ΥΠΑΝ: Αναρτήθηκαν τα επικαιροποιημένα αναλυτικά προγράμματα
Το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) ανακοίνωσε ότι έχει αναρτήσει τα επικαιροποιημένα Αναλυτικά Προγράμματα για όλα τα μαθήματα, όλων των τάξεων της Δημοτικής (και Προδημοτικής) και Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης.
Στην ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας τονίζεται ότι το έργο της επικαιροποίησης των Αναλυτικών Προγραμμάτων συνεχίζεται ως προς τη μείωση της ύλης αλλά και μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με εμπλουτισμό τους με ψηφιακές ικανότητες / δεξιότητες και διασύνδεσή τους με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Στόχος του ΥΠΑΝ είναι να μειωθεί περαιτέρω η ύλη και να περιοριστεί στη βασική, αναγκαία και προαπαιτούμενη ώστε να καλλιεργούνται δεξιότητες ή ικανότητες και να προάγεται η κριτική σκέψη και η δημιουργικότητα, αναφέρεται περαιτέρω.
Το Υπουργείο Παιδείας σημειώνει ότι Ομάδες Εργασίας αποτελούμενες από εκπαιδευτικούς, επιθεωρητές, Πανεπιστημιακούς και εκπροσώπους Εκπαιδευτικών Οργανώσεων, εργάστηκαν κατά τη σχολική χρονιά 2023 – 2024 για να ολοκληρώσουν την πρώτη φάση της επικαιροποίησης αυτής.
Διευκρινίζει ότι τα επικαιροποιημένα Αναλυτικά Προγράμματα για κάποια θέματα αφορούν σε μείωση ή και αλλαγή της ύλης, στην χρονική κατάταξή τους και στις περιπτώσεις που δεν υπήρχε ουσιαστικό πρόβλημα σε απλή αναθεώρηση ύλης.
Προσθέτει επίσης πως ήδη, με τις αλλαγές που υλοποιεί στο σύστημα αξιολόγησης του μαθητή σε όλες τις βαθμίδες, προάγεται η εφαρμογή εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης και όχι μόνο οι τελικές αξιολογήσεις (π.χ. διαγωνίσματα), ώστε να μπορούν να αξιολογηθούν και οι δεξιότητες και ικανότητες των παιδιών από τη προσχολική ηλικία μέχρι το τέλος της φοίτησής τους στο σχολείο.
Το όλο εγχείρημα πλαισιώνεται με επιμορφώσεις στελεχών εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών από τους επιθεωρητές και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, τόσο σε σχολική βάση, όσο και κεντρικά, με στόχο να υπάρχει πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό αλλά και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, συνεχίζει.
Σημειώνει ότι ετοιμάζει τράπεζα ψηφιακού υλικού για όλα τα μαθήματα, αξιοποιώντας καλές πρακτικές από τις επιμορφώσεις, από το έργο εκπαιδευτικών της τάξης και από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής της Ελλάδας, το οποίο συνεχώς θα εμπλουτίζεται.
Το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας συμπληρώνει ότι συνεχίζει την προσπάθεια, ώστε το περιεχόμενο των μαθημάτων να είναι επικαιροποιημένο και να στηρίζει τη μετάβαση στο σύγχρονο, μαθητοκεντρικό και συμπεριληπτικό σχολείο που είναι ο στόχος του.