Home ΛΑΡΝΑΚΑ Άνοιξαν μέτωπο με τον Βαφεάδη για τα τέλη ελλιμενισμού στη μαρίνα Λάρνακας οι ιδιοκτήτες ελλιμενισμένων σκαφών
Άνοιξαν μέτωπο με τον Βαφεάδη για τα τέλη ελλιμενισμού στη μαρίνα Λάρνακας οι ιδιοκτήτες ελλιμενισμένων σκαφών

Άνοιξαν μέτωπο με τον Βαφεάδη για τα τέλη ελλιμενισμού στη μαρίνα Λάρνακας οι ιδιοκτήτες ελλιμενισμένων σκαφών

ΓΡΑΦΕΙ o ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ

Παραπλανητικές χαρακτηρίζει τις τελευταίες δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Αλέξη Βαφεάδη σε ΜΜΕ, σχετικά με το καθεστώς και το κόστος ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής στη μαρίνα Λάρνακας, το Σωματείο Ιδιοκτητών Ελλιμενισμένων Σκαφών, το οποίο υποστηρίζει ότι οι τοποθετήσεις του αρμόδιου υπουργού διαστρεβλώνουν την αλήθεια και αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη.

Οι ιδιοκτήτες ελλιμενισμένων σκαφών διαμαρτύρονται για τα υψηλά, όπως υποστηρίζουν, κόστα ελλιμενισμού που συνεχίζουν να καταβάλλουν στη μαρίνα Λάρνακας ακόμα και μετά τη λύση της σύμβασης με την Kition Ocean Holdings, διευκρινίζοντας ότι συγκρίνουν το κόστος ελλιμενισμού που ισχύει σε άλλους κρατικούς χώρους που ανήκουν στο Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και όχι σε αλιευτικά καταφύγια.

 

 

Με μια μακροσκελή ανακοίνωσή τους, οι ιδιοκτήτες ελλιμενισμένων σκαφών επικρίνουν έντονα τον κ. Βαφεάδη, κατηγορώντας τον ότι επιμελώς αποφεύγει να σχολιάσει τις ξεκάθαρες αναφορές του σωματείου τους και να συγκρίνει τις τιμές κρατικών χώρων ελλιμενισμού που προσφέρουν ανάλογες υπηρεσίες με την μαρίνα Λάρνακας.

«Εμείς, αναφερόμαστε σε κρατικούς χώρους ελλιμενισμού όταν συγκρίνουμε υπηρεσίες και μιλούμε για πρακτικές που συγκρούονται με τις αρχές ίσης μεταχείρισης και μη διάκρισης ενάντια στους ιδιοκτήτες σκαφών στη μαρίνα Λάρνακας», προσθέτει το σωματείο.

Σχολιάζοντας, εξάλλου, την προσπάθεια του Υπουργού Μεταφορών να συγκρίνει τιμές ελλιμενισμού που ισχύουν στην Ελλάδα, το Σωματείο Ιδιοκτητών Ελλιμενισμένων Σκαφών, αναφέρει ότι ο Α. Βαφεάδης στις τελευταίες δημόσιες δηλώσεις του, για το θέμα επέλεξε να συγκρίνει τη μαρίνα Λάρνακας με μια από τις πιο ακριβές μαρίνες στην Ελλάδα, αποφεύγοντας ν’ αναφερθεί στις εκατοντάδες άλλες επιλογές ελλιμενισμού που μπορούν να έχουν οι ιδιοκτήτες σκαφών στην Ελλάδα, είτε σε κρατικούς, είτε σε δημοτικούς χώρους, σε πραγματικά χαμηλές τιμές.

Υπενθυμίζουν, δε, ότι στην Κύπρο δεν υπάρχουν άλλες επιλογές με διαθέσιμες θέσεις ελλιμενισμού σε πιο χαμηλή τιμή. Περαιτέρω, οι ιδιοκτήτες ελλιμενισμένων σκαφών στη μαρίνα Λάρνακας, υποστηρίζουν ότι οι υπόλοιπες μαρίνες της Κύπρου έχουν ειδικές προσφορές μ’ εκπτώσεις στις δημοσιευμένες τιμές τους, γι’ αυτό και δεν είναι τυχαίο που, όπως επισημαίνουν, πέραν των 40 σκαφών έχουν εγκαταλείψει το τελευταίο διάστημα τη μαρίνα Λάρνακας και πήγαν στην Αγία Νάπα.

Προσθέτουν, επίσης, ότι οι τιμές που ισχύουν σήμερα στη μαρίνα Λάρνακας σε κάποιες περιπτώσεις έχουν ξεπεράσει τις πραγματικές τιμές στη μαρίνα Αγία Νάπας. «Δεν μπορεί ο κ.υπουργός να συγκρίνει μόνο τιμές. Πρέπει να συγκρίνει και τις υπηρεσίες που προσφέρει ο κάθε χώρος.

Οι υπηρεσίες στη μαρίνα Λάρνακας είναι ανάλογες με τους κρατικούς χώρους ελλιμενισμού και δεν συγκρίνονται με τις πραγματικές μαρίνες.

Το κράτος εισέπραξε πολλά εκατομμύρια ευρώ από τους ιδιοκτήτες σκαφών χωρίς να επενδύσει στην συντήρηση της μαρίνας Λάρνακας, με αποτέλεσμα σήμερα να έχουμε μια μαρίνα που καταρρέει, χωρίς αποχωρητήρια ιδιοκτητών, με επικίνδυνες σπασμένες αποβάθρες και με την εκβάθυνση να εκκρεμεί εδώ και αρκετά χρόνια», τονίζουν οι ιδιοκτήτες σκαφών, οι οποίοι εισηγούνται στον κ. Βαφεάδη να επισκεφθεί με σκάφος τις μαρίνες Λάρνακας, Λεμεσού και Αγίας Νάπας για να καταλάβει, όπως αναφέρουν, τι είναι και τι δεν είναι μαρίνα…

Μαρίνα… εργοτάξιο

—————————-  

Στην ανακοίνωσή του το Σωματείο Ιδιοκτητών Ελλιμενισμένων Σκαφών υποστηρίζει, ακόμα, πως εάν τα έργα που εξήγγειλε την 1η Αυγούστου για τη μαρίνα Λάρνακας ο Υπουργός Μεταφορών ξεκινήσουν κάποτε, τότε η μαρίνα θα μετατραπεί σ’ ένα «ζωντανό εργοτάξιο» για αρκετά χρόνια, με όλες τις αρνητικές συνέπειες σ’ ότι αφορά θέματα θορύβου και οχληρίας.

Το γεγονός αυτό, αναφέρουν, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη όταν συγκρίνονται τα τέλη ελλιμενισμού με άλλες μαρίνες. Σε σχέση με τα θέματα συντήρησης και ασφάλειας στη μαρίνα Λάρνακας, οι ιδιοκτήτες σκαφών αναφέρουν ότι το σύστημα πρόσβασης και ασφάλειας της μαρίνας βρίσκεται ακόμα υπό τον έλεγχο ισραηλινής εταιρείας, τα σκουπίδια στοιβάζονται και μετατρέπονται… σε «βουνά», τα δημόσια αποχωρητήρια συχνά είναι απροσπέλαστα, οι μισές πόρτες ασφαλείας είναι σπασμένες, οι αποβάθρες κατεστραμμένες, ενώ η απαραίτητη εκβάθυνση δεν έγινε ποτέ, παρόλο που, όπως επισημαίνουν, θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί από την πρώην ανάδοχο εταιρεία τον περασμένο Ιανουάριο, με αποτέλεσμα η καθυστέρηση που παρατηρήθηκε να ελλοχεύει πολλούς κινδύνους.

«Ένας ικανός διαχειριστής μπορεί να έχει ένα βιώσιμο χώρο ελλιμενισμού (μαρίνα) και να επιτρέπει ανάπτυξη ακόμα και με μείωση 35%-40% στα τέλη που πληρώνουμε σήμερα. Προς τούτο, υπάρχουν πολλά παραδείγματα από Ελλάδα και από μελέτες που κάναμε για τη Λάρνακα.

Ο φορολογούμενος πολίτης, οι Λαρνακείς, οι ιδιοκτήτες σκαφών και οι επαγγελματίες του κλάδου πληρώνουν σήμερα τα διαχρονικά λάθη και τις παραλήψεις των αρμόδιων υπουργείων και του κράτους. Ζητάμε προσιτούς χώρους ελλιμενισμού για τους απλούς πολίτες της Κύπρου, για τον κόσμο που αγαπά τη θάλασσα», καταλήγουν οι ιδιοκτήτες ελλιμενισμένων σκαφών στη μαρίνα Λάρνακας.

 

 

Send this to a friend