Εβδομήντα ένα επικίνδυνα προϊόντα εντοπίστηκαν στην ΕΕ
Εβδομήντα ένα (71) προϊόντα που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών εντοπίστηκαν στις αγορές διαφόρων κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης την εβδομάδα που αρχίζει στις 12/02/24 και στη συνέχεια κοινοποιήθηκαν στο Σύστημα Safety Gate RAPEX.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν για τα επικίνδυνα προϊόντα στην ιστοσελίδα της ΥΠΚ.
Τα 71 προϊόντα κατανεμήθηκαν για σκοπούς ελέγχου της αγοράς ως ακολούθως:
Είκοσι έξι (26) στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, με ένα (1) από αυτά να έχουν κοινοποιηθεί στο σύστημα από την Κύπρο.
Δεκαπέντε (15) στις Υγειονομικές Υπηρεσίες.
Δώδεκα (12) στο Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας, με ένα (1) από αυτά να έχει κοινοποιηθεί στο σύστημα από την Κύπρο.
Επτά (7) στο Τμήμα Περιβάλλοντος.
Πέντε (5) στο Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών.
Τρία (3) στο Τμήμα Φαρμακευτικών Υπηρεσιών.
Τρία (3) στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών.
Τα προϊόντα που αφορούν την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, καθώς και οι αντίστοιχοι συνεπαγόμενοι κίνδυνοι περιγράφονται σε πίνακα.
Επισημαίνεται ότι τα προϊόντα με αύξοντες αριθμούς 1 μέχρι 23 έχουν αξιολογηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως προϊόντα σοβαρού κινδύνου, ενώ τα προϊόντα με αριθμούς 24 και 25 έχουν αξιολογηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως προϊόν χαμηλότερου κινδύνου.
Σημειώνεται ότι από τα πιο πάνω είκοσι έξι (26) προϊόντα, το ένα (1) έχει εντοπιστεί αρχικά από την ΥΠΚ στην αγορά της Κύπρου, χωρίς να έχουν προηγουμένως εντοπιστεί στις άλλες χώρες μέλη και έχουν προχωρήσει με δέσμευση και απόσυρσή τους. Τα υπόλοιπα προϊόντα είναι πιθανό να βρίσκονται στην αγορά της Κύπρου και να απειλούν άμεσα την υγεία και ασφάλεια των καταναλωτών και κυρίως των παιδιών. Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή έχει ήδη αρχίσει εντατικούς ελέγχους της αγοράς για τυχόν εντοπισμό των προϊόντων.
Η ΥΠΚ καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς, πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως την διάθεσή τους και να ειδοποιήσουν την Υπηρεσία.
Η ΥΠΚ καλεί επίσης τους καταναλωτές σε περίπτωση που κατέχουν τα πιο πάνω προϊόντα να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή από το κατάστημα από τα οποία τα έχουν προμηθευτεί, και παράλληλα να τον ενημερώσουν σχετικά.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμο του 2021, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται σε αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε. Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο δύο ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.
Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονο του μέσω της ιστοσελίδας της ΥΠΚ.
Για περαιτέρω πληροφορίες ή για υποβολή καταγγελίας οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία μέσω της ιστοσελίδας της ή στη Γραμμή Καταναλωτή 1429, στα Κεντρικά Γραφεία Λευκωσίας (22200926 / 22200925 / 22200923), στο Επαρχιακό Γραφείο Λεμεσού (25819150), στο Επαρχιακό Γραφείο Πάφου (26804613) και στο Επαρχιακό Γραφείο Λάρνακας /Αμμοχώστου (24816160).