Πρωτοβουλίες για ανάδειξη των εννέα μελισσοχωριών ορεινής Λάρνακας από την ΕΤΑΠ
ΓΡΑΦΕΙ ο ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ
Νέες δράσεις για ενίσχυση της ταυτότητας των μελισσοχωριών της ορεινής Λάρνακας προωθεί η τοπική εταιρεία τουρισμού, με στόχο την ανάδειξη κι ενίσχυση της μοναδικής ταυτότητας αυτών των κοινοτήτων.
Η πρώτη πρωτοβουλία αφορά τη δημιουργία θεματικού μελισσοκομικού μονοπατιού στη Βάβλα, μήκους 700μ., το οποίο ξεκινά από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, διασχίζει το παραδοσιακό πηγάδι και καταλήγει στη χαβούζα (δεξαμενή). Το μονοπάτι προσφέρει πρόσβαση σε άτομα όλων των ηλικιών, ενώ στο τέλος της διαδρομής οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν την όμορφη θέα της κοιλάδας των μελισσοχωριών.
Παράλληλα, έχουν προστεθεί εκπαιδευτικά στοιχεία κι εξοπλισμός που σχετίζεται με τη μέλισσα, όπως ξενοδοχεία μελισσών, ξύλινα παγκάκια, ξαπλώστρες, ενημερωτικές πινακίδες και διακοσμητικές κυψέλες.
Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία τουρισμού Λάρνακας, η θεματική αυτή διαδρομή συνδυάζει την γραφικότητα του ορεινού τοπίου με μια εκπαιδευτική εμπειρία, προσφέροντας στους επισκέπτες γνώση κι επαφή με την πλούσια κληρονομιά της μελισσοκομίας. Η δεύτερη δράση σχετίζεται με τη δημιουργία μιας καινοτόμου ψηφιακής πλατφόρμας 360° που προσφέρει εικονική περιήγηση στα εννέα μελισσοχώρια (Κάτω Δρυς, Κάτω Λεύκαρα, Λάγεια, Μελίνη, Οδού, Ορά, Βάβλα, Βαβατσινιά και Αγίοι Βαβατσινιάς).
Η πλατφόρμα επιτρέπει στους χρήστες να ανακαλύψουν τα υπό αναφορά χωριά και τα βασικά τους σημεία αναφοράς. Η πλατφόρμα είναι διαθέσιμη εδώ: https://virtuallarnakaregion.com/honeyvillages/.
Σύμφωνα με την εταιρεία τουρισμού, τα μελισσοχώρια Λάρνακας φημίζονται για την παραγωγή εξαιρετικής ποιότητας μελιού και υποπροϊόντων του, οι τοπικοί μελισσοκόμοι προσφέρουν διαδραστικά προγράμματα και περιηγήσεις, ενώ κάθε χρόνο διοργανώνονται τρία φεστιβάλ αφιερωμένα στο μέλι και τη μελισσοκομία.
«Η τοπική εταιρεία τουρισμού, σε συνεργασία με το Υφυπουργείο Τουρισμού και το Δίκτυο Τροόδους, προβαίνουν σε ουσιαστικές ενέργειες ώστε να διαμορφώσουν μια ξεκάθαρη ταυτότητα για τα μελισσοχώρια της Λάρνακας.
Στο πλαίσιο αυτό έχουν ήδη προωθηθεί διάφορα έργα, όπως το μελισσοκομικό μονοπάτι στη Βαβατσινιά και η θεματική διαμόρφωση τριών παιδικών πάρκων στην Οδού, Ορά και Μελίνη.
Η όλη πρωτοβουλία είναι αειφόρος κι ενισχύει την επιδιωκόμενη ήπια τουριστική ανάπτυξη και αναζωογόνηση της υπαίθρου», καταλήγει η ανακοίνωση.
Στο Μουσείο Πιερίδη
——————————-
Σε μια άλλη εξέλιξη, η Εταιρεία Τουρισμού Λάρνακας εγκαινιάζει στο Μουσείο Πιερίδη έναν καινοτόμο απτικό σταθμό που ενισχύει την προσβασιμότητα και την διαδραστικότητα. Η πρωτοβουλία αυτή προσθέτει μια πολυαισθητηριακή διάσταση στην εμπειρία των επισκεπτών του μουσείου, συμπεριλαμβάνοντας όλα τα άτομα ανεξαρτήτως αναγκών ή δυνατοτήτων.
Ο νέος απτικός σταθμός προσφέρει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να δουν, να αγγίξουν και να εξερευνήσουν τα στάδια κατασκευής ενός κεραμικού αγγείου της αρχαιότητας, αλλά και να δημιουργήσουν το δικό τους αντικείμενο, εμπνευσμένοι από τα εκθέματα του μουσείου. Μέσω αυτής της προσέγγισης, ο κάθε επισκέπτης μπορεί να συνδεθεί σωματικά και συναισθηματικά με τα εκθέματα.