Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Σχολεία χωρίς κινητά: Ερωτήματα, προβληματισμοί και…αποφάσεις από Σεπτέμβριο
Σχολεία χωρίς κινητά: Ερωτήματα, προβληματισμοί και…αποφάσεις από Σεπτέμβριο

Σχολεία χωρίς κινητά: Ερωτήματα, προβληματισμοί και…αποφάσεις από Σεπτέμβριο

Δεν θα εφαρμοσθεί με τη νέα σχολική χρονιά η απαγόρευση της χρήσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, εφόσον καταγράφονται αντιδράσεις, με τη Βουλή να «σπρώχνει» τη συζήτηση για τον Σεπτέμβριο.

Ναι μεν, αλλά…
Υπέρ της απαγόρευσης χρήσης των κινητών στις αίθουσες διδασκαλίας αλλά όχι στην μεταφορά τους στα σχολεία τάσσεται ο Βουλευτής και Αντιπρόεδρος του ΔΗΚΟ Χρύσανθος Σαββίδης.

«Τα κινητά δημιουργούν πάρα πολλά παιδαγωγικά προβλήματα, τα κινητά βοηθούν στην αύξηση του φαινομένου του εκφοβισμού όταν κατά τη διάρκεια του μαθήματος τα παιδιά στέλνουν φωτογραφίες μεταξύ τους, παίζουν παιχνίδια ή δημιουργούνται άλλα προβλήματα.»

Αναφέρει ότι τα κινητά πρέπει να τα έχουν μαζί τους, στις βαλίτσες και όταν χρειαστεί να τα χρησιμοποιούν, ξεκαθαρίζοντας ότι διαφωνεί στην πλήρη απαγόρευση τους από τις σχολικές μονάδες.

Υποστηρίζει ότι ούτε κατά τη διάρκεια του διαλείμματος χρειάζεται η χρήση κινητού τηλεφώνου, ωστόσο μπορεί να το χρειαστούν μετά τη λήξη της σχολικής ημέρας καθώς έχουν άλλες υποχρεώσεις και μπορεί να χρειάζεται να επικοινωνήσουν με τους γονείς τους.

 

 

 

Ο κ. Σαββίδης θέτει το θέμα των θυρίδων για τοποθέτηση των κινητών και χρήση τους όταν υπάρχει ανάγκη. Προσθέτει ότι θα πρέπει να γίνεται περαιτέρω συζήτηση τον Σεπτέμβριο στη Βουλή.

Ερωτηθείς αν ήταν βεβιασμένη η ανακοίνωση του Υπουργικού, απαντά αρνητικά, αναφέροντας ότι υπάρχει χρόνος για συζήτηση.

«Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούμε να τα ελέγξουμε»
Μιλώντας αρχικά για τη νεανική παραβατικότητα ο Ψυχίατρος Γιώργος Μικελλίδης, αναφέρει ότι είναι «ένας καθρέφτης της ίδιας της κοινωνίας, της πολιτείας, της οικογένειας που βρίσκουμε στην Κύπρο» και σημειώνει ότι στις περιπτώσεις ενδοοικογενειακής βίας, μπορεί το ίδιο το παιδί να είναι θύμα και να προβαίνει σε άλλες πράξεις.

Ο κ. Μικελλίδης τονίζει ότι το θέμα είναι πως χρησιμοποιούμε το μέσο, σημειώνοντας ότι περιορίζονται τα δικαιώματα του παιδιού. «Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούμε να ελέγξουμε τα κινητά στα σχολεία», επισημαίνει.

Σχολιάζει ότι δεν πρέπει να λαμβάνονται βεβιασμένες αποφάσεις γιατί αυτές οι αποφάσεις επηρεάζουν τα παιδιά και τους γονείς.

Απαπάντητα ερωτήματα από ΠΣΕΜ
Ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ Γιώργος Μωυσή θέτει ερωτήματα για τον τρόπο εφαρμογής της απόφασης και πότε θα θεωρείται επείγουσα μια κλήση για να απαντηθεί.

Σχολιάζει ότι από τις αντιδράσεις του κόσμου μπορούμε να αντιληφθούμε αν ήταν μια απόφαση που έπρεπε να ληφθεί τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

 

Σωστή διαβούλευση πριν τη λήψη απόφασης
Την ανάγκη για σωστή διαβούλευση, λαμβάνοντας υπόψη τις τοποθετήσεις των παιδιών, επισημαίνει η Επίτροπος Προστασίας Δικαιωμάτων του Παιδιού Δέσπω Μιχαηλίδου, σχολιάζοντας ότι βρισκόμαστε στην ψηφιακή εποχή και το θέμα που μας απασχολεί είναι η σωστή χρήση του κινητού τηλεφώνου.

«Συμφωνούμε απολύτως με την απαγόρευση χρήσης κινητού τηλεφώνου στην αίθουσα διδασκαλίας», αναφέρει και τονίζει ότι θα έπρεπε να γίνει μια σωστή διαβούλευση.

Σχολιάζει ότι για τα παιδιά του Δημοτικού, οι γονείς θέλουν να ξέρουν που βρίσκονται και τι κάνουν τα παιδιά τους, ενώ για τους έφηβους αναφέρει ότι η απαγόρευση της χρήσης του κινητού κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων είναι «μια απαγόρευση που ξεπερνά τον σκοπό».

Προσθέτει πως αν κληθούν τα παιδιά να δώσουν τις δικές τους απόψεις, μπορεί να υπάρξουν λύσεις που οι ενήλικες δεν μπορούν να σκεφτούν. Αναφέρει επίσης ότι θα πρέπει να υπάρχει εγκύκλιος και για τις συνέπειες της χρήσης κινητού κατά τις ώρες απαγόρευσης.

Όσον αφορά τα παιδιά που χρειάζονται το κινητό για διάφορους λόγους, συμπεριλαμβανομένων των λόγων υγείας, η κ. Μιχαηλίδου σημειώνει ότι τα παιδιά έχουν δικαίωμα έκφρασης γνώμης, δικαίωμα προσωπικής ζωής και εκφράζει την πεποίθηση ότι θα πρέπει να ελεγχθεί αλλά με προσοχή.

Υποστηρίζει ότι για τις διαφωνίες φταίει η απολυτότητα της απαγόρευσης και η έλλειψη προσυνεννόησης και διαβούλευσης πριν παρθούν αποφάσεις.

«Είναι σωστό μέτρο σε ένα μέρος του και αυτό το σωστό μέτρο, δεν πρέπει να το εγκαταλείψουμε επειδή δεν μπορούμε να το ρυθμίσουμε, θα πρέπει να το ρυθμίσουμε.»

«Και οι δάσκαλοι και οι καθηγητές, έχουν την ίδια υποχρέωση όσον αφορά το κινητό στην τάξη», επεσήμανε καταλήγοντας.

 

 

Send this to a friend