Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Ζητούν ενίσχυση των ειδικών σχολείων-«Ήρθε η ώρα για πρώιμη παιδική παρέμβαση»
Ζητούν ενίσχυση των ειδικών σχολείων-«Ήρθε η ώρα για πρώιμη παιδική παρέμβαση»

Ζητούν ενίσχυση των ειδικών σχολείων-«Ήρθε η ώρα για πρώιμη παιδική παρέμβαση»

Την ανάγκη στήριξης και ενίσχυσης της ειδικής εκπαίδευσης, εξέφρασε ο πρόεδρος της Παγκύπριας Ομοσπονδίας Συνδέσμων Γονέων Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες, Χρίστος Αυγουστίνος.

Μιλώντας στο SigmaLive ο κ. Αυγουστίνος, τόνισε ότι πρέπει να περάσει ένα μήνυμα στον κόσμο ότι τα ειδικά σχολεία δεν πρέπει να κλείσουν, αλλά να ενισχυθούν.

Σύμφωνα με τον κ. Αυγουστίνο ένας αριθμός μαθητών χρειάζεται τον δικό του χώρο εκπαίδευσης και αν το κράτος θέλει σωστή συμπερίληψη για τα παιδιά αυτά, ήρθε η ώρα να ξεκινήσει ένα νέο πρόγραμμα για πρώιμη παιδική παρέμβαση.

«Από την μέρα που γεννιέται ένα παιδί με αναπηρία πρέπει να υπάρχει σωστή προσέγγιση και του ίδιου του παιδιού και της οικογένειας. Το κράτος πρέπει να βελτιώσει την εκπαίδευση με ένα πρόγραμμα για τα παιδιά από την ώρα που γεννιούνται μέχρι τα τέσσερα τους χρόνια. Τόνισε ότι με αυτόν τον τρόπο θα έχουμε σωστή παιδεία και συμπερίληψη αναπήρων στο μέγιστο δυνατό», σημείωσε.

Επεσήμανε πως για να υπάρξει συμπερίληψη χρειάζεται θεραπευτικό προσωπικό, λογοθεραπευτές, μουσικοθεραπευτές κτλ.

Το Υφυπουργείο Πρόνοιας ήδη εξετάζει αυτά τα ζητήματα, ενώ ήδη ξεκίνησε ένας διάλογος μεταξύ Πρόεδρου της Δημοκρατίας και Π.Ο.ΣΥ.ΓΟ.Π.Ε.Α από τον Οκτώβριο, με τον κ. Χριστοδουλίδη να αναφέρει ότι θα στηρίξει την ειδική εκπαίδευση.

«Έχουμε καταθέσει γραπτό υπόμνημα στο ΥΠΑΝ και αναμένουμε να μας δώσεις τις θέσεις της η Υπουργός γιατί ο κάθε μαθητής δικαιούται να κάνει την επιλογή του να πάει σε ειδικό σχολείο αν χρειάζεται», κατέληξε.

«Τα ειδικά σχολεία είναι η Ιθάκη των παιδιών»

Όπως αναφέρεται σε βίντεο που δημοσίευσε ο Π.Ο.ΣΥ.ΓΟ.Π.Ε.Α στις 3 Δεκεμβρίου με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, τα ειδικά σχολεία είναι η πανοπλία που χρειάζεται ο μαθητής με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για να εξοπλιστεί κατάλληλα ώστε να μπορέσει να συμμετάσχει ισότιμα.

«Δεν βρίσκονται απέναντι από την συμπεριληπτική εκπαίδευση. Βρίσκονται δίπλα της. Περπατάνε παράλληλα και προσφέρουν στην συμπεριληπτική εκπαίδευση εκείνα που την λείπουν με εκπαιδευμένους δασκάλους, οι οποίοι είναι γνώστες των αναγκών των παιδιών».

Σημειώνεται ότι, πάνω από όλα τα ειδικά σχολεία είναι η Ιθάκη των ίδιων των παιδιών. Εκεί που μοιράζονται τις σκέψεις, τις απορίες τους, τις εμπειρίες τους και τις ανησυχίες τους με άλλους ανθρώπους που έχουν ακριβώς τις ίδιες σκέψεις, τις ίδιες εμπειρίες και ανησυχίες.

«Είναι εκεί που δεν χρειάζεται να εξηγούν, εκεί που με τα ελάχιστα δυνατά απολαμβάνουν τα όσο δυνατόν περισσότερα. Ας κρατήσουμε τα ειδικά σχολεία ζωντανά».

Δείτε τι αναφέρουν παιδιά και γονείς για τα ειδικά σχολεία:

Send this to a friend