Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Βουλή: Καταγγελίες για ακραία περιστατικά βίας στα σχολεία – Μαθητής έπεσε θύμα σεξουαλικής κακοποίησης
Βουλή: Καταγγελίες για ακραία περιστατικά βίας στα σχολεία – Μαθητής έπεσε θύμα σεξουαλικής κακοποίησης

Βουλή: Καταγγελίες για ακραία περιστατικά βίας στα σχολεία – Μαθητής έπεσε θύμα σεξουαλικής κακοποίησης

Καταγγελίες για ακραία περιστατικά βίας και εγκληματικές ενέργειες, που εκτυλίσσονται στα δημόσια σχολεία, έγιναν την Πέμπτη κατά τη διάρκεια έκτακτης συνεδρίας της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, με τον Πρόεδρο της Επιτροπής, Παύλο Μυλωνά, να δίνει τελεσίγραφο στην εκτελεστική εξουσία ότι εάν μέχρι τον Ιούνιο δεν καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση για λειτουργία δομών, σε σχέση με την προστασία των παιδιών, η αρμόδια Επιτροπή της Βουλής θα προχωρήσει σε δημόσια καταγγελία, μέσω διάσκεψης Τύπου.

Σε δηλώσεις της, η Υπουργός Παιδείας Αθηνά Μιχαηλίδου αναφέρθηκε σε αύξηση των περιστατικών βίας στα σχολεία μετά τον κορωνοϊό, τόνισε ότι η βία δεν αρχίζει και δεν τελειώνει στα σχολεία, αλλά ξεκινά από τις οικογένειες, για να προσθέσει πως πρώτιστο μέλημα του Υπουργείου Παιδείας είναι η πρόληψη και η έγκαιρη παρέμβαση στα θέματα της βίας και της παραβατικότητας.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, η οποία πραγματοποιήθηκε κεκλεισμένων των θυρών, λόγω των ευαίσθητων δεδομένων που ακούστηκαν και αφορούν ανήλικους, αναφέρθηκαν σοβαρά περιστατικά βίας με εμπλεκόμενους μαθητές, αλλά και εκπαιδευτικούς. Συγκεκριμένα, οι αναφορές έκαναν λόγο για σεξουαλικές κακοποιήσεις από μαθητές προς συμμαθητές τους, από μαθητές προς εκπαιδευτικούς, χρήση αλλά και εμπορία ναρκωτικών, καθώς επίσης και περιστατικά πρόκλησης βαριάς σωματικής βλάβης σε μαθητές από συμμαθητές τους.

 

 

Στη συζήτηση συμμετείχαν η Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, ο Υπαρχηγός και εκπρόσωποι της Αστυνομίας, εκπρόσωποι του Υφυπουργείου Κοινωνικής Πρόνοιας, της Επίτροπου Προστασίας Δικαιωμάτων του Παιδιού, εκπαιδευτικές οργανώσεις, καθώς επίσης οργανώσεις γονέων.

Ενώπιον των Βουλευτών έγιναν παραδοχές από τους αρμοδίους για «ελλείψεις και αδυναμίες», με τα μέλη της Επιτροπής Παιδείας να ζητούν κατεπείγον τη δημιουργία δομών στήριξης για θύτες και θύματα, καθώς και την εφαρμογή της νομοθεσίας, η οποία σύμφωνα με τους ίδιους παραμένει ανεφάρμοστη από το 2021.

Σοβαρά κενά λειτουργίας και συντονισμού των θεσμών

Στις δηλώσεις του, ο κ. Μυλωνάς, έκανε λόγο για «σοβαρά κενά λειτουργίας και συντονισμού των θεσμών», «παραδοχές για ελλείψεις και αδυναμίες», καθώς και «απουσία δομών στήριξης για θύτες και θύματα».

Όπως είπε, εάν η Επιτροπή Παιδείας δεν έχει μέχρι τον Ιούνιο ενώπιόν της συγκεκριμένη πρόταση για λειτουργία δομών για προστασία των παιδιών, ο ίδιος θα δώσει διάσκεψη Τύπου, ώστε να καταγγείλει την εκτελεστική εξουσία, την Αστυνομία και όσους άλλους έχουν την ευθύνη.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Επιτροπής «υπάρχει νομοθεσία από το 2021, η οποία δεν εφαρμόζεται», ενώ επεσήμανε ότι υπάρχει παραδοχή γι’ αυτό και από τα αρμόδια Υπουργεία.

Είπε πως η εν λόγω νομοθεσία προνοεί τη δημιουργία Κέντρων Ημέρας και χώρων υποδοχής των παιδιών, τόσο θυμάτων όσο και θυτών, καθώς και τη στήριξή τους από ψυχιάτρους, ψυχολόγους, κοινωνιολόγους και παιδαγωγούς.

Σχετικά με το πρόβλημα των ναρκωτικών, ο κ. Μυλωνάς είπε ότι αποτελεί καθημερινό φαινόμενο σε πολλές σχολικές μονάδες, για να σημειώσει πως υπάρχει απουσία συντονισμού και θεραπείας ή στήριξης των παιδιών, που είναι χρήστες ή έμποροι ναρκωτικών.

Έρχεται ο «Ηλεκτρονικός Φάκελος» του παιδιού

Σε δηλώσεις της, μετά τη συνεδρία, η Υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, δήλωσε ότι σύντομα το Υπουργείο της θα έχει στα χέρια του τον «Ηλεκτρονικό Φάκελο του παιδιού».

Σύμφωνα με την αρμόδια Υπουργό «ο φάκελος θα περιλαμβάνει πληροφορίες για την κατάσταση του παιδιού από την αρχή ως το τέλος της φοίτησης του», εξηγώντας ότι σε αυτόν μπορούν να περιληφθούν στοιχεία, που διαθέτουν οι υπηρεσίες κοινωνικής ευημερίας, οι ψυχιατρικές υπηρεσίες κι άλλοι φορείς.

Επίσης, ανέφερε ότι ο φάκελος αυτός θα περιλαμβάνει στοιχεία που αφορούν στο κατά πόσον ένα παιδί παρακολουθείται από ψυχίατρο, με την Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας να βλέπει καταγεγραμμένη την σχετική πληροφόρηση και να γνωρίζει τι πρέπει να κάνει για τη διαχείριση διαφόρων περιστατικών από την ηλικία των τεσσάρων ετών.

Η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε ακόμα ότι σύντομα θα θεσμοθετηθεί εναλλακτικό πρόγραμμα φοίτησης παιδιών, στο οποίο θα φοιτούν παιδιά με παραβατική συμπεριφορά, ενώ συμπλήρωσε πως αφού τύχουν θεραπείας θα επιστρέφουν στις σχολικές μονάδες.

Μεγάλη αύξηση της βίας στα σχολεία μετά τον κορωνοϊό

Όπως σημείωσε η αρμόδια Υπουργός «μετά τον κορωνοϊό τα περιστατικά βίας και της παραβατικότητας στα σχολεία είναι αυξημένα».

Σε ερώτηση αν τα περιστατικά βίας που σημειώνονται στα σχολεία προέρχονται από αλλοδαπούς μαθητές, η Υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε πως δεν θα ήθελε να βγει το συμπέρασμα ότι «είναι μόνο οι αλλοδαποί, που δημιουργούν προβλήματα στα σχολεία μας».

«Δεν υπάρχει τέτοια στοιχειοθέτηση. Δυστυχώς, όλα τα πρόσφατα περιστατικά που σημειώθηκαν προέρχονται από Ελληνοκυπρίους μαθητές», είπε.

Επιπλέον, η Υπουργός Παιδείας τόνισε ότι η βία δεν αρχίζει και δεν τελειώνει στα σχολεία, αλλά ξεκινά από τις οικογένειες, για να προσθέσει πως πρώτιστο μέλημα του Υπουργείου Παιδείας είναι η πρόληψη και η έγκαιρη παρέμβαση στα θέματα της βίας και της παραβατικότητας.

«Η έγνοια μας», ανέφερε, «είναι το ασφαλές σχολείο για όλους. Δεν μπορούμε να ανεχθούμε βία και παραβατικότητα και ειδικά ακραία περιστατικά σε σχολικό χώρο».

Πρόσθεσε πως είναι αδιανόητο για το Υπουργείο να παλεύει να βελτιώσει μαθησιακά αποτελέσματα, να παλεύει για τη βελτίωση του κλίματος του σχολείου και ταυτόχρονα να ανέχεται περιστατικά βίας, τα οποία θυματοποιούν παιδιά ή φέρνουν σε δύσκολη θέση εκπαιδευτικούς.

Χρειάζονται δραστικές ενέργειες και συντονισμός διαδικασιών, λένε οι Βουλευτές

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Γιώργος Κάρουλλας, επεσήμανε ότι χρειάζονται δραστικές πράξεις, και συντονισμός των διαδικασιών, υπογραμμίζοντας ότι χρειάζεται το ξεκαθάρισμα των ρόλων και η συνέχεια στη διαχείριση τόσο του θύματος, όσο και του θύτη.

Έκανε λόγο για «πανσπερμία νομοθεσιών», σημειώνοντας πως χρειάζεται συντονισμός και πρωτόκολλο αλληλοενημέρωσης και άμεσης παρέμβασης σε κάθε πηγή, σημείο ή άτομο που εμπλέκεται σε περιστατικό παραβατικότητας.

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ, Αλέκος Τρυφωνίδης, αναφέρθηκε σε περιστατικό που αφορά σεξουαλική παρενόχληση / κακοποίηση μαθητή από συμμαθητές του σε Γυμνάσιο, σημειώνοντας πως ενάμιση μήνα μετά το θλιβερό γεγονός και τις όποιες παρεμβάσεις, το θύμα εξακολουθεί να βρίσκεται στο ίδιο σχολείο με τους θύτες.

«Δεν μπορεί να μπει στις τάξεις, δεν μπορεί να πάει σχολείο, δεν μπορεί να έχει μια κανονική ζωή, επειδή οι διαδικασίες μας αργοπορούν», είπε ο κ. Τρυφωνίδης.

Είπε επίσης πως «θα πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο είτε της κοινωνικής εργασίας, είτε των ειδικών σχολείων στήριξης παιδιών, θυμάτων και θυτών», ώστε να παρέχει το κράτος όλα όσα πρέπει για μείωση αυτών των θλιβερών φαινομένων.

ΚΥΠΕ

Send this to a friend