Άνοιξε η συζήτηση για τρένο και τραμ στην Κύπρο – Τι προβλέπει μελέτη (ΧΑΡΤΕΣ)
Κοστολογημένη μελέτη με δρομολόγια και στάσεις σε ενδεικτικό χάρτη για τρένο και τραμ στην Κύπρο, εκπόνησαν ιδιώτες εμπειρογνώμονες στο Λονδίνο.
Η Κοινοπραξία των Κυπριακών Σιδηροδρόμων, μια ομάδα εργασίας επαγγελματιών του κλάδου στο Λονδίνο, ανακοίνωσε μια πρωτοποριακή πρόταση για τη δημιουργία ενός εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου για τη σύνδεση βασικών πόλεων σε ολόκληρη την Κύπρο. Το έργο, μέρος ενός μακροπρόθεσμου οράματος για τον εκσυγχρονισμό της υποδομής μεταφορών της Κύπρου, στοχεύει στη βελτίωση της προσβασιμότητας, στην τόνωση του τουρισμού και στην προώθηση της βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης σε όλο το νησί.
Όπως ανέφερε στην εκπομπή Μεσημέρι και Κάτι ο επικεφαλής του σχεδίου, Γιαννάκης Καπόνης, χρειάζεται πολιτική βούληση, θα αλλάξει τη ζωή των πολιτών θα γίνει πιο εύκολη. Σημείωσε ότι επίκεντρο είναι το αεροδρόμιο της Λάρνακας και από εκεί θα διασυνδέονται όλες οι πόλεις μαζί με ένα δίκτυο intercity.
«Υπάρχει ανάγκη να αρχίσει ο διάλογος για το θέμα του τρένου, είμαστε η μόνη χώρα που δεν έχουμε συγκοινωνίες. Από το αεροδρόμιο, αν δεν έχεις αυτοκίνητο πώς θα ταξιδέψεις στις άλλες πόλεις; Αυτό πρέπει να αλλάξει», τόνισε o κ. Καπόνης.
Βασικά Στοιχεία του Σχεδίου:
Εκτεταμένη Κάλυψη: Οι προγραμματισμένες γραμμές θα συνδέουν τις κύριες πόλεις, όπως Λευκωσία, Λάρνακα, Λεμεσό, Πάφο και Κερύνεια, καθώς και στρατηγικές τοποθεσίες όπως τα λιμάνια Λάρνακας και Λεμεσού, εξασφαλίζοντας αποτελεσματικές μεταφορές για επιβάτες και εμπορεύματα.
Αειφορία: Με έμφαση στη βιώσιμη μετακίνηση, το σιδηροδρομικό δίκτυο θα μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και θα αποσυμφορήσει τους δρόμους.
Οικονομικός Αντίκτυπος: Το σιδηροδρομικό σύστημα αναμένεται να δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας, να προσελκύσει ξένες επενδύσεις και να υποστηρίξει τον τουρισμό και τις τοπικές οικονομίες της Κύπρου.
Οικονομικά Οφέλη:
Αύξηση Απασχόλησης: Χιλιάδες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν κατά τη διάρκεια της κατασκευής και για τη λειτουργία του έργου, ενισχύοντας την τοπική απασχόληση.
Ενίσχυση Τουρισμού: Η διευκόλυνση των μετακινήσεων μεταξύ των κύριων πόλεων και των πολιτιστικών σημείων θα προσελκύσει περισσότερους τουρίστες, επιμηκύνοντας τη διάρκεια παραμονής τους.
Μείωση Κυκλοφοριακού Φορτίου και Ρύπανσης: Με την ύπαρξη μιας προσβάσιμης σιδηροδρομικής επιλογής, η κυκλοφοριακή συμφόρηση και η ρύπανση προβλέπεται να μειωθούν σημαντικά.
Ανάπτυξη Εμπορίου και Διασυνδεσιμότητας: Η βελτιωμένη σύνδεση των λιμανιών και των πόλεων της Κύπρου θα ενισχύσει το εμπόριο και θα υποστηρίξει τις τοπικές επιχειρήσεις.
Ανατίμηση Ακίνητης Περιουσίας: Οι σταθμοί και οι γραμμές αναμένεται να ενισχύσουν την ανάπτυξη στις γύρω περιοχές, αυξάνοντας την αξία των ακινήτων.
Τρέχον κόστος ταξί:
Οι τιμές των ταξί στην Κύπρο κυμαίνονται συνήθως από 0,73 € έως 0,85 € ανά χιλιόμετρο, με αρχική χρέωση παραλαβής περίπου 3,50 € έως 5 €.
Οι πέντε βασικές γραμμές:
Γραμμή 1: Αεροδρόμιο Λάρνακας προς Λευκωσία
Γραμμή 2: Αεροδρόμιο Λάρνακας προς μαρίνα Λεμεσού
Γραμμή 3: Μαρίνα Λεμεσού προς κεντρικό σταθμό Πάφου
Γραμμή 4: Κεντρικός σταθμός Πάφου προς αεροδρόμιο Λάρνακας
Γραμμή 5: Αεροδρόμιο Λάρνακας προς Παραλίμνι
Σύνοψη των πιθανών εξοικονομήσεων με τα ταξίδια με τρένο:
Για ταξιδιώτες που επιλέγουν την υπηρεσία τρένου αντί των ταξί, το κόστος θα μπορούσε να μειωθεί κατά περίπου 75-85% ανά διαδρομή. Αυτή η δομή εξοικονόμησης θα κάνει τα σιδηροδρομικά ταξίδια πιο ελκυστική επιλογή για τους συχνούς ταξιδιώτες, τους τουρίστες και τους επιβάτες, παρέχοντας περαιτέρω κίνητρα για τη χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών και συμβάλλοντας στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των εκπομπών άνθρακα.
Πηγή: Sigmalive