ΥΠΚ: 76 επικίνδυνα για υγεία προϊόντα στην αγορά
Για την κοινοποίηση την εβδομάδα που αρχίζει στις 28 Οκτωβρίου 76 προϊόντων τα οποία παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλειά τους πληροφορεί τους καταναλωτές η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, ως αρμόδια αρχή στην Κύπρο για τη λειτουργία και διαχείριση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών για Επικίνδυνα Προϊόντα που δεν είναι τρόφιμα.
Όπως αναφέρεται, τα προϊόντα αυτά εντοπίστηκαν στις αγορές διαφόρων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και στη συνέχεια κοινοποιήθηκαν στο Σύστημα Safety Gate RAPEX.
Σύμφωνα με την ΥΠΚ, εκ των 76 προϊόντων για σκοπούς ελέγχου της αγοράς 19 κατανεμήθηκαν στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, 21 στο Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας, 13 στο Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών, 10 στο Τμήμα Περιβάλλοντος, 5 στο Τμήμα Φαρμακευτικών Υπηρεσιών, 4 στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών και 4 στις Υγειονομικές Υπηρεσίες.
Τα προϊόντα που αφορούν την ΥΠΚ, καθώς και οι αντίστοιχοι συνεπαγόμενοι κίνδυνοι περιγράφονται στον εξής σύνδεσμο: https://www.pio.gov.cy/assets/pdf/newsroom/2024/11/04112024_rapex%20ypk.pdf.
Επισημαίνεται ότι τα προϊόντα με αύξοντες αριθμούς 1 μέχρι 18 έχουν αξιολογηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως προϊόντα σοβαρού κινδύνου, ενώ το προϊόν με αριθμό 19 έχει αξιολογηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως προϊόν χαμηλότερου κινδύνου.
Η ΥΠΚ καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς, πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως τη διάθεσή τους και να ειδοποιήσουν την Υπηρεσία, ενώ καλεί επίσης τους καταναλωτές σε περίπτωση που κατέχουν τα συγκεκριμένα προϊόντα, όπου κρίνεται σκόπιμο να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή στο κατάστημα από το οποίο τα έχουν προμηθευτεί και παράλληλα να ενημερώσουν τον πωλητή σχετικά.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τον περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμο του 2021, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται σε αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε. Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο δύο ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.
Συμπληρώνεται ότι στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονό του μέσω της ιστοσελίδας της ΥΠΚ.
Για περαιτέρω πληροφορίες ή για υποβολή καταγγελίας οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία μέσω της ιστοσελίδας της ή τηλεφωνικώς στη Γραμμή Καταναλωτή 1429, τα Κεντρικά Γραφεία Λευκωσίας (22200926/22200925/22200923), το Επαρχιακό Γραφείο Λεμεσού (25819150), το Επαρχιακό Γραφείο Πάφου (26804613) και το Επαρχιακό Γραφείο Λάρνακας/Αμμοχώστου (24816160), καταλήγει η ανακοίνωση.
Πηγή: ΚΥΠΕ