Ad hoc επιτροπή Λάρνακας: «Ουδέν μονιμότερο του προσωρινού»…
ΓΡΑΦΕΙ o ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ
Φόβους ότι με την παρουσία ιδιωτών διαχειριστών η υλοποίηση των έργων, που προγραμματίζονται μελλοντικά σε μαρίνα και λιμάνι θα δυσκολέψουν, εξέφρασαν τα μέλη της ad hoc επιτροπής ανάπτυξης Λάρνακας, τα οποία συναντήθηκαν χθες με τον Υπουργό Μεταφορών για να συζητήσουν τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το πολύκροτο θέμα ανάπτυξης λιμανιού και μαρίνας.
Κατά τη συνάντηση, οι παράγοντες της Λάρνακας εξέφρασαν στον Αλέξη Βαφεάδη το παράπονό τους για το γεγονός ότι δεν ενημερώθηκαν εκ των προτέρων για την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου ν’ αναζητήσει ιδιώτες διαχειριστές για το λιμάνι και τη μαρίνα την επόμενη πενταετία. Και οι ενδοιασμοί τους, όπως εξήγησαν, έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι στην Κύπρο… ουδέν μονιμότερο του προσωρινού.
«Από την στιγμή που θα μπει διαχειριστής, θεωρούμε πως αυτό θα είναι εις βάρος του μεγάλου οράματος και του μεγάλου στόχου της πόλης, να δούμε εκεί κάποιες επενδύσεις που θα βοηθήσουν πραγματικά την οικονομία της Λάρνακας και της Κύπρου. Μέχρι να γίνουν οι διαδικασίες για να μπει μέσα διαχειριστής, ο ορίζοντας θα μεγαλώσει ακόμα περισσότερο, ενώ εμάς η προσπάθειά μας είναι να φέρουμε όσο το δυνατόν πιο κοντά την μόνιμη λύση και όχι να την απομακρύνουμε.
Εκφράσαμε τις αμφιβολίες μας, ότι σαν αναθέτουσα αρχή των έργων για τον Ναυτικό Όμιλο και για την τοπιοτέχνηση του χώρου της μαρίνας, με έναν τρίτο διαχειριστή μέσα στο έργο, που θα έχει τον κύριο λόγο στο πώς θα λειτουργεί η μαρίνα, θα μπουν σοβαρά εμπόδια στη δημιουργία των έργων. Φοβούμαστε πως θα είναι πολύ δύσκολο να υλοποιηθούν αυτά τα έργα. Οι απόψεις αυτές είναι σχεδόν ομόφωνες από την Ad hoc επιτροπή. Θα αναμένουμε την τελική θέση του υπουργείου σε αυτά που έχουμε πει, θα δούμε πώς θα αντιμετωπίσει τις ανησυχίες μας ο υπουργός και μετά θα έχουμε την τελική μας θέση», επισήμανε ο δήμαρχος Λάρνακας Ανδρέας Βύρας.
Η θέση του υπουργείου
———————————
Από την πλευρά του, ο Αλέξης Βαφεάδης είπε ότι με τη σωστή συνεργασία μπορεί να γίνει σωστή ρύθμιση των ανησυχιών. Στο τέλος της ημέρας, πρόσθεσε, η υπόθεση θα ρυθμιστεί γύρω από τα καθήκοντα που θα έχει ο διαχειριστής στη μαρίνα, εκφράζοντας την άποψη ότι θα είναι ένα εύκολο θέμα για να ρυθμιστεί.
Ο υπουργός ανέφερε ότι τα έργα που εξαγγέλθηκαν στη μαρίνα (Ναυτικός Όμιλος, τοπιοτεχνήσεις κτλ.) προχωρούν ως έχουν σχεδιαστεί. «Έχουμε προχωρήσει με τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, με τα έγγραφα για την πρόσκληση προσφορών όσον αφορά την εκβάθυνση και τα έργα ανακαίνισης, ενώ προχωρούμε με την ετοιμασία των εγγράφων και για την πρόσληψη εμπειρογνωμόνων.
Ένα πράγμα που θέλουμε να προχωρήσουμε άμεσα είναι η έναρξη του έργου στο Βασιλικό, το οποίο θέλουμε να τρέξει η Αρχή Λιμένων. Θα ζητήσουμε το ζήτημα της συγχρηματοδότησης εντός Ιανουαρίου, με σκοπό να ξεκινήσουν το συντομότερο τα έργα εκεί. Αυτό το έργο θα βοηθήσει τη Λάρνακα, επειδή θα μεταφερθούν τα οχληρά φορτία τα οποία δεν θέλει η πόλη», επισήμανε.
Ο κ. Βαφεάδης ξεκαθάρισε ότι η δημόσια διαβούλευση, για δυνητικούς επενδυτές σε λιμάνι και μαρίνα, δεν συσχετίζεται με τη διαχείριση των δύο χώρων την επόμενη πενταετία. Στο μεταξύ, το σωματείο Ιδιοκτητών Ελλιμενισμένων Σκαφών, ζητά από το Υπουργείο Μεταφορών την άμεση επιστροφή των τελών ελλιμενισμού που ισχύουν στη μαρίνα Λάρνακας στα κρατικά επίπεδα, έτσι ώστε να τερματιστεί, όπως αναφέρεται, η κατακόρυφη αδικία εις βάρος των ιδιοκτητών σκαφών.