Φωνές διαμαρτυρίας για τα €160 που πλήρωσαν για να ελέγξουν τους αερόσακούς τους
Αναστάτωση έχει προκληθεί στους οδηγούς, για τους αερόσακους Takata, έπειτα από τη συζήτηση που εκτυλίσσεται, γύρω από το θέμα, την ώρα που παρατηρούνται φαινόμενα χρεώσεων από αντιπρόσωπους, για να ελέγξουν αερόσακους οχημάτων.
Μιλώντας στην εκπομπή Alpha Ενημέρωση ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων Αλέξης Άννινος διευκρινίζει ότι ενημερώνονται για οχήματα με ευρωπαϊκές προδιαγραφές. «Για αυτοκίνητα χωρίς ευρωπαϊκή έγκριση τύπου δεν υπάρχει κάτι», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Εξηγεί ότι ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα πρέπει θα πρέπει να αποταθούν στους γενικούς διανομείς στην Κύπρο και να αναφέρει την ταυτότητα του οχήματος, δηλαδή τον αριθμό πλαισίου.
Όσον αφορά την χρέωση για έλεγχο, ο κ. Άννινος επισημαίνει ότι αφορά έναν από τους 16 περίπου γενικούς διανομείς.
Ερωτηθείς για τις καθυστερήσεις σε αντικατάσταση αερόσακου, ο κ. Άννινος αναφέρει ότι οι διανομείς κάνουν παραγγελία και αναμένουν να λάβουν το προϊόν, σημειώνοντας ότι αφορά χιλιάδες οχήματα σε όλη την Ευρώπη.
Από τη δική της πλευρά η Νομική Λειτουργός Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών Βιργινία Χρίστου δηλώνει ότι άρχισαν να επικοινωνούν με τον Σύνδεσμο Καταναλωτών αναφέροντας προβλήματα, μεταξύ αυτών για συγκεκριμένη αντιπροσωπεία η οποία χρεώνει €160 για έναν έλεγχο 2-3 λεπτών για να ενημερώσει τους ιδιοκτήτες αν έχουν προβληματικό αερόσακο στα οχήματά τους.
Η κ. Χρίστου αναφέρει επίσης ότι έχει προκληθεί πανικός στους καταναλωτές καθώς δημοσιεύονται λίστες οχημάτων που δήθεν έχουν αυτούς τους αερόσακους, με αποτέλεσμα να προκαλείται ανησυχία.
«Έχει προκληθεί αναστάτωση και θα πρέπει να βρούμε ποιος έχει τις ευθύνες και άμεσα να ληφθούν μέτρα», σχολιάζει η κ. Χρίστου.
Για το θέμα μίλησαν νωρίτερα στην εκπομπή Alpha Καλημέρα οι Βουλευτές Νίκος Σύκας και Ανδρέας Πασιουρτίδης, αναφέροντας πως οι οδηγοί θα πρέπει να αποταθούν στις κατασκευάστριες εταιρείες ή στους αντιπροσώπους, ενώ άσκησαν κριτική στο αρμόδιο Υπουργείο και τις Υπηρεσίες.
Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Νίκος Σύκας σχολιάζει ότι από τον Οκτώβριο του 2023 συζητήθηκε το θέμα και ακόμα να υπάρξει λύση, επικρίνοντας το αρμόδιο Υπουργείο και οι αρμόδιες Υπηρεσίες. Σημείωσε ότι είναι πολύ περισσότερα από 12,000 οχήματα που φέρουν ελαττωματικούς αερόσακους στους κυπριακούς δρόμους και τονίζει ότι το ΤΟΜ έχουν την ευθύνη να μετρήσουν στατιστικά από τη βάση των στοιχείων τα οχήματα που φέρουν ελαττωματικούς αερόσακους.
Επισημαίνει ότι δεν υπάρχει μηχανισμός για να γνωρίζουμε ποια είναι τα ελαττωματικά και κυκλοφορούν αρκετές χιλιάδες οχήματα τα οποία είναι προβληματικά.
Εξέφρασε την ελπίδα τα αρμόδια Υπουργεία να ευαισθητοποιηθούν και να ενημερώσουν τους ιδιοκτήτες οχημάτων και να φτιαχτεί σύστημα το οποίο να είναι ενωμένο με την Αστυνομία ώστε να γνωρίζουν ότι έχει ανακληθεί.
Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Ανδρέας Πασιουρτίδης, αναφέρει ότι οι αντιπροσωπείες χρεώνουν για να ελέγξουν αν είναι ελαττωματικός ο αερόσακος και αν είναι ελαττωματικός τον αλλάζουν δωρεάν. Το κόστος αυτό κυμαίνεται μεταξύ 140-160 ευρώ.
«Δεν γίνεται η ασφάλεια στους δρόμους να επαφίεται στην πληροφόρηση που δίνουν είτε οι κατασκευαστές, είτε οι ίδιοι οι οδηγοί που ανακαλύπτουν ότι οι αερόσακοι είναι ελαττωματικοί.»
Σχολιάζει ότι θα ανέμενε μια άλλη διαδικασία, το ΤΟΜ γνωρίζει ότι συγκεκριμένης μάρκας και μοντέλου οχήματα ενδεχομένως να έχουν προβληματικούς αερόσακους και θα καλούσε με ειδοποίηση τους οδηγούς να εξετάσουν τα οχήματά τους, διασφαλίζοντας ότι θα γίνει δωρεάν. Έπειτα από αυτή τη διαδικασία, ο κ. Πασιουρτίδης, συνεχίζει λέγοντας ότι θα έπρεπε να βρεθεί τρόπος ώστε να μην κυκλοφορούν τα οχήματα με προβληματικούς αερόσακους στους δρόμους.