Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Έτοιμη η έκθεση της επιτροπής Παιδείας – Με υπέρ και κατά για τα κινητά στα σχολεία
Έτοιμη η έκθεση της επιτροπής Παιδείας – Με υπέρ και κατά για τα κινητά στα σχολεία

Έτοιμη η έκθεση της επιτροπής Παιδείας – Με υπέρ και κατά για τα κινητά στα σχολεία

Με τις διιστάμενες απόψεις που έχουν προκύψει για το θέμα, αναμένεται να οδηγηθεί την επόμενη εβδομάδα στην Ολομέλεια της Βουλής, η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για απαγόρευση της ενεργοποίησης και χρήσης των κινητών τηλεφώνων –και άλλων έξυπνων ηλεκτρονικών συσκευών– κατά τη διάρκεια λειτουργίας των σχολείων.

Πρόταση, η οποία προσαρμόστηκε και στους Κανονισμούς λειτουργίας σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, η τροποποίηση των οποίων θα τεθεί ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής για ψήφιση.

Η κοινοβουλευτική επιτροπή Παιδείας μελέτησε τους εν λόγω Κανονισμούς σε τρεις συνεδρίες της (26 Ιουνίου, 25 Σεπτεμβρίου και 2 Οκτωβρίου) και αφού κατέγραψε τις θέσεις όλων των φορέων, όπως αυτές διατυπώθηκαν ενώπιον της, συνέταξε την απαραίτητη έκθεσή της, επισημαίνοντας πως επιφυλάσσεται να τοποθετηθεί επί των προνοιών του αναθεωρημένου κειμένου των Κανονισμών κατά τη συζήτησή τους στην Ολομέλεια του Σώματος.

 

 

Κι ενώ τα μέλη της επιτροπής Παιδείας και τα κόμματά τους αναμένεται να τοποθετηθούν σύντομα κι επίσημα από το βήμα της Ολομέλειας, ενδιαφέρον έχουν οι απόψεις των διαφόρων εμπλεκόμενων φορέων, όπως αυτές διατυπώθηκαν στην έκθεση της Επιτροπής.

Από πλευράς της Επιτρόπου εκφράστηκαν επιφυλάξεις όσον αφορά την απαγόρευση της χρήσης κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών έξυπνων συσκευών καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου. Εκπρόσωπος του Γραφείου της Δέσπως Μιχαηλίδου ανέφερε στην επιτροπή Παιδείας πως θεωρεί ότι το υφιστάμενο πλαίσιο χρήσης κινητού τηλεφώνου στο σχολείο είναι το πλέον ενδεδειγμένο και τόσο η οικογένεια, όσο και το σχολείο θα πρέπει να εκπαιδεύσουν τα παιδιά πως να χρησιμοποιούν ορθά το κινητό τηλέφωνο αντί να απαγορεύουν τη χρήση του.

Από πλευράς ΟΕΛΜΕΚ αναφέρθηκε πως η πλήρης απαγόρευση της χρήσης των κινητών τηλεφώνων, κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο, κάτι τέτοιο αναμένεται να αυξήσει τον φόρτο εργασίας των εκπαιδευτικών που θα κληθούν να εφαρμόσουν την εν λόγω απόφαση, εάν αυτή τελικά ισχύσει.

Από την πλευρά του ΣΕΔΜΕΚ τονίστηκε ξεκάθαρα πως υπάρχει αναγκαιότητα για πλήρη απαγόρευση της χρήσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, καθώς οι επιπτώσεις από τη χρήση τους είναι πολύ σοβαρές, τόσο σε ακαδημαϊκό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.

Η οργάνωση των εκπαιδευτικών της Τεχνικής Εκπαίδευσης και Επαγγελματικής Κατάρτισης εξέφρασε τη συμφωνία της με τις πρόνοιες των Κανονισμών που προωθούνται, προσθέτοντας πως θα ήταν προτιμότερο αλλά και πιο αποδοτικό, να μην επιτρέπεται η μεταφορά κινητών τηλεφώνων στα σχολεία.

Τις επιφυλάξεις τους για την απαγόρευση της χρήσης κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών έξυπνων συσκευών καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και ειδικότερα όσον αφορά την απαγόρευση μεταφοράς κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, αφού η πλειονότητα των μαθητών χρειάζονται τις εν λόγω συσκευές μετά τη λήξη του σχολείου, εξέφρασαν οι οργανωμένοι γονείς Μέσης Εκπαίδευσης.

Ίσως, η πιο ξεκάθαρη διαφωνία στην απαγόρευση της ενεργοποίησης και χρήσης κινητών στα σχολεία, να προήλθε από το οργανωμένο μαθητικό κίνημα. Η ΠΣΕΜ διαφώνησε με την απαγόρευση της χρήσης κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών έξυπνων συσκευών καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, αφού, όπως υποστήριξε, η εν λόγω ρύθμιση, μεταξύ άλλων, θα προκαλέσει προβλήματα στις σχέσεις μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.

Επιφυλάξεις βουλευτών, αναθεωρημένο κείμενο και χαλάρωση

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της συζήτησης του θέματος, υπήρξαν επιφυλάξεις και από βουλευτές – μέλη της Επιτροπής, οι οποίοι ζήτησαν από τους αρμοδίους όπως διευκρινιστούν συγκεκριμένες πρόνοιες στους Κανονισμούς. Ειδικότερα, διατυπώθηκαν ζητήματα και εισηγήσεις, οι οποίες, μεταξύ άλλων, είχαν να κάνουν με την πιθανή απαγόρευση της χρήσης κινητών τηλεφώνων και από τους εκπαιδευτικούς, τη δημιουργία ειδικού χώρου για φύλαξη των συσκευών κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, τον καθορισμό της διαδικασίας ελέγχου από τους εκπαιδευτικούς και την διαφοροποίηση της απαγόρευσης χρήσης κινητών τηλεφώνων ανά ηλικιακή ομάδα των μαθητών.

Περαιτέρω, η Επιτροπή ζήτησε από το αρμόδιο υπουργείο Παιδείας την κατάθεση στοιχείων όσον αφορά τα αποτελέσματα από την απαγόρευση της χρήσης κινητών τηλεφώνων σε άλλες χώρες σε σχέση με τη διαφοροποίηση των περιστατικών παραβατικότητας και εκφοβισμού καθώς και σε σχέση με την ακαδημαϊκή επίδοση.

Επισημαίνεται ότι, σε μεταγενέστερο στάδιο το υπουργείο Παιδείας υπέβαλε στην Επιτροπή αναθεωρημένο κείμενο των Κανονισμών, το οποίο και υιοθετήθηκε από την επιτροπή Παιδείας και το οποίο προβλέπει ότι οι μαθητές επιτρέπεται να χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνο κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου σε περιπτώσεις κατά τις οποίες προκύπτει έκτακτη ανάγκη για θέματα ασφάλειας ή/και υγείας.

Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της συζήτησης του θέματος, η υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, υποστήριξε πως οι προτεινόμενες τροποποιήσεις κρίνονται απαραίτητες, αφού εκσυγχρονίζουν και βελτιώνουν τους υφιστάμενους Κανονισμούς. Ανέφερε ότι σκοπός της τροποποίησης είναι η δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος χωρίς περισπασμούς στη μαθησιακή διαδικασία, η οποία θα συμβάλει στη συναισθηματική σταθερότητα των μαθητών, στη μείωση των περιστατικών ψηφιακού εκφοβισμού ανάμεσα στους μαθητές και στην ενίσχυση της συνολικής ευημερίας και των ακαδημαϊκών επιδόσεών τους.

Πηγή: Φilienews

Send this to a friend