Στα προεδρεία σε διεθνές συνέδριο η Σκαλιώτισσα επιστήμονας Γεωγραφίας Φωτεινή Φωτίου
Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το 10ο επετειακό διεθνές συνέδριο, για την προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στην Λάρισα από την ΕΕΠΕΚ.
Η ερευνήτρια/ επιστήμονας και εκπαιδευτικός Γεωγραφίας στην Μέση Γενική Εκπαίδευση, Φωτεινή Φωτίου, συμμετείχε σε αρκετά βιωματικά εργαστήρια κατά την διάρκεια του συνεδρίου αλλά βρισκόταν και στα προεδρεία και συνέβαλε στην ουσιαστική επιτυχία του συνεδρίου.
Συγκεκριμένα, η εκπαιδευτικός ως μέλος πενταμελής ομάδας στα προεδρεία συντόνιζε τους εισηγητές οι οποίοι πρόβαλλαν θέματα όπως «εκπαιδευτικό σενάριο για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας με χρήση τρισδιάστατης τεχνολογίας αιχμής (εικονικού κόσμου)» ,προβολή ολοκληρωμένων εργαλείων της τεχνητής νοημοσύνης στη διδασκαλία μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και άλλα πολλά.
Επιπλέον υπήρχαν εργαστήρια που εστίασαν στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας στους μαθητές. Αυτές οι δεξιότητες είναι απαραίτητες για την κατανόηση και ανάλυση των σύγχρονων κοινωνικών και περιβαλλοντικών προκλήσεων.
Η εκπαιδευτικός δηλώνει «πως η δικτύωση με άλλα εκπαιδευτικά στελέχη ήταν πολύτιμη. Το συνέδριο ενίσχυσε την πεποίθηση μου ότι η καινοτομία είναι το κλειδί για μια δυναμική και αποτελεσματική εκπαίδευση.
Στο τέλος αποχώρησα με πλήθος νέων ιδεών και έμπνευσης για το μέλλον. Αυτή η εμπειρία με ενθάρρυνε να συνεχίσω να εξερευνώ και να εφαρμόζω καινοτόμες προσεγγίσεις στη διδασκαλία του μαθήματος της Γεωγραφίας θέτοντας αναμφίβολα τον πήχη υψηλότερα για τους μαθητές μου και εμένα.» Είναι σημαντικό να ξεφύγουμε από τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, όπως να διδάσκουμε στους μαθητές μελέτες ή θεωρίες, οι οποίες αμφισβητούνται από καταξιωμένους παγκόσμιους επιστήμονες.
Το να προβάλλουμε βιντεάκια από την πλατφόρμα YouTube δεν είναι βοηθητικό για την εμβάθυνση των γνώσεων αλλά ΠΡΕΠΕΙ και στην Κύπρο να αναβαθμίσουμε την διδασκαλία με την χρήση διαδραστικών εκπαιδευτικών βίντεο. Να χρησιμοποιούμε εφαρμογές σε πραγματικό χρόνο όπου οι μαθητές θα αναλύουν και θα επεξεργάζονται πρόσφατα δεδομένα που αφορούν τον πλανήτη μας.