Σε (μεγάλο) βάθος χρόνου το δεύτερο τμήμα της Β΄ φάσης του παραλιακού πεζόδρομου Ορόκλινης
ΓΡΑΦΕΙ ο ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ
Μπαράζ γραφειοκρατικών διαδικασιών απαιτούνται ακόμα, προκειμένου να μπει σε ράγες υλοποίησης το δεύτερο τμήμα της Β΄ φάσης του παραλιακού πεζόδρομου Ορόκλινης.
Θα είναι συνολικού μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου και θα καλύψει την ακτή από το ξενοδοχείο Lebay (εκεί όπου τερματίζεται ο υφιστάμενος πεζόδρομος), μέχρι την περιοχή των πρώην διυλιστηρίων.
Εξού και το έργο αυτό τοποθετείται σε (μεγάλο) βάθος χρόνου… Όπως αναφέρει σε πρόσφατη επιστολή του ο Υπουργός Εσωτερικών Κωνσταντίνος Ιωάννου, ο οποίος απαντούσε σε σχετικό ερώτημα του βουλευτή Λάρνακας Ανδρέα Πασιουρτίδη, στο πλαίσιο κοινοβουλευτικού ελέγχου, για την υλοποίηση του δεύτερου τμήματος της Β΄ φάσης κατασκευής του παραλιακού πεζόδρομου Ορόκλινης, έχουν γίνει σημαντικά βήματα το τελευταίο διάστημα ως προς τον επανασχεδιασμό του.
Ο υπουργός σημειώνει ότι στην παρούσα φάση είναι σ’ εξέλιξη ο σχεδιασμός της νέας χάραξης του πεζόδρομου, με βάση νέα επικαιροποιημένα κτηματολογικά σχέδια, που θα δοθούν από το δημοτικό διαμέρισμα Ορόκλινης.
Όσον αφορά τις επόμενες ενέργειες που προωθούνται για το έργο, ο κ. Ιωάννου σημειώνει ότι οι μελετητές αναμένεται να αποστείλουν επιστολή στο Τμήμα Πολεοδομίας, με την οποία θα ζητηθεί συνάντηση με το Τμήμα Δημοσίων Έργων για το θέμα των οχετών όμβριων υδάτων, έτσι ώστε να γίνει ενημέρωση και για τα έργα στον παραλιακό δρόμο Λάρνακας-Δεκέλειας (Γ΄ φάση) που είναι σ’ εξέλιξη.
Συγκεκριμένα, θα ζητηθεί όπως γνωστοποιηθούν τα σημεία όπου θα υπάρχουν οι οχετοί, ώστε να προσαρμοστούν στον σχεδιασμό του πεζόδρομου. Παράλληλα, ο υπουργός επισημαίνει ότι το δημοτικό διαμέρισμα Ορόκλινης, θα πρέπει να ενημερώσει ως προς την ετοιμότητά του για την διεξαγωγή δημόσιας παρουσίασης προς τους επηρεαζόμενους ιδιοκτήτες.
Τούτο κρίνεται αναγκαίο για να προχωρήσει το θέμα των συγκαταθέσεων στα σημεία όπου χρειάζεται. Η τοπική αρχή θα πρέπει, επίσης, να φροντίσει να γίνουν οι απαραίτητες κατεδαφίσεις (πρόκειται για τα τρία εστιατόρια) προτού προκηρυχθεί το έργο. «Με την οριστικοποίηση των σχεδίων, οι μελετητές θα αποστείλουν επιστολή, με όλες τις σχετικές πληροφορίες της μελέτης προς το Τμήμα Πολεοδομίας, ούτως ώστε το εν λόγω τμήμα, με τη σειρά του να αποταθεί στο Τμήμα Περιβάλλοντος, για απόψεις και στη συνέχεια να υποβληθεί προκαταρτική έκθεση επιπτώσεων στο περιβάλλον.
Με την επαναποτύπωση του τελευταίου μέρους του πεζόδρομου (μέχρι την περιοχή του πρώην διυλιστηρίου), θα ζητηθεί και η άποψη του Κλάδου Θαλάσσιων Έργων για την τελική έγκριση της μελέτης», υπογραμμίζει στην επιστολή του ο Υπουργός Εσωτερικών.
Να σημειωθεί, ότι στα πλαίσια του έργου προτείνονται, μεταξύ άλλων, η δημιουργία παραλιακού πεζόδρομου κατά μήκος της ακτής, καθιστικοί χώροι και χώροι πρασίνου. Η συνολική δαπάνη εκτιμάται να πλησιάσει τα τεσσεράμισι εκατομμύρια ευρώ.