Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Αυξήθηκαν τα θανατηφόρα σε σύγκριση με πέρσι – Tα περισσότερα σε αυτοκινητόδρομους- Τα δυο στη Λάρνακα
Αυξήθηκαν τα θανατηφόρα σε σύγκριση με πέρσι – Tα περισσότερα σε αυτοκινητόδρομους- Τα δυο στη Λάρνακα

Αυξήθηκαν τα θανατηφόρα σε σύγκριση με πέρσι – Tα περισσότερα σε αυτοκινητόδρομους- Τα δυο στη Λάρνακα

Δέκα νεκρούς περισσότερους σε σύγκριση με πέρσι μετρούμε μέχρι στιγμής φέτος, με την Τροχαία να προσπαθεί να ανατρέψει την κατάσταση τους επόμενους πέντε μήνες με πιο εντατικούς στοχευμένους ελέγχους αλλά και ενημέρωση οδηγών και πεζών. Η μεγάλη ανησυχία των υπευθύνων της Τροχαίας αφορά σε τρεις αιτίες πρόκλησης οδικών συγκρούσεων.

Ενώ όπως φαίνεται, το σύστημα φωτοεπισήμανσης αποδίδει και ο φόρος αίματος για οδηγούς που ελέγχονται συνεχώς από σταθερές και κινητές κάμερες είναι μειωμένος, εντούτοις το 2024 μέχρι σήμερα, παρουσιάζεται αύξηση στους θανάτους πεζών και μοτοσικλετιστών.

Όπως δήλωσε ο βοηθός υπεύθυνος του Τμήματος Τροχαίας στο Αρχηγείο Αστυνομίας Χάρης Ευριπίδου, έχει παρατηρηθεί παράλληλα από την ανάλυση όλων των στοιχείων φέτος, ότι κύρια αιτία πρόκλησης οδικών δυστυχημάτων με εμπλοκή οχήματος, είναι η χρήση κινητού τηλεφώνου. Οι επισημάνσεις αυτές έχουν καταγραφεί και τώρα θα καταβληθεί τεράστια προσπάθεια ώστε να μειωθούν τα θανατηφόρα μέχρι το τέλος του έτους.

 

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, φέτος συνέβησαν 24 θανατηφόρες οδικές συγκρούσεις με 27 θύματα (περιλαμβάνεται και το τετραπλό θανατηφόρο της Πρωτοχρονιάς στη Λεμεσό) ενώ πέρσι την ίδια περίοδο καταγράφηκαν 16 θανατηφόρα με 17 θύματα. Παρατηρείται δηλαδή μια αύξηση 10 νεκρών σε σχέση με πέρσι και αυτό οφείλεται στην αύξηση των πεζών και μοτοσικλετιστών. Συγκεκριμένα, μέχρι σήμερα έσβησαν στους κυπριακούς δρόμους εφτά πεζοί και σύμφωνα με τον κ. Ευριπίδου, οι πέντε χάθηκαν με δική τους ευθύνη, δηλαδή διασταύρωναν δρόμο χωρίς να λάβουν τις απαραίτητες προφυλάξεις. Πέρσι καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, σκοτώθηκαν επίσης εφτά πεζοί, γι’ αυτό και η Τροχαία έχει επισημάνει αυτό το ζήτημα και προσπαθεί με ενημερώσεις και εκστρατείες να ευαισθητοποιήσει το κοινό να είναι πολύ προσεκτικό την ώρα που επιχειρεί να διασχίζει έναν δρόμο.

Η άλλη κατηγορία χρηστών του οδικού δικτύου που πληρώνει βαρύ τίμημα είναι οι μοτοσικλετιστές. Φέτος είχαμε εφτά νεκρούς και γι’ αυτό κτύπησε καμπανάκι στην Τροχαία που έδωσε οδηγίες στα επαρχιακά τμήματα Τροχαίας και Διευθύνσεις, να επικεντρώσουν τις προσπάθειες τους στον έλεγχο των μοτοσικλετιστών και στην ενημέρωσή τους για τους κινδύνους που ελλοχεύουν επειδή θεωρούνται ευάλωτη ομάδα.

Όπως εξήγησε ο αξιωματικός της Τροχαίας, τόσο οι πεζοί όσο και οι μοτοσικλετιστές στην ουσία δεν ελέγχονται από τις κάμερες της Τροχαίας γι’ αυτό και γίνονται άλλες ενέργειες ώστε να ενημερωθούν για τον τρόπο διασταύρωσης ενός δρόμου κυρίως σε λεωφόρους, ή για το πώς πρέπει να κινούνται οι μοτοσικλετιστές.

Ξεκαθαρίζεται ότι οι μοτοσικλέτες ελέγχονται από το σύστημα όμως ορισμένοι οδηγοί προβαίνουν σε αλλοιώσεις των αριθμών εγγραφής τους ή δεν φέρουν καθόλου νούμερα, με αποτέλεσμα ο έλεγχος να είναι αναποτελεσματικός. «Η φωτοεπισήμανση, αναφέρει ο κ. Ευριπίδου, βοήθησε στο να μειωθούν τα θύματα με την εμπλοκή οχημάτων, αφού γενικά οι ταχύτητες στους δρόμους έχουν μειωθεί. Τώρα οι προσπάθειες επικεντρώνονται στους πεζούς και τους μοτοσικλετιστές, συν στην κακή συνήθεια της χρήσης κινητού από οδηγούς οχημάτων κατά την οδήγηση», προσθέτει.

Όπως έχει παρατηρηθεί από την ανάλυση του τροχαίου προβλήματος που γίνεται κάθε μήνα, οδηγοί σκοτώνονται με πρώτη αιτία θανάτου να είναι η απρόσεχτη και αμελής οδήγηση. Αυτό, παρατήρησε ο βοηθός υπεύθυνος Τροχαίας, οφείλεται στο γεγονός ότι πολλοί οδηγοί ενώ πιάνουν τιμόνι, χρησιμοποιούν ταυτόχρονα και το κινητό τους. Από την ανάλυση των στοιχείων έχει προκύψει το εξής σοκαριστικό: Τα μισά από τα θανατηφόρα οφείλονται σε αυτή την αιτία, δηλαδή ο οδηγός να είχε την κακή συνήθεια να κάνει χρήση του κινητού του ενώ οδηγούσε.

Σύμφωνα με τον κ. Ευριπίδου, φάνηκε από τις εξετάσεις στα κινητά θυμάτων ότι την ώρα που συνέβη το δυστύχημα ο οδηγός είτε μιλούσε, είτε προσπαθούσε να στείλει κάποιο μήνυμα.

Πρώτη σε θανάτους η Λευκωσία

Έχει παρατηρηθεί ότι τα πλείστα θανατηφόρα δυστυχήματα έγιναν χωρίς την εμπλοκή δεύτερου οχήματος, κάτι που δείχνει πως ο οδηγός έχασε τη ζωή του από απροσεξία ή επειδή του αποσπάστηκε η προσοχή.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία, πρώτη επαρχία σε θανάτους είναι η Λευκωσία με οκτώ θανατηφόρα δυστυχήματα, ακολουθεί η Λάρνακα με εφτά, η Λεμεσός με πέντε, δύο η Αμμόχωστος και από ένα η επαρχίες Πάφου και Μόρφου.

Επίσης, από τους 27 νεκρούς στους δρόμους, οι εφτά ήταν αλλοδαποί εκ των οποίων οι έξι ήταν μόνιμοι κάτοικοι Κύπρου και μόνο ένας τουρίστας, ο οποίος έχασε τη ζωή του από ανατροπή τετράτροχης μοτοσικλέτας (γουρούνας) στην περιοχή του Ακάμα.

13 οδηγοί ή επιβάτες χωρίς ζώνη ασφάλειας

Ένα άλλο ζήτημα που απασχολεί την Τροχαία και την Αστυνομία γενικότερα, είναι το γεγονός ότι ενώ όλοι γνωρίζουν ότι η χρήση ζώνης ασφάλειας σώζει ζωές, εντούτοις κάποιοι δεν την φορούν.

Από τα φετινά στοιχεία προκύπτει ότι 13 οδηγοί ή επιβάτες σκοτώθηκαν χωρίς να φέρουν ζώνη ασφάλειας. Οι πέντε εξ αυτών, σημειώνει ο αξιωματικός της Αστυνομίας, πιθανόν να ζούσαν σήμερα αν ήταν δεμένοι με ζώνη, αφού όπως φάνηκε, τα οχήματά τους είχαν μικρές ζημιές μόνο.

Ένα άλλο στοιχείο που προκύπτει είναι πως οι πλείστες θανατηφόρες οδικές συγκρούσεις έγιναν σε κατοικημένες περιοχές και δη πόλεις και χωριά, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, που οι περισσότεροι θάνατοι καταγράφονται στους αυτοκινητόδρομους. Φέτος συνέβησαν δύο θανατηφόρα σε αυτοκινητόδρομο και συγκεκριμένα στη Λάρνακα, όπως και πέρσι.

Στα θετικά φέτος καταγράφεται το γεγονός ότι δεν είχαμε κανένα νεκρό ποδηλάτη ή οδηγό σκούτερ, ενώ πέρσι είχαμε έναν νεκρό ποδηλάτη και έναν που κινούνταν με σκούτερ, ενώ το 2022 είχαν σκοτωθεί τέσσερις ποδηλάτες.

Send this to a friend