Και τρίτο σκάφος στον τεχνητό ύφαλο της Λάρνακας
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ
Συνεχίζονται οι προσπάθειες εμπλουτισμού του τεχνητού υφάλου της Λάρνακας στη θαλάσσια περιοχή της Ορόκλινης, ο οποίος σύντομα θα επεκταθεί με τρίτο παλιό σκάφος που θα ποντιστεί κοντά στα δύο υφιστάμενα. Και όλα αυτά, με στόχο την αύξηση του καταδυτικού τουρισμού, με τη Λάρνακα ήδη να κατέχει τα πρωτεία εξαιτίας της παρουσίας στο βυθό της, από το καλοκαίρι του 1980, του γνωστού ανά το παγκόσμιο ναυαγίου του εμπορικού πλοίου «Ζηνοβία», το οποίο έχει χαρακτηριστεί και ως ο «Τιτανικός της Μεσογείου». Το Τμήμα Αλιείας και Θαλασσίων Ερευνών προκήρυξε στις 9 Φεβρουαρίου 2024 διαγωνισμό για προετοιμασία, καθαρισμό, ρυμούλκηση και πόντιση του σκάφους «Lambousa 2» στη θαλάσσια προστατευόμενη περιοχή Ορόκλινης.
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν προθεσμία υποβολής προσφορών μέχρι τις 19 Μαρτίου του 2024 και το έργο εκτιμάται ότι θα κοστίσει περίπου 150 χιλιάδες ευρώ. Να σημειωθεί, ότι από τον Δεκέμβριο του 2019, οπόταν δημιουργήθηκε ο τεχνητός ύφαλος με την πόντιση του σκάφους «Ελπίδα» και ακολούθως τον Ιανουάριο του 2020 με την πόντιση του πλοίου «ΛΕΦ 1», το οποίο παραχώρησε η εταιρεία «Αδελφοί Λευκαρίτη», το Τμήμα Αλιείας και Θαλασσίων Ερευνών, σε συνεργασία με την Εταιρεία Τουρισμού Λάρνακας και άλλους φορείς, έχει προχωρήσει στην υλοποίηση διαφόρων δράσεων εμπλουτισμού του υφάλου.
Τον Αύγουστο του 2022 βυθίστηκαν 60 αμφορείς, ενώ τον περασμένο Οκτώβριο προστέθηκαν άλλοι 200 αμφορείς με μια μέθοδο με την οποία επιτυγχάνεται και η αύξηση της θαλάσσιας ζωής, αλλά και η ενίσχυση του ενδιαφέροντος για καταδύσεις.Στο αμπάρι του βυθισμένου σκάφους «Ελπίδα» τοποθετήθηκαν αμφορείς διαφόρων μεγεθών, μέχρι και 75 εκατοστά σε ύψος, με βάση συγκεκριμένες προδιαγραφές που τέθηκαν από το Τμήμα Αλιείας, έτσι ώστε να μην επηρεαστεί αρνητικά το θαλάσσιο περιβάλλον.
Πάταξη της παράνομης αλιείας
Πρόσφατα έχει ολοκληρωθεί και η οριοθέτηση της θαλάσσιας περιοχής από το Τμήμα Αλιείας και Θαλασσίων Ερευνών, προκειμένου να γίνει πιο αποτελεσματική η αστυνόμευσή της με σκοπό να παταχθεί το φαινόμενο της παράνομης αλιείας, ενώ παράλληλα τοποθετήθηκαν και σημεία πρόσδεσης σκαφών. Πέραν τούτων, όμως, προγραμματίζεται και η περαιτέρω αναβάθμιση του τεχνητού υφάλου και των εμπειριών που προσφέρει με την πόντιση του σκάφους «Lambousa II» καθώς και με την τοποθέτηση κατασκευών τεχνητών υφάλων που σχεδιάζονται για τη φετινή χρονιά στον ίδιο θαλάσσιο χώρο.