Home ΛΑΡΝΑΚΑ Δεν χρειαζόμασταν €1,2 δις για τη μαρίνα Λάρνακας – «Σώζεται» με €10 εκατ;
Δεν χρειαζόμασταν €1,2 δις για τη μαρίνα Λάρνακας – «Σώζεται» με €10 εκατ;

Δεν χρειαζόμασταν €1,2 δις για τη μαρίνα Λάρνακας – «Σώζεται» με €10 εκατ;

Ο Πρόεδρος του ΕΒΕ Λάρνακας, Νάκης Αντωνίου, μιλά για τις εξελίξεις στην ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας – «Τα σχέδια εκείνα ήταν για άλλη χώρα, δεν ήταν για την Κύπρο»

Στην κορυφή της ατζέντας των τοπικών ζητημάτων της Λάρνακας βρίσκεται η εξέλιξη της ενιαίας ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας, η οποία οδηγήθηκε σε αδιέξοδο μετά τον τερματισμό της σύμβασης με την εταιρεία Kition Ocean Holdings στο τέλος Μαΐου. «Είμαστε σε αναμονή», ανέφερε σε δηλώσεις του στο κρατικό ραδιόφωνο ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Λάρνακας, Νάκης Αντωνίου, σημειώνοντας ότι η επιτροπή της Λάρνακας περιμένει τις αποφάσεις του Προεδρικού για τη συνέχιση του έργου μετά την κατάθεση των προτάσεων από τον Υπουργό Μεταφορών.

Θέλουν διαχωρισμό του έργου

Σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου, η πρόταση του Υπουργού Μεταφορών περιλαμβάνει αλλαγές στον αρχικό σχεδιασμό, με στόχο να καταστεί η ανάπτυξη βιώσιμη. Αντί της ενιαίας ανάπτυξης, προκρίνεται η χωριστή υλοποίηση του λιμανιού και της μαρίνας, προκειμένου να εξασφαλιστεί η λειτουργικότητα και η ολοκλήρωση των έργων.

Να αναφέρουμε ότι, μεταξύ των προτάσεων που έθεσε ο κ. Βαφεάδης ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας περιλαμβάνεται και η εισήγηση του δημάρχου της πόλης, καθώς και της ad hoc επιτροπής της Λάρνακας, για άμεση προώθηση ώριμων έργων, όπως η επιδιόρθωση της αποβάθρας και η δημιουργία του yacht club, ενός εστιατορίου και καφετέριας στο χερσαίο χώρο της μαρίνας. Παρά το γεγονός ότι τα εν λόγω έργα περιλαμβάνονταν στην πρώτη φάση του project, η Kition Ocean Holdings δεν προχώρησε κανένα από αυτά.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του και αναφερόμενος στα συγκεκριμένα έργα, ο Δήμαρχος Λάρνακας, Ανδρέας Βύρας έκανε λόγο για εκτιμώμενο κόστος που αγγίζει τα €30 εκατ.

Να συνεχίσει να διαχειρίζεται το λιμάνι η Αρχή Λιμένων

Σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου, το λιμάνι θα μπορούσε να συνεχίσει να διαχειρίζεται η Αρχή Λιμένων, η οποία διαθέτει την απαραίτητη εμπειρία. «Δεν είναι ένα τεράστιο λιμάνι», σχολίασε ο κ. Αντωνίου και συνέχισε: «Μπορεί το λιμάνι μας με μικρή επένδυση να γίνει ακόμα καλύτερο, να εκσυγχρονιστεί, γιατί έχει καλά εισοδήματα και εξυπηρετεί τους εμπόρους και τους βιομηχάνους της Λάρνακας και όχι μόνο».

Η πρόταση του ΕΒΕ για τη μαρίνα

Όσο για τη μαρίνα, ο Πρόεδρος του ΕΒΕ Λάρνακας σημείωσε ότι θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από το κράτος με μικρότερη επένδυση και στη συνέχεια να ανατεθεί σε ιδιώτη για τη διαχείριση, καθώς η εξαρχής ανάθεση σε ιδιώτη θα ήταν πολύ χρονοβόρα. «Θα χρειαστούν 4-5 χρόνια μόνο για τις προσφορές», ανέφερε για αυτό το σενάριο.

Παράλληλα, ο κ. Αντωνίου υπογράμμισε ότι η Λάρνακα δεν χρειάζεται ένα τεράστιο έργο, αλλά μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση για την αναβάθμισή της. Η προτεινόμενη ανάπτυξη της μαρίνας με κρατική συμμετοχή μπορεί να προχωρήσει αποτελεσματικά με €10 εκατομμύρια, «αλλά €10 εκατομμύρια για ένα κράτος δεν είναι μεγάλο ποσό». Το κράτος μπορεί να χρηματοδοτήσει αρχικά το έργο, είπε ο κ. Αντωνίου, και κατόπιν, όταν θα βγει σε προσφορές, να τα απαιτήσει από τον επενδυτή. «Ή μπορεί εύκολα, αντί να αναπτύξουμε όλον εκείνο τον χερσαίο χώρο, να αναπτυχθούν 2-3 τεμάχια, ούτως ώστε αυτά τα χρήματα να μαζευτούν από αυτά τα τεμάχια αν το κράτος δεν θέλει να δώσει αυτά τα κονδύλια. Υπάρχουν λύσεις».

Σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου, «τα σχέδια εκείνα που υπήρχαν ήταν για άλλη χώρα, δεν ήταν για την Κύπρο. Εμείς θέλουμε να μείνει η γραφικότητα της πόλης μας, θέλουμε το έργο που θα γίνει να είναι προσβάσιμο για όλους, είναι περιουσία όλων και πρέπει να τη χρησιμοποιούν όλοι».

Με το ζήτημα να βρίσκεται στο στάδιο της αξιολόγησης από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, η τοπική κοινωνία και οι επιχειρηματίες της Λάρνακας παραμένουν σε αγωνία για την επόμενη κίνηση, ελπίζοντας σε μια λύση που θα οδηγήσει τελικά στην επιτυχή ολοκλήρωση του έργου.

Πηγή: Economy Today

Send this to a friend