Μπάχαλο εν αναμονή διαταγμάτων: Άλλοι τρέχουν για άδειες και ΜΟΤ κι άλλοι… τα καθυστερούν
Μπάχαλο έχει δημιουργηθεί εν αναμονή των διαταγμάτων του Υπουργού Μεταφορών για τα οχήματα με ανακλήσεις, οχήματα που ενδεχομένως να ακινητοποιηθούν έπειτα από την 3η Φεβρουαρίου όταν θα τεθούν σε ισχύ τα διατάγματα.
Αναμένοντας τα διατάγματα και την ώρα που βρίσκονται σε εξέλιξη οι τεχνικοί έλεγχοι ΜΟΤ και η ανανέωση των αδειών κυκλοφορίας, οι ιδιοκτήτες οχημάτων…σκέφτονται και πράττουν με τρόπο που να γλιτώσουν το επιπλέον κόστος.
Μιλώντας στην εκπομπή Alpha Ενημέρωση ο Μηχανολόγος Πάνος Κέστας εξηγεί ότι ο έλεγχος MOT διενεργείται κάθε δύο χρόνια στις μοτοσικλέτες και όλα τα οχήματα μεικτού βάρους κάτω από 3,500 τόνους. Αν το αυτοκίνητο είναι καινούργιο, ο πρώτος έλεγχος γίνεται με την πάροδο τεσσάρων χρόνων. Τα οχήματα που εισάγονται από τρίτες χώρες, περνούν από έλεγχο κατά την εγγραφή τους και ακολούθως κανονικά, όπως και τα υπόλοιπα, ανά δύο χρόνια.
Οι ιδιοκτήτες οχημάτων λαμβάνουν μήνυμα ένα μήνα προηγουμένως για τη διενέργεια του ελέγχου. Το κόστος για ΜΟΤ είναι €35, αν ωστόσο διαπιστωθεί ότι χρειάζονται επιδιορθώσεις και επιστρέψει για ΜΟΤ εντός 30 ημερών, υπάρχει χρέωση των €10, αν παρέλθουν οι 30 ημέρες, χρεώνεται κανονικά.
Τα συνεργεία τεχνικού ελέγχου δεν μπορούν να εξετάσουν αν ένα όχημα υπόκειται σε ανάκληση ή όχι, ωστόσο βάζοντας τα στοιχεία στο σύστημα αν υπόκεινται σε ανάκληση παρουσιάζεται ένδειξη ότι δεν μπορεί να προχωρήσει ο έλεγχος εφόσον δεν έχει παρουσιαστεί το όχημα για ανάκληση. Τότε, ενημερώνεται ο ιδιοκτήτης ότι πρέπει να επικοινωνήσει με την αντιπροσωπεία καθώς υπάρχει εκκρεμότητα για ανάκληση η οποία πρέπει να γίνει πριν μπορέσει να γίνει ο τεχνικός έλεγχος.
Μπάχαλο με δύο τάσεις
Η μία τάση είναι οι άνθρωποι οι οποίοι σκέφτηκαν ότι δεν θα προβούν σε τεχνικό έλεγχο ή σε ανανέωση της άδειας κυκλοφορίας μέχρι την έκδοση διατάγματος από τον Υπουργό Μεταφορών ώστε αν περιλαμβάνεται το όχημά τους στις ακινητοποιήσεις, να μην πληρώσουν για ΜΟΤ και άδειες κυκλοφορίας.
Η άλλη τάση είναι ακριβώς το αντίθετο. Ιδιοκτήτες οχημάτων τρέχουν να κάνουν τους τεχνικούς ελέγχους νωρίτερα, μήπως και μετά τα διατάγματα θα είναι υποχρεωμένοι να πάρουν πιστοποιητικό από τους διανομείς ότι δεν εκκρεμεί ανάκληση, ένα πιστοποιητικό που ενδεχομένως να χρειάζεται να πληρώσουν.
Σοβαρές καταγγελίες
Ο κ. Κέστας προέβη επίσης σε μια σοβαρή καταγγελία αναφέροντας ότι υπάρχουν σταθμοί τεχνικού ελέγχου οι οποίοι αν επικοινωνήσεις μαζί τους και στείλεις το ποσό που ζητούν, εκδίδουν ΜΟΤ χωρίς καν να παρουσιαστεί το όχημα για έλεγχο.
«Τα έχουμε καταγγείλει πάρα πολλές φορές, δεν γίνεται απολύτως τίποτα, επηρεάζει και τη δική μας δουλειά που προσπαθούμε να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας»
Προσθέτει ότι με αυτόν τον τρόπο κυκλοφορούν οχήματα τα οποία δεν θα περνούσαν από τον τεχνικό έλεγχο λόγω των μετατροπών που έχουν υποστεί.