«Μπορεί να εκραγεί και χωρίς ατύχημα»: Νέες καταγγελίες για τους αερόσακους Takata
Πυρ και μανία κατά της Κυβέρνησης και των αρμόδιων Υπουργείων και υπηρεσιών οι Βουλευτές ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ, Κυριάκος Χατζηγιάννης και Κώστας Κώστα, αναφερόμενοι σε αδράνεια μπροστά σε ένα ζήτημα «ζωής και θανάτου», τους φονικούς Takata.
Μιλώντας στην εκπομπή Alpha Καλημέρα οι Βουλευτές άσκησαν κριτική στην Κυβέρνηση ενώ έθιξαν την σοβαρότητα του θέματος, αποκαλύπτοντας άλλο ένα περιστατικό τραυματισμού ενός παιδιού και σημειώνοντας ότι οι συγκεκριμένοι αερόσακοι μπορούν να εκραγούν και χωρίς ατύχημα.
Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Κυριάκος Χατζηγιάννης, αναφέρει ότι όσοι ιδιοκτήτες οχημάτων διερωτώνται για τα οχήματά τους, θα πρέπει άμεσα να επικοινωνήσουν με τις αρμόδιες αρχές και αναφέροντας τον αριθμό πλαισίου του οχήματός του να ενημερωθούν αν είναι σε ανάκληση οποιοδήποτε ανταλλακτικό και κυρίως οι αερόσακοι.
Φωνές διαμαρτυρίας για τα €160 που πλήρωσαν για να ελέγξουν τους αερόσακούς τους
«Έχουμε ένα πρόβλημα στην αγορά, έχουμε κάποιες χιλιάδες οχημάτων που βρίσκονται σε κίνδυνο θάνατο», δηλώνει χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηγιάννης και σημειώνει ότι η εκτελεστική εξουσία δεν είχε τίποτα να πει ενώπιον της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής. «Θεατές μπροστά από έναν κίνδυνο», σχολίάζει ο κ. Χατζηγιάννης και επισημαίνει ότι δεν υπήρξε μια σύσκεψη από πλευράς αρμόδιου Υπουργού.
Ο κ. Χατζηγιάννης τονίζει ότι είναι θέμα της Κυβέρνησης και έπρεπε να είχαν ληφθεί αποφάσεις και προειδοποίησε ότι αν δεν γίνει κάτι μέχρι την ερχόμενη Επιτροπή, η Βουλή θα προχωρήσει νομοθετικά ώστε να τεθούν ρήτρες στην εκτελεστική εξουσία.
«Κυριολεκτικά είναι θέμα ζωής και θανάτου», αναφέρει ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα και αναφέρεται σε ένα άλλο περιστατικό που είχε ως αποτέλεσμα τον πολύ σοβαρό τραυματισμό παιδιού σε ατύχημα που συνέβη γύρω στο 2018. Το παιδί από το ατύχημα τραυματίστηκε στη μύτη και το στόμα και αυτές τις ημέρες μεταβαίνει ξανά στο εξωτερικό για να κάνει την 30η επέμβαση.
«Αν το κράτος από το 2018 έκανε αυτό που έπρεπε να κάνει δεν θα χάναμε ούτε τον Κυριάκο Όξινο, ούτε τη Στυλιανή.»
Ο κ. Κώστα προέβη σε καταγγελία που, όπως είπε, έφτασε κοντά του μετά τη συνεδρία της Επιτροπής και θα ρωτήσει στην επόμενη συνεδρία τις αντιπροσωπείες. Όπως ισχυρίζεται ο κ. Κώστα, ενημερώθηκε ότι το θέμα προέκυψε παγκοσμίως το 1992 και από το 1996 οι αντιπροσωπείες στην Κύπρο γνώριζαν για το θέμα, γνωστοποιούσαν τα περιστατικά στις αυτοκινητοβιομηχανίες και έπαιρναν χρήματα για να αλλάζουν αερόσακους.
«Δεν είναι κάτι που προέκυψε τώρα, προέκυψε τώρα και το μάθαμε όλοι γιατί χάσαμε έναν, πιθανότατα και δεύτερο συνάνθρωπό μας εντελώς άδικα.»
«Ο αερόσακος αυτός μπορεί να εκραγεί και χωρίς ατύχημα», αναφέρει ο κ. Κώστα και εξηγεί ότι όπως λέχθηκε στην Επιτροπή, μπορεί να ενεργοποιηθεί από τις ψηλές θερμοκρασίες, την υγρασία. Σημειώνει ότι το θέμα πήγε στη Βουλή στις 17 Οκτωβρίου 2023 όταν διαπιστώθηκε ότι ο θάνατος του Κυριάκου Όξινου επήλθε λόγω ελαττωματικού αερόσακου και οι Βουλευτές ζήτησαν να γίνει παγκύπρια εντατική εκστρατεία για να ενημερωθεί ο κόσμος για το θέμα.
Ζητά όπως γίνει μια πλατφόρμα στην οποία θα μπορεί ο πολίτης να μπει, να βάλει τον αριθμό πλαισίου του οχήματός του και να μπορεί άμεσα να ενημερωθεί.
Αναφέρει επίσης ότι 4,500 οχήματα δεν μπορούν να κάνουν ΜΟΤ επειδή έχουν δεσμευτεί καθώς χρειάζεται να αλλάξουν αερόσακους, με τον. Κώστα να αναφέρει ότι οι ίδιες οι αντιπροσωπείες καθυστερούν να προβούν στις αλλαγές για μήνες ολόκληρους.
Πάρα πολλές καταγγελίες έχει ενώπιόν του ο Σύνδεσμος Καταναλωτών για τους αερόσακους οχημάτων. Όπως αναφέρει η Νομική Λειτουργός του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών Βιργινία Χρήστου, έχουν προβεί σε επώνυμη καταγγελία συγκεκριμένης αντιπροσωπείας για χρεώσεις για έναν απλό έλεγχο, ενώ έλαβαν επίσης καταγγελίες ότι κάποιες αντιπροσωπείες δεν απαντούν στους καταναλωτές λόγω του μεγάλου φόρτου εργασίας.
Άλλη μια καταγγελία είναι ότι χρήστες των social media φωτογραφίζουν διάφορες μάρκες οχημάτων και τις χρονολογίες τους, υποστηρίζοντας ότι φέρουν αερόσακους Takata, με ιδιοκτήτες οχημάτων να αναφέρουν στον Σύνδεσμο Καταναλωτών ότι επικοινώνησαν με την αντιπροσωπεία και τους είπε ότι το όχημά τους δεν περιλαμβάνεται στα οχήματα που χρήζουν αντικατάστασης.
Αναφέρθηκε σε περιπτώσεις οχημάτων από άλλες χώρες εκτός Ευρώπης των οποίων οι αερόσακοι χρήζουν αντικατάστασης, ωστόσο λόγω της αναστάτωσης που προκλήθηκε δεν γνωρίζουν που να αποταθούν και να ακινητοποιούν τελικά τα οχήματά τους.