Home ΛΑΡΝΑΚΑ Το 2027 με το καλό τα σχέδια για την Β΄ φάση της Αλέξανδρου Παναγούλη στη Λάρνακα
Το 2027 με το καλό τα σχέδια για την Β΄ φάση της Αλέξανδρου Παναγούλη στη Λάρνακα

Το 2027 με το καλό τα σχέδια για την Β΄ φάση της Αλέξανδρου Παναγούλη στη Λάρνακα

ΓΡΑΦΕΙ ο ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ

Ούτε τα προσεχή χρόνια δεν πρόκειται να ξεκινήσει η κατασκευή της Β΄ φάσης της λεωφόρου Αλέξανδρου Παναγούλη, που θεωρείται μία σημαντική οδική αρτηρία για τη Λάρνακα, αφού αρχικά είχε σχεδιαστεί για να ενώσει την λεωφόρο Σπύρου Κυπριανού (πρώην Στρατηγού Τιμάγια) με τον αυτοκινητόδρομο Ριζοελιάς – Αμμοχώστου.

Η κατασκευή της λεωφόρου Αλ. Παναγούλη μέχρι τον αυτοκινητόδρομο Ριζοελιάς αποσκοπούσε, κυρίως, στην αποσυμφόρηση της τροχαίας κίνησης στον παραλιακό δρόμο Λάρνακας – Δεκέλειας.

Με βάση το Τοπικό Σχέδιο Λάρνακας, είναι δρόμος πρωταρχικής σημασίας που εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως. Ωστόσο, από το 2006 ο δρόμος αυτός παραμένει ημιτελής, αφού έχει ολοκληρωθεί μόνο η Α΄ φάση, με τον δρόμο να τελειώνει στα Λιβάδια, παρά την εκκλησία του Αγίου Σάββα.

Σε επιστολή του υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Αλέξη Βαφεάδη, ημερομηνίας 4 Ιανουαρίου 2024, ο οποίος απαντούσε σε σχετική ερώτηση, στο πλαίσιο κοινοβουλευτικού ελέγχου, του βουλευτή Ανδρέα Πασιουρτίδη, σημειώνεται ότι η μελέτη για τα κατασκευαστικά σχέδια δεν αναμένεται να είναι έτοιμη πριν το 2027…

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Λάρνακας ζήτησε από τον αρμόδιο υπουργό όπως ενημερώσει τη Βουλή εάν ισχύει η πληροφόρηση ότι τα κατασκευαστικά σχέδια παρουσιάζουν μεγάλες καθυστερήσεις και για το πότε υπολογίζεται η έναρξη των έργων της Β΄ φάσης του δρόμου.

Στην απαντητική του επιστολή, ο Αλέξης Βαφεάδης αναφέρει ότι από πλευράς του υπουργείου του θα προωθηθεί η ετοιμασία των κατασκευαστικών σχεδίων από το Τμήμα Δημοσίων Έργων εφόσον οριστικοποιηθεί το ρυθμιστικό σχέδιο και το έργο συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα και στους προϋπολογισμούς του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως.

Περαιτέρω, ο υπουργός ενημερώνει ότι το Τμήμα Πολεοδομίας προχώρησε σ’ επικαιροποίηση του ρυθμιστικού σχεδίου, με βάση πρόσφατη αποτύπωση που έγινε από το Τμήμα Δημοσίων Έργων.

Το επικαιροποιημένο ρυθμιστικό σχέδιο εξετάστηκε από την Τεχνική Επιτροπή του Φορέα Επίλυσης Κυκλοφοριακών Προβλημάτων τον περασμένο Ιούλιο κι έγινε αποδεκτό με εισηγήσεις για ορισμένες τροποποιήσεις, οι οποίες εξετάζονται από την Πολεοδομία. «Αφού αποσταλεί το οριστικοποιημένο ρυθμιστικό σχέδιο από το Τμήμα Πολεοδομίας, θα προωθηθεί η ετοιμασία των εγγράφων διαγωνισμού από το Τμήμα Δημοσίων Έργων εντός του 2024, με στόχο την προκήρυξη του διαγωνισμού για ανάθεση της μελέτης των κατασκευαστικών σχεδίων εντός του 2025, με διάρκεια περίπου δύο χρόνια», καταλήγει ο Α. Βαφεάδης.

Ως εκ τούτου, από την τελευταία επιστολή του Υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων γίνεται αντιληπτό πως η Β΄ φάση της λεωφόρου Αλ. Παναγούλη τοποθετείται σε βάθος χρόνου, με απροσδιόριστο το έτος έναρξης των κατασκευαστικών έργων.

 

 

Send this to a friend