Ημερίδα για την Τεχνητή Νοημοσύνη στην Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση
Στις 21 Νοεμβρίου 2024, το Πανεπιστήμιο Κύπρου διοργάνωσε επιστημονική ημερίδα με θέμα «Τεχνητή Νοημοσύνη: Παραδείγματα και Εφαρμογές στην Πανεπιστημιακή Διδασκαλία», με πρωτοβουλία της Αντιπρυτάνεως Ακαδημαϊκών Υποθέσεων. Στόχος της εκδήλωσης ήταν η διερεύνηση τρόπων αξιοποίησης της ΤΝ για την ενίσχυση της ποιότητας στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση.
Ο Πρύτανης, Καθηγητής Τάσος Χριστοφίδης, υπογράμμισε τη σημασία της ισορροπίας μεταξύ τεχνολογικής προόδου και κριτικής σκέψης, ενώ η Αντιπρύτανης Τατιάνα-Ελένη Συνοδινού εστίασε στη δημιουργία καινοτόμων διδακτικών μοντέλων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των φοιτητών.
Οι συμμετέχοντες ακαδημαϊκοί ανέλυσαν πρακτικές εφαρμογές της ΤΝ στη διδασκαλία και την αξιολόγηση, όπως η εξατομικευμένη μάθηση, η συγγραφή ακαδημαϊκών κειμένων και η στάση απέναντι σε εργαλεία όπως το ChatGPT. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκεμσε συζήτηση που ανέδειξε τη σημασία της ηθικής και κριτικής ενσωμάτωσης της ΤΝ στην εκπαίδευση, προσφέροντας δεξιότητες ζωτικής σημασίας για τους φοιτητές στο μέλλον.
Μίλησαν οι Άντης Λοϊζίδης, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κύπρου, Νικόλας Διέτης, Επίκουρος Καθηγητής Ιατρικής, Πάνος Ηπειρώτης, Καθηγητής στο Stern School of Business του New York University, Κώστας Κωνσταντινίδης, Λέκτορας στο Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, Δώρα Λοϊζίδου, Λέκτορας στο Τμήμα Γαλλικών και Ευρωπαϊκών Σπουδών, Μιχαλίνος Ζεμπύλας, Καθηγητής στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου και Ελένη Χριστοδούλου, Ειδική Επιστήμονας Διδασκαλίας και Έρευνας. Την συζήτηση συντόνισε ο Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής, Μάριος Δικαιάκος.
Ημερίδες αυτού του είδους είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την προετοιμασία του κοινού, ειδικά σε θέματα που αφορούν την “επόμενη μέρα” σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο πεδίο όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη. Συμβάλλουν ιδιαίτερα στην ευαισθητοποίηση και ενημέρωση βοηθώντας τους χρήστες να κατανοήσουν τις δυνατότητες και τους περιορισμούς της. Επίσης, οι διοργανώσεις αυτές εστιάζουν σε τρόπους με τους οποίους η ΤΝ μπορεί να ενσωματωθεί στην εκπαίδευση και την εργασία, προετοιμάζοντας φοιτητές/τριες για τις απαιτήσεις του μέλλοντος, τονίζοντας τη σημασία της κριτικής σκέψης, της πνευματικής ιδιοκτησίας και της υπεύθυνης χρήσης της τεχνολογίας. Τέλος, οι συζητήσεις μεταξύ ειδικών και κοινού ενισχύουν την ανταλλαγή ιδεών και προτάσεων για καλύτερη αξιοποίηση της ΤΝ. Με την κατάλληλη παρακολούθηση και εφαρμογή των γνώσεων που προσφέρουν τέτοιες εκδηλώσεις, μπορούν να λειτουργήσουν ως καταλύτες για θετικές αλλαγές, τόσο σε προσωπικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο.