Ποιος έχει τελικά την ευθύνη για τη συντήρηση του παλιού Νοσοκομείου Αμμοχώστου;
Καμία αναφορά και κανένα αίτημα δεν υποβλήθηκε ενώπιον του Οργανισμού Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας αναφορικά με τη στατικότητα και την ασφάλεια του παλιού Νοσοκομείου Αμμοχώστου, πριν την κατάρρευση μέρους της οροφής που είχε ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό γυναίκας-ασθενής που βρισκόταν στον χώρο που λειτουργεί ως Κέντρο Υγείας για να λάβει υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας.
Αυτό ανέφερε ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΟΚΥΠΥ Πάμπος Χαριλάου, κληθείς να σχολιάσει στην εκπομπή Alpha Καλημέρα αναφορές και πληροφορίες ότι το προσωπικό είχε εκφράσει ανησυχίες για την ακαταλληλότητα του κτιρίου.
«Δεν υπήρξαν τα οποιαδήποτε αιτήματα για να εγκαταλειφθεί το κτίριο, γιατί δεν είναι προς εγκατάλειψη για να είμαστε ειλικρινείς. Είναι μεν παλιό το κτίριο, το οποίο σίγουρα χρήζει αναβάθμισης και υποστήριξης, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι εγκαταλείπεται.»
Ο κύριος Χαριλάου εξήγησε ότι το κτίριο τυγχάνει ετήσιας συντήρησης από ιδιωτική εταιρεία με την οποία έχει συμβληθεί το κράτος, που είναι και ο ιδιοκτήτης και διαχειριστής του.
«’Οταν έχει όμως ψευδοτάβανο κάτω από τη σκεπή, αντιλαμβάνεσται τις υγρασίες που όταν συσσωρευτούν, δεν φαίνονται. Αυτά τα κτίρια είναι παλαιά, χρονολογούνται και χρειάζονται πάρα πολύ συντήρηση. Και οι σκεπές, και οι τοίχοι και οι υγρασίες.»
Αμέσως μετά την κατάρρευση του τμήματος της οροφής, ο ΟΚΥΠΥ επιστράτευσε μηχανικούς για να ελέγξουν την ασφάλεια του κτιρίου και να γνωματεύσουν σε σχέση με επιδιορθώσεις που πρέπει να γίνουν.
«Ούτως ώστε να μπορούμε να λειτουργήσουμε το κέντρο με ασφάλεια. Είναι ένα Κέντρο Υγείας και οι γιατροί έχουν πάει δίπλα. Οι κάτοικοι της περιοχής γνωρίζουν γιατί χρησιμοποιούν και το παλιό και το νέο νοσοκομείο.»
Ο Πρόεδρος του Κλάδου Ιατρών της ΠΑΣΥΔΥ Μωϋσής Λάμπρου διερωτήθηκε εάν οι εργαζόμενοι θα πρέπει να ελέγχουν το ταβάνι όταν μεταβαίνουν στις εργασίες τους
«Καθείς εφ’ ω ετάχθη. Η ευθύνη της συντήρησης ανήκει στον ΟΚΥΠΥ και εφόσον το ταβάνι έχει καταρρεύσει, η ευθύνη ανήκει σε αυτόν που το διαχειρίζεται.»
Ο κύριος Λάμπρου υπογράμμισε ότι ο εργαζόμενος έχει ευθύνη να αναφέρει στους αρμοδίους όταν διαπιστώσει κάποιο πρόβλημα, ωστόσο «στις πλείστες φορές δεν εισακούονται.»