Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Προσοχή συστήνεται στους καταναλωτές για αγορά τροφίμων διαδικτυακά
Προσοχή συστήνεται στους καταναλωτές για αγορά τροφίμων διαδικτυακά

Προσοχή συστήνεται στους καταναλωτές για αγορά τροφίμων διαδικτυακά

Την προσοχή των καταναλωτών επισύρει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή και οι Υγειονομικές Υπηρεσίες ως προς την πώληση τροφίμων μέσω διαδικτύου, τα οποία παράγονται σε μη ελεγχόμενα από τις αρμόδιες αρχές υποστατικά.

Οι δύο υπηρεσίες σε κοινή τους ανακοίνωση ενημερώνουν το καταναλωτικό κοινό ότι «έχει παρατηρηθεί πως γίνεται πώληση τροφίμων (είδη ζαχαροπλαστικής, είδη catering, μέλι, μαρμελάδες, γλυκά του κουταλιού, ελαιόλαδο και άλλα) τα οποία παράγονται σε μη ελεγχόμενα από τις αρμόδιες αρχές υποστατικά, μέσω προσωπικών ή εμπορικών προφίλ, σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Instagram, ή μέσω ιστοσελίδων».

Σημειώνουν ότι «η πώληση τροφίμων, τα οποία δεν παράγονται σε αδειοδοτημένα/εγκεκριμένα εργαστήρια ή υποστατικά τροφίμων, περικλείει διάφορους κινδύνους που αφορούν την ποιότητα και την ασφάλεια των τροφίμων».

 

 

Ως εκ τούτου, καλούνται οι καταναλωτές να είναι προσεκτικοί όταν αγοράζουν τρόφιμα διαδικτυακά, να επιβεβαιώνουν ότι προέρχονται από επιχειρήσεις που έχουν καταχωρηθεί στο μητρώο που τηρούν οι Υγειονομικές Υπηρεσίες και να ζητούν το πιστοποιητικό καταχώρησης τους.

Επίσης, οι καταναλωτές, «θα πρέπει να εξετάζουν τη σήμανση του προϊόντος πριν προχωρήσουν σε αγορά, καθώς βάσει νομοθεσίας, ο παραγωγός οφείλει να συμμορφώνεται με τη σχετική νομοθεσία για τη σήμανση των τροφίμων».

Ενδεικτικά η σήμανση περιλαμβάνει την ονομασία του τροφίμου, τον κατάλογο συστατικών, αλλεργιογόνες ουσίες, όνομα και διεύθυνση του παρασκευαστή κλπ.

Οι πληροφορίες αυτές πρέπει να είναι διαθέσιμες στον καταναλωτή πριν την πραγματοποίηση της αγοράς.

Βάσει των πιο πάνω «καλούνται οι καταναλωτές σε περίπτωση που εντοπίσουν μη αδειοδοτημένο υποστατικό, το οποίο πουλάει τρόφιμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή/και σε ιστοσελίδες, να ενημερώνουν τις Υγειονομικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας ή να επικοινωνούν με τη Γραμμή Καταναλωτή στο 1429».

Πηγή: ΚΥΠΕ

Send this to a friend