ΕΟΑ Λάρνακας: Μέσα σε δύο μήνες, πάνω από χίλια παράπονα για βλάβες στην υδροδότηση!
ΓΡΑΦΕΙ ο ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ
Ξεπερνούν τα χίλια τα παράπονα πολιτών που υποβλήθηκαν στον Επαρχιακό Οργανισμό Αυτοδιοίκησης (ΕΟΑ) Λάρνακας, αναφορικά με βλάβες στο σύστημα υδροδότησης.
Δύο μήνες μετά την μεταρρύθμιση στην τοπική αυτοδιοίκηση, οι βλάβες και οι απώλειες νερού αποτελούν έναν από τους μεγαλύτερους «πονοκεφάλους» του επαρχιακού οργανισμού αυτοδιοίκησης, με τον πρόεδρό του, Άγγελο Χατζηχαραλάμπους, να δηλώνει στην εφημερίδα μας, ότι οι μεγαλύτερες απώλειες παρατηρούνται σε δήμους και κοινότητες της επαρχίας Λάρνακας, ενώ αντίθετα οι βλάβες στην πόλη είναι ελάχιστες.
Ο Πρόεδρος του ΕΟΑ Λάρνακας ανέφερε ότι οι μεγάλες απώλειες νερού που καταγράφονται στην επαρχία οφείλονται, κατά κύριο λόγο, στο γεγονός ότι τα δίκτυα αρκετών από τους δήμους και τις κοινότητες, των οποίων τις υπηρεσίες ύδρευσης ανέλαβε από την 1η Ιουλίου ο ΕΟΑ, είναι πεπαλαιωμένα και σε αυτά δεν έγιναν καθόλου συντηρήσεις ή επιδιορθώσεις τα τελευταία χρόνια.
Όπως είπε, η αναβάθμιση, η συντήρηση και η αντικατάσταση, εκεί και όπου χρειάζεται, των απαρχαιωμένων δικτύων για επίλυση του σοβαρότατου προβλήματος των διαρροών, θα αποτελέσει καταλύτη στη μείωση των απωλειών νερού και στην αύξηση της αποδοτικότητας των υδάτινων πόρων.
Παρατήρησε, ωστόσο, ότι για την αντικατάσταση του δικτύου νερού, κάτι που συνεπάγεται και με μεγαλύτερο κόστος, θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι οικονομικοί και ανθρώπινοι πόροι τους οποίους έχει σήμερα στη διάθεσή του ο ΕΟΑ Λάρνακας. Γι’ αυτό, εξήγησε, σε αρχικό στάδιο προγραμματίζεται η αντικατάσταση μικρού μήκους αγωγών, ενώ με την χρήση της τεχνολογίας ο Οργανισμός προσπαθεί να εντοπίσει τα σημεία των μεγάλων διαρροών για σκοπούς επιδιόρθωσης.
Ο Άγγελος Χατζηχαραλάμπους δήλωσε ότι ο ΕΟΑ προχωρεί με την υιοθέτηση έξυπνων τεχνολογιών, δηλαδή με την ψηφιοποίηση του εξοπλισμού και την αντικατάσταση των παλαιών υδρομετρητών με έξυπνους μετρητές σε περιοχές του Συμβουλίου Υδατοπρομήθειας Λάρνακας, οι οποίες παρουσιάζουν ψηλό ατιμολόγητο νερό, ειδικότερα στους Δήμους Αραδίππου και Λιβαδιών, καθώς και σε περιοχές με έντονη εμπορική δραστηριότητα και υψηλές καταναλώσεις.
«Η εγκατάσταση έξυπνων μετρητών θα συμβάλει στον έγκαιρο εντοπισμό διαρροών στο δίκτυο διανομής και στην καλύτερη διαχείριση του δικτύου, με αποτέλεσμα τη μείωση του ατιμολόγητου νερού», επισήμανε.
Για τις υπηρεσίες υδατοπρομήθειας, ο Άγγελος Χατζηχαραλάμπους σημείωσε ότι στο παρόν στάδιο εκπονείται Σχέδιο Δράσης με στόχο τη λήψη διορθωτικών μέτρων ως προς τον έλεγχο και την επιδιόρθωση των δικτύων ύδρευσης, προσθέτοντας πως το πλάνο περιλαμβάνει άμεσες, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ενέργειες, ώστε να επιτευχθεί μείωση στις απώλειες και να επιδιορθωθούν οι αστοχίες του δικτύου.
Ανάμεσα στις ενέργειες που προγραμματίζονται είναι η ανέγερση υδατοδεξαμενών τρίτης γενιάς σε περιοχές όπου δεν υπάρχει επαρκής αποθήκευση και η μερική αντικατάσταση του δικτύου υδατοπρομήθειας.
Οι πρώτες 100 μέρες ΕΟΑ
————————————
Ο Πρόεδρος του ΕΟΑ Λάρνακα γνωστοποίησε ότι αρχές Οκτωβρίου, θα πραγματοποιηθεί δημοσιογραφική διάσκεψη, κατά την οποία θα γίνει λεπτομερής ενημέρωση για τις πρώτες 100 μέρες λειτουργίας του Οργανισμού και συγκεκριμένα για το τι παρέλαβε η διεύθυνση του ΕΟΑ, σε πιο στάδιο βρίσκονται τα διάφορα ζητήματα και πώς προχωρεί ο Οργανισμός από δω και μπρος.
Ο κ. Χατζηχαραλάμπους ανέφερε ότι εκτός από τις βλάβες και τις απώλειες νερού, ένα εξ’ ίσου σοβαρό πρόβλημα είναι οι διαδικασίες που απαιτούνται για την αδειοδότηση της ανάπτυξης και συγκεκριμένα για την έκδοση οικοδομικών και πολεοδομικών αδειών. Ένα άλλο μεγάλο θέμα που απασχολεί τον ΕΟΑ Λάρνακας είναι και η Υπηρεσία Διαχείρισης Όμβριων Υδάτων.