημέρες από εταιρεία που δεν συνεργάστηκε μέχρι σήμερα, ελπίζω να το έχουμε.»

«Η Κυβέρνηση και ο Υπουργός σε μια άλλη προσπάθεια να καλυφθούν πίσω από τη Βουλή, ήθελε αυτόν το νόμο, της τον δώσαμε», σχολιάζει ο κ. Δημητρίου, σημειώνοντας ότι έτσι κι αλλιώς υπήρχε ο ευρωπαϊκός κανονισμός 858 και εξηγεί ότι οι ακινητοποιήσεις θα γίνουν βάσει των εισηγήσεων της κατασκευάστριας εταιρείας, επισημαίνοντας ότι χρειάζεται πολιτική ευθύνη.

Ο κ. Παπαδούρης σημειώνει ότι υπάρχουν πλέον ανακλήσεις για ελαττωματικά φρένα, κάτι το οποίο αναμένεται να φέρει επιπλέον ακινητοποιήσεις οχημάτων.

Ελαττωματικά φρένα
Σίγουρος ότι θα ξεπεράσουν τις 100,000 τα επηρεαζόμενα οχήματα από τις ανακλήσεις ελαττωματικών εξαρτημάτων, συμπεριλαμβανομένων των αερόσακων και τα φρένα, εμφανίζεται ο Μηχανολόγος Χαραλάμπος Καπετάνιος.

Ερωτηθείς αν είναι έτοιμοι οι μηχανικοί να συνεισφέρουν για την αντικατάσταση των αερόσακων, ο κ. Καπετάνιος εμφανίζεται θετικός και αναφέρει ότι είναι δουλειά ρουτίνας, ωστόσο υπήρξαν αντιδράσεις από τις αντιπροσωπείες.

Όσον αφορά τα ανταλλακτικά, ο κ. Καπετάνιος αναφέρει ότι θα μπορούσαν να βρεθούν από τους έμπορες που φέρνουν εξαρτήματα στην Κύπρο και όχι μόνο από τις αντιπροσωπείες.

Τι θα γίνει με το κόστος;
«Έκανα την ελάχιστη υποχρέωση που είχα ως Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Παράταξης Συνεργασία που συμμετέχει στην Κυβέρνηση», απαντά ο Αλέκος Τρυφωνίδης αναφορικά με την σύγκληση της συνάντησης στο Υπουργείο Μεταφορών.

«Αυτή η συνάντηση ζητήθηκε μέσα στα πλαίσια των συναντήσεων που γίνονται κάθε εβδομάδα με τα κόμματα που συμμετέχουν στην Κυβέρνηση για συνεννόηση, συζήτηση των μεγάλων θεμάτων που υπάρχουν και όσο καλύτερη διαχείρισή τους.»

Σημειώνει ότι τη συνάντηση απασχόλησαν η ασφάλεια των πολιτών, οι διαδικασίες που θα γίνουν για ακινητοποίηση οχημάτων και οι χρεώσεις.

«Το οικονομικό κόστος που αφορά τον αερόσακο θα τον επωμισθεί η κατασκευάστρια εταιρεία και το διοικητικό κόστος, υπάρχουν εταιρείες που θα το απορροφήσουν οι ίδιες και υπάρχουν κάποιες άλλες που δεν το απορροφούν.»

Πρόταση του ήταν όπως το διοικητικό κόστος να το επωμισθεί το κράτος.

Εκτός οι μηχανικοί
Παρόλο που μιλώντας στην εκπομπή Alpha Καλημέρα οι μηχανικοί δηλώνουν ετοιμότητα να βοηθήσουν στην αντικατάσταση των αερόσακων, ερωτηθείς ο κ. Τρυφωνίδης το κόστος και τι θα γίνει δηλώνει ότι δεν θα μπουν στη διαδικασία οι μηχανικοί και θα μείνουν σε επίπεδο διανομέων και μόνο που θα γίνουν οι αντικαστάσεις.

Εξηγεί ότι αν έμπαιναν οι μηχανικοί στην διαδικασία θα υπήρχαν κίνδυνοι για αισχροκέρδια.

Send this to a friend