Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής στη Δρομολαξιά για να συγχαρεί μαθητές και εκπαιδευτικούς
Η τεχνολογία πρέπει να εισαχθεί σε όλα τα σχολεία της Κύπρου με στόχο η ζωή μαθητών και δασκάλων να γίνει καλύτερη, ανέφερε σήμερα ο Υφυπουργός Έρευνας, Καινοτομίας & Ψηφιακής Πολιτικής Φίλιππος Χατζηζαχαρία κατά τη διάρκεια επίσκεψης του στο Β’ Δημοτικό Σχολείο Δρομολαξιάς.
Σε δηλώσεις του ο κ. Χατζηζαχαρία, ο οποίος κατάγεται από την Δρομολαξιά, ανέφερε ότι «έδωσε τα θερμά του συγχαρητήρια στους δασκάλους και ειδικά στους μαθητές, οι οποίοι έλαβαν το Α’ Βραβείο για την ψηφιακή πλατφόρμα που ετοίμασαν και αφορά την εικονική περιήγηση του Δήμου Δρομολαξιάς – Μενεού».
Πρόσθεσε ότι με την ευκαιρία της παρουσίας του στο Σχολείο θα προσφέρει στα παιδιά από το Υφυπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής τέσσερις διαδραστικούς πίνακες. «Είναι επιτακτική ανάγκη τα σχολεία μας να τροφοδοτηθούν με διαδραστικούς πίνακες και γενικά με τεχνολογία, προκειμένου να κάνει τη ζωή των μαθητών και των δασκάλων καλύτερη με απώτερο στόχο να μπει η τεχνολογία σε όλα τα σχολεία της Κύπρου» είπε.
Παρών στην παρουσίαση ήταν και ο βουλευτής Αμμοχώστου του ΔΗΚΟ Χρήστος Σενέκης ο οποίος εξέφρασε «θερμές ευχαριστίες στον Υφυπουργό για την ιδιαίτερη ευαισθησία και την άμεση ανταπόκρισή του στο αίτημά για την παραχώρηση τεχνολογικών μέσων εκπαίδευσης στο εξατάξιο Γυμνάσιο Ριζοκαρπάσου».
Στη συνέχεια ο Υφυπουργός στη παρουσία και του Δημάρχου Κύπρου Ανδρονίκου, παρακολούθησε την εικονική περιήγηση του Δήμου Δρομολαξιάς – Μενεού που ετοιμάστηκε από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου, σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, για ενημέρωση τόσο των δημοτών όσο και των ξένων επισκεπτών.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Σχολείου «επιλέγηκαν 8 σημεία που θεωρήθηκαν σημαντικοί σταθμοί για τον Δήμο, δηλαδή το παλιό υδραγωγείο (Καμάρες), το ξωκλήσι του Αγίου Λαζάρου, η Εκκλησία του Τιμίου Προδρόμου, το ξωκλήσι της Παναγίας της Παραμυθίας, το πάρκο Αγνοουμένων, το αμφιθέατρο του δήμου, το πάρκο Κάμειρος και το παραλιακό μέτωπο. Για την υλοποίηση του έργου, οι μαθητές της Α και Β τάξης του Σχολείου, ανέλαβαν τη συγγραφή και παρουσίαση τραγουδιού για τον Δήμο».
Η Γ’ τάξη «αναζήτησε πληροφορίες μέσω διαδικτύου και συνεντεύξεων για το Πάρκο Αγνοουμένων και την Παναγία Παραμυθία και η παρουσίαση έγινε με κείμενο και χορό. Τα παιδιά της Δ΄ τάξης ανέλαβαν την ετοιμασία κειμένων και τη δημιουργία μικρών video clips για την ανάδειξη του Παλιού Υδραγωγείου, του αμφιθεάτρου, του πάρκου Κάμειρος και της παραλίας Μενεού, ενώ οι μαθητές της Ε’ και Στ’ τάξης ετοίμασαν κείμενα και δημιούργησαν μικρά video clips για να αναδείξουν το ξωκλήσι του Αγίου Λαζάρου και την εκκλησία του Τιμίου Προδρόμου».
Στη συνέχεια «λήφθηκαν φωτογραφίες για την τρισδιάστατη αναπαράσταση αυτών των σταθμών. Οι πανοραμικές απεικονίσεις 360ο τοποθετούν τον χρήστη στο κέντρο της εικονικής αναπαράστασης του χώρου από όπου έχει τη δυνατότητα να στρέψει το εικονικό του βλέμμα προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, εξερευνώντας την, ενώ κάθε απεικόνιση εμπλουτίστηκε με χρήσιμες πληροφορίες, περιλαμβάνοντας κείμενο, ήχο ή βίντεο. Τα κείμενα μεταφράστηκαν και στα αγγλικά, για να μπορούν να τα κατανοήσουν και τουρίστες».
Σημειώνεται ότι «συντελεστές του έργου ήταν οι εκπαιδευτικοί του Β’ Δημοτικού Σχολείου Δρομολαξιάς (σχολική χρονιά 2022-23) ενώ η επιμόρφωση και η υποστήριξη για ενσωμάτωση των ψηφιακών τεχνολογιών έγινε από τον Δρ Χρίστο Ρουσιά, Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Το όλο project δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του Σεμιναρίου Σχολικής Βάσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου “Αξιοποίηση Τεχνολογιών Εκτεταμένης (Εικονικής & Επαυξημένης) Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση”.