Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Νέα διαδικτυακή απάτη – Απέσπασαν από εταιρεία €31,000
Νέα διαδικτυακή απάτη – Απέσπασαν από εταιρεία €31,000

Νέα διαδικτυακή απάτη – Απέσπασαν από εταιρεία €31,000

Νέα υπόθεση απάτης μέσω διαδικτύου, με απόσπαση χρημάτων μέσω ψευδών παραστάσεων, διερευνά η Αστυνομία στη Λεμεσό. Οι δράστες αποστέλλοντας ψευδή μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σε εταιρεία που εδρεύει στην Κύπρο, κατάφεραν να αποσπάσουν χρηματικό ποσό ύψους πέραν των 31 χιλιάδων ευρώ.

Η υπόθεση καταγγέλθηκε στο ΤΑΕ Λεμεσού, από διευθυντή της εταιρείας στη Λεμεσό. Σύμφωνα με την καταγγελία, μετά από επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων με συνεργάτιδα εταιρεία, η οποία εδρεύει σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα, συμφωνήθηκε η πληρωμή τιμολογίου αξίας 31,096 ευρώ, για την αγορά υπηρεσιών. Ακολούθως ωστόσο, στην εταιρεία στην Κύπρο λήφθηκε νέο ηλεκτρονικό μήνυμα, το οποίο φαινόταν να είχε σταλεί από την εταιρεία στο εξωτερικό και στο οποίο αναφερόταν ότι, ο τραπεζικός λογαριασμός στον οποίο θα έπρεπε να γίνει η πληρωμή, έχει αλλαχθεί και υποδείχθηκε όπως η πληρωμή γίνει σε νέο λογαριασμό, σε τράπεζα άλλης χώρας της Ευρώπης. Τα στοιχεία του δήθεν νέου τραπεζικού λογαριασμού αναφέρονταν στο μήνυμα.

Η εταιρεία στην Κύπρο προχώρησε στην πληρωμή, με έμβασμα στον νέο τραπεζικό λογαριασμό και μετά από επικοινωνία με τη συνεργάτιδα εταιρεία στο εξωτερικό, για επιβεβαίωση της πληρωμής, διαπιστώθηκε ότι, ο νέος τραπεζικός λογαριασμός δεν ανήκει στη συνεργάτιδα εταιρεία και ότι ουδέποτε η εταιρεία είχε στείλει το σχετικό ηλεκτρονικό μήνυμα.

Το Γραφείο Διερεύνησης Οικονομικού Εγκλήματος του ΤΑΕ Λεμεσού διερευνά την υπόθεση.

Με αφορμή την νέα αυτή υπόθεση απάτης, η Αστυνομία συστήνει όπως, στις περιπτώσεις όπου λαμβάνονται τέτοιου είδους μηνύματα, προτού οι πολίτες προχωρήσουν στην εξόφληση τιμολογίων, να προχωρούν πάντοτε σε επαλήθευση του μηνύματος, μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας με τους συνεργάτες, στους οποίους πρόκειται να γίνει η πληρωμή. Για την επικοινωνία αυτή, θα πρέπει να χρησιμοποιείται τηλεφωνικός αριθμός με τον οποίο οι δύο πλευρές ήρθαν ξανά σε επικοινωνία ή που αναγράφεται σε μηνύματα που ανταλλάχθηκαν μεταξύ τους σε προηγούμενες τους συναλλαγές.

Οι ιδιοκτήτες ή διευθυντές εταιρειών, προτρέπονται να ενημερώνουν το προσωπικό της εταιρείας τους για τη συγκεκριμένη μορφή απάτης και να εφαρμόζουν διαδικασίες επαλήθευσης των  αιτημάτων πληρωμής που λαμβάνουν.

Περισσότερες πληροφορίες για τη συγκεκριμένη μορφή απάτης, αλλά και συμβουλές για το πως το κοινό μπορεί να αποφύγει την απάτη, δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της Αστυνομίας, στον πιο κάτω σύνδεσμο:

Απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικώνΣυχνή μορφή απάτης αποτελεί και η λεγόμενη απάτη μέσω τιμολογίων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο απατεώνας προσεγγίζει μια επιχείρηση και προσποιούμενος κάποιον προμηθευτή ή παροχέα υπηρεσιών της, ζητά να τροποποιηθούν οι πληροφορίες για τις μελλοντικές πληρωμές τιμολογίων. Ζητά δηλαδή, να αλλάξουν τα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού του δικαιούχου πληρωμής και οι όποιες νέες πληρωμές να γίνονται σύμφωνα με τα νέα στοιχεία. Φυσικά, ο νέος προτεινόμενος λογαριασμός, που δίδει στην επιχείρηση/ θύμα, ανήκει στον απατεώνα.Cyprus Police News

 

Send this to a friend