Τα έργα που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Λάρνακας, θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής βελτιώνοντας την κινητικότητα και τις διάφορες επιλογές, που θα έχουν οι πολίτες για να κινούνται εντός της πόλης, ανέφερε σήμερα ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Εργων Αλέξης Βαφεάδης.
Σε δηλώσεις ύστερα από την παρουσίαση από το Τμήμα Δημοσίων Εργων του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Λάρνακας, ο Υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι «τα έργα για το Σχέδιο προγραμματίζουμε να υλοποιηθούν, τουλάχιστον οι πρώτες δράσεις μέχρι το 2026 και αναμένουμε ότι αυτά θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής στη πόλη, με το να βελτιώσουν και την κινητικότητα και τις διάφορες επιλογές, που θα έχουν οι πολίτες για να κινούνται εντός της πόλης».
Είναι μια δράση, συνέχισε «που επιθυμούμε να δούμε να υλοποιείται σύντομα και γι’αυτό σήμερα προβήκαμε σε μια συνεχιζόμενη παρουσίαση του Σχεδίου προς τον Δήμο Λάρνακας και τις Κοινότητες της επαρχίας. Η συγκεκριμένη δράση θα συνεχιστεί με την οριστικοποίηση των τελικών σχεδίων και ευελπιστούμε ότι θα υπάρχει μια εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων ούτως ώστε αυτό το Σχέδιο να επιτύχει τους στόχους τους οποίους έχουμε θέσει».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Βαφεάδης είπε πως «το Σχέδιο περιλαμβάνει διάφορες υπηρεσίες όπως κατασκευή χώρων μετεπιβίβασης, σταθμό λεωφορείων, ποδηλατοδρόμους και γενικά όλα τα μέσα τα οποία έχουν καθοριστεί στο ΣΒΑΚ ότι παρέχουν εναλλακτικές επιλογές στους πολίτες και αυτός είναι ο σκοπός. Η Λάρνακα είναι ακόμα στην αρχή μιας κατάστασης που δημιουργεί προβλήματα στην κίνηση και τη συμφόρηση και γι’αυτό έχουμε την ευκαιρία να προλάβουμε προβλήματα παρά να έχουμε να τα αντιμετωπίσουμε μετά».
Αναφερόμενος στα λεωφορεία ο Υπουργός είπε πως «η δράση τους είναι κάτι που πρωτοστατεί σε όλες τις πόλεις. Οι συμβάσεις που υπάρχουν σήμερα προνοούν τα μεγάλα λεωφορεία, αλλά στις νέες συμβάσεις μετά το 2030 μπορούμε να ξαναδούμε το θέμα του μεγέθους των λεωφορείων αλλά θα πρέπει να βρεθεί και η χρυσή τομή σχετικά με τους οδηγούς λεωφορείων που σήμερα είναι δυσεύρετοι, δεν υπάρχουν αρκετοί και συνεπώς δεν έχουμε τη πολυτέλεια να μπορούμε να μετακινούμε λιγότερους επιβάτες ανά όχημα».
Ελπίζουμε, συνέχισε ο κ. Βαφεάδης «με τις δράσεις που έχουμε αναλάβει να βρούμε περισσότερους οδηγούς, να πείσουμε περισσότερους να ασχοληθούν με αυτό το επάγγελμα ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε ακόμα και αυτή την υπηρεσία» με τα μικρότερα σε μέγεθος λεωφορεία.
Ερωτηθείς για τα πατίνια που κυκλοφορούν πλέον σε όλες τις πόλεις της ελεύθερης Κύπρου, ο Υπουργός απάντησε πως «τα λεγόμενα σκούτερ είναι κάτι καινούργιο, τα τελευταία δύο χρόνια τα βλέπουμε στις πόλεις μας. Είναι μια επιθυμητή δράση διότι παρέχει μια εναλλακτική επιλογή στην κίνηση, όμως υπάρχουν προβλήματα, στον τρόπο που συμπεριφέρονται οι οδηγοί, στο που αφήνουν τα πατίνια και όλα αυτά θα πρέπει να ρυθμιστούν το συντομότερο δυνατόν».
Ανέφερε ακόμα ότι «έχουμε συνεννοηθεί με την πολεοδομία, θα ακολουθήσουν συσκέψεις για αυτό το θέμα, ακριβώς να βρούμε πώς είναι ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργηθούν οι υποδομές για τα πατίνια. Όπως πρέπει να δημιουργήσουμε επιπρόσθετες οικοδομές για τα ποδήλατα πρέπει να εξυπηρετήσουμε και τα πατίνια και πρέπει να βρούμε και πού θα σταθμεύουν τα ενοικιαζόμενα για να μην ενοχλούν τους άλλους πολίτες».
Κληθείς να αναφέρει κατά πόσον υπάρχει κάτι νεότερο για τις κάμερες φωτοεπισήμανσης, ο κ. Βαφεάδης είπε ότι «η δράση συνεχίζεται, μας απασχολεί το θέμα των προστίμων, το θέμα των αντιδράσεων που έχουμε από τους πολίτες σχετικά με το βέλος δεξιά, σχετικά με τη σήμανση στις διασταυρώσεις. Αναμένω προσωπικά ότι πολύ σύντομα θα έχω το αποτέλεσμα μιας μελέτης από το Τμήμα Δημοσίων Εργων για να διαχειριστούμε αυτά τα προβλήματα».
Σε παρατήρηση ότι όλες αυτές οι αλλαγές θα έχουν οικονομικό κόστος, ο Υπουργός είπε πως «τα πάντα έχουν κόστος σε λεφτά, αλλά το ζήτημα είναι να είναι προς όφελος της κοινωνίας».
Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Λάρνακας Ανδρέας Βύρας είπε πως «σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη πρέπει η κινητικότητα να είναι βιώσιμη και να περιλαμβάνει όλες τις εναλλακτικές μορφές κινητικότητας εκτός από το αυτοκίνητο, που είμαστε συνηθισμένοι. Είμαστε ικανοποιημένοι από το γεγονός ότι αυτό το πολύ σημαντικό έργο προχωρά, μέχρι τέλη Ιουνίου θα βγούμε προσφορές για κατασκευαστικά έργα και επιτέλους η Λάρνακα θα θυμίζει και θα είναι μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη» κατέληξε.
ΚΥΠΕ