Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Πότε επιτρέπεται να οδηγείς όχημα άλλου ιδιοκτήτη; Τι ισχύει και οι εξαιρέσεις
Πότε επιτρέπεται να οδηγείς όχημα άλλου ιδιοκτήτη; Τι ισχύει και οι εξαιρέσεις

Πότε επιτρέπεται να οδηγείς όχημα άλλου ιδιοκτήτη; Τι ισχύει και οι εξαιρέσεις

Αρκετός κόσμος έχει χρειαστεί να δώσει το αυτοκίνητό του σε άλλον οδηγό, είτε συγγενή είτε φίλο, για διάφορους λόγους. Πόσο νόμιμο είναι όμως αυτό, σε ποιες περιπτώσεις επιτρέπεται και ποιες είναι οι εξαιρέσεις;

Η γενική απάντηση είναι ότι μπορείς να οδηγήσεις ένα όχημα με την άδεια οδήγησής σου και τα υπόλοιπα απαραίτητα έγγραφα, υπάρχουν όμως παράγοντες όπως η ηλικία, η εμπειρία και η ασφάλεια, που διαφοροποιούν το τι μπορεί να ισχύει.

Το AlphaNews.Live, συγκέντρωσε τις απαραίτητες πληροφορίες για όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις, με τη βοήθεια του Ασφαλιστικού Συμβούλου, Κωνσταντίνου Αθανασίου.

Αξίζει φυσικά να σημειωθεί ότι προτροπή του ήταν προτού προβούμε στην οποιαδήποτε ενέργεια, να επικοινωνούμε πάντα με τον προσωπικό μας Ασφαλιστικό Σύμβουλο για να μας καθοδηγεί σωστά, καθώς η πολιτική της κάθε εταιρείας έχει διαφορετική προσέγγιση στο πώς δουλεύει και στο πώς κρίνει μερικά πράγματα.

Πότε επιτρέπεται η οδήγηση αυτοκινήτου άλλου ιδιοκτήτη;
Σε γενικές γραμμές, η οδήγηση οχήματος άλλου ιδιοκτήτη, είτε αυτός είναι συγγενείς είτε είναι φίλος, επιτρέπεται όποτε το χρειαστείς, δεδομένου του ότι έχεις μαζί σου την άδεια οδήγησής σου και πως η ασφάλεια αυτοκινήτου και άδεια κυκλοφορίας, είναι μέσα στο όχημα.

Εξάλλου όπως διευκρινίζει ο κ. Αθανασίου, ό,τι αυτοκίνητο και να οδηγούμε, απαραίτητη προϋπόθεση πέραν της ιδιωτικής ασφάλισης, είναι και το να είναι εγγεγραμμένο στους καταλόγους του Τμήματος Οδικών Μεταφορών. Υπάρχουν όμως και μερικές εξαιρέσεις, που διαφοροποιούν αυτά που ισχύουν.

Οι εξαιρέσεις
Οι περιπτώσεις στις οποίες είσαι υποχρεωμένος να δηλώσεις τον δεύτερο οδηγό στο συμβόλαιο της ασφάλειας του αυτοκινήτου, είναι συγκεκριμένες.

«Ο δεύτερος οδηγός, πρέπει να έχει αποκτήσει τουλάχιστον πέντε χρόνια εμπειρίας. Μερικές εταιρείες μπορεί να βάζουν ως όριο και τα τρία χρόνια, αλλά αυτό εξαρτάται από την κάθε ασφαλιστική. Αν κάποιος για παράδειγμα βγάλει άδεια στα 20 του χρόνια, δεν θα θεωρηθεί έμπειρος οδηγός στα 23 του, αλλά στα 25 του.

Όταν δηλαδή αποκτήσει τουλάχιστον πέντε χρόνια εμπειρίας πίσω από το τιμόνι. Στις πλείστες εταιρείες, ισχύει το 18-23, δεδομένου του ότι ο οδηγός βγάζει άδεια στα 18 του».

Σε άλλη περίπτωση, όταν πρόκειται για νέο οδηγό του οποίου το δίπλωμα δεν έχει συμπληρώσει τους 12 μήνες, σύμφωνα με τον κ. Αθανασίου πρέπει να επικοινωνούμε έγκαιρα με τον ιδιωτικό μας Ασφαλιστικό Σύμβουλο, έτσι ώστε να μπορέσει να μας καθοδηγήσει σωστά, με βάση τις διαδικασίες της ασφαλιστικής εταιρείας με την οποία συνεργαζόμαστε. Σε τέτοιες πάντως περιπτώσεις, ο κίνδυνος ατυχήματος θεωρείται αυξημένος, λόγω της έλλειψης εμπειρίας του οδηγού.

Τέλος, οι πλείστες εταιρείες θέτουν συγκεκριμένο όριο ηλικίας, που συνήθως ανέρχεται στα 70 χρόνια. Η ακριβής ηλικία βέβαια μπορεί πάλι να διαφέρει ανάλογα με τις πολιτικές της κάθε ασφαλιστικής εταιρείας.

Όπως αναφέρει ο κ. Αθανασίου, αν ο οδηγός ξεπερνά το εν λόγω όριο ηλικίας, πρέπει να εγκριθεί στη βάση συγκεκριμένων προϋποθέσεων, δηλαδή ιατρικών εξετάσεων. Σε περίπτωση ωστόσο που απορριφθεί, μπορεί να ασφαλιστεί στην κοινοπραξία ασφαλιστών, που αποτελεί το κρατικό είδος ασφάλισης.

Σημαντικό πάντως είναι, σε κάθε περίπτωση, ο δεύτερος οδηγός να τηρεί τις προϋποθέσεις της ασφάλειας του ιδιοκτήτη του οχήματος το οποίο οδηγεί.

Επίσης καλό θα ήταν, άσχετα με το αν δεν υπάγεται στις πιο πάνω εξαιρέσεις, ο δεύτερος οδηγός να ενταχθεί στην ασφάλεια του οχήματος σε περίπτωση που παίρνει το εν λόγω όχημα στα χέρια του τακτικά.

Πάντως οι ασφαλιστικές εταιρείες όπως επισημαίνει και ο κ. Αθανασίου, κινούνται πάντα στη βάση των νομοθεσιών του κράτους.

 

Send this to a friend