Takata: Τι θα ισχύει με την ασφάλιση αν ακινητοποιηθούν οχήματα;
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την 3η Φεβρουαρίου, ημερομηνία κατά την οποία θα δημοσιευθούν τα διατάγματα του Υπουργού Μεταφορών, για τη διαδικασία αντικατάστασης των ελαττωματικών αερόσακων Takata.
Μιλώντας στην εκπομπή Alpha Καλημέρα, ο Γενικός Διευθυντής Συνδέσμου Ασφαλιστικών Εταιρειών, Ανδρέας Αθανασιάδης, ανέφερε ότι η ασφάλεια λειτουργεί στη βάση της σύμβασης την οποία έχει συνάψει ένας οδηγός με την εταιρεία.
«Στους όρους της σύμβασης λέει ότι το αυτοκίνητο πρέπει να διακινείται νόμιμα στους δρόμους. Από τη στιγμή που το αυτοκίνητο κινείται νόμιμα στους δρόμους, τότε η ασφάλεια υφίσταται. Εφόσον το κράτος επιτρέψει σε αυτά τα αυτοκίνητα τα οποία έχουν το recall, να κινούνται στους δρόμους δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με την ασφάλειά τους.»
Όπως διευκρίνισε, οποιοδήποτε θύμα μηχανοκινήτου ατυχήματος πρέπει να καλύπτεται και να αποζημιώνεται. Όμως, σε περίπτωση όπου διαφανεί αμέλεια, τότε η ασφαλιστική εταιρεία έχει το δικαίωμα να ζητήσει από το άτομο που επέδειξε αμέλεια την επιστροφή του ποσού που κατέβαλε. Στην περίπτωση των ελαττωματικών αερόσακων το θέμα περιπλέκεται, με το θέμα συνήθως να επιλύεται δικαστικά.
Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο ακινητοποίησης οχημάτων, ο Ανδρέας Αθανασιάδης απάντησε ότι η ακινητοποίηση γίνεται από το κράτος και άρα θα κυκλοφορεί παράνομα, ανεξαρτήτως ασφάλισης. «Η κυκλοφορία ενός οχήματος δεν είναι μόνο με την άδεια κυκλοφορίας, αλλά και το να έχει και ΜΟΤ σε ισχύ. Αν η ανάκληση, ουσιαστικα ακυρώνει το ΜΟΤ, πάλι απαγορεύεται, ανεξάρτητα με το αν έχει άδεια κυκλοφορίας», σημείωσε καταλήγοντας.