Home ΛΑΡΝΑΚΑ Τι λέει το Υπ. Οικονομικών για τη 2η Φάση Ανάπτυξης των Αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου
Τι λέει το Υπ. Οικονομικών για τη 2η Φάση Ανάπτυξης των Αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου

Τι λέει το Υπ. Οικονομικών για τη 2η Φάση Ανάπτυξης των Αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου

Πρόσφατες δηλώσεις του Δημάρχου Πάφου που δημοσιεύθηκαν στον ημερήσιο Τύπο, καθώς και ανακοίνωση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας της Δημοκρατίας ημερομηνίας 10 Οκτωβρίου 2023, σε σχέση με τη Φάση 2 ανάπτυξης των Αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου, παρουσιάζουν γεγονότα με αποσπασματικό, λανθασμένο και παραπλανητικό τρόπο, με αποτέλεσμα να διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα και να δημιουργούν αρνητικές εντυπώσεις. Για τον λόγο αυτό, το Υπουργείο Οικονομικών είναι υποχρεωμένο να επαναλάβει τα σχετικά γεγονότα με αντικειμενικό τρόπο για τη σωστή ενημέρωση του κοινού.

Ο Δήμαρχος Πάφου παρουσιάζεται να έχει δηλώσει ότι ο λόγος για τον οποίο οι πρόσθετες κατασκευαστικές εργασίες στα Αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου δεν προχώρησαν είναι προηγούμενη «συμφωνία» του Υπουργείου Οικονομικών με τη διαχειρίστρια εταιρεία για χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης και ικανοποίηση απαιτήσεων της εταιρείας.

Το Υπουργείο Οικονομικών δηλώνει αρμοδίως ότι καμία «συμφωνία» έχει επιτευχθεί μεταξύ της διαχειρίστριας εταιρείας και του Υπουργείου Οικονομικών για χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης και ικανοποίηση απαιτήσεων της εταιρείας.

Η Σύμβαση Παραχώρησης περιλαμβάνει ορόσημα για την έναρξη κατασκευής της Φάσης 2. Το ορόσημο που αφορά την υπέρβαση της χωρητικότητας του Αερολιμένα Λάρνακας ικανοποιήθηκε το 2016. Σύμφωνα με τις πρόνοιες της Σύμβασης Παραχώρησης ενεργοποιήθηκε αυτόματα και το ορόσημο της έναρξης κατασκευής της Φάσης 2 και για το Αεροδρόμιο της Πάφου. Η διαχειρίστρια εταιρεία προσέφυγε σε διαδικασία ταχείας επίλυσης διαφορών με αίτημα να προχωρήσει σε βελτιωτικές εργασίες στα αεροδρόμια και να μεταθέσει επ’ αόριστον την κατασκευή της Φάσης 2. Το πάνελ κριτών απέρριψε το αίτημα της εταιρείας. Η εν λόγω απόφαση όμως, η οποία εκδόθηκε το 2021, δεν υποχρεώνει την εταιρεία να κατασκευάσει τα έργα της Φάσης 2.  Γι’ αυτό τον λόγο, η Κυπριακή Δημοκρατία έχει εκκινήσει διαδικασία διαιτησίας εναντίον της διαχειρίστριας εταιρείας με σκοπό να την υποχρεώσει, είτε να εκτελέσει τις σχετικές κατασκευαστικές εργασίες της Φάσης 2, είτε να αποζημιώσει την Κυπριακή Δημοκρατία ανάλογα.

Η διαχειρίστρια εταιρεία ενημέρωσε ότι αδυνατεί να εξασφαλίσει τραπεζική χρηματοδότηση για την πραγματοποίηση των κατασκευαστικών εργασιών της Φάσης 2. Στο πλαίσιο της συζήτησης των δυο μερών που διεξήχθησαν εντός του 2022, διερευνήθηκαν επιλογές που θα μπορούσαν να διευκολύνουν την εταιρεία στην εξεύρεση τραπεζικής χρηματοδότησης της Φάσης 2 ενώ, παράλληλα, σε μια ολιστική προσέγγιση, θα οδηγούσαν σε επίλυση των χρόνιων εκκρεμοτήτων (που υφίστανται και σήμερα) και αφορούν απαιτήσεις της διαχειρίστριας εταιρείας ενάντια στη Δημοκρατία, τις οποίες και θα αποποιείτο. Στις σχετικές συζητήσεις με τη διαχειρίστρια εταιρεία είχαν συμμετάσχει εκπρόσωποι του Υπουργείου Οικονομικών, του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και της Νομικής Υπηρεσίας της Δημοκρατίας.

Ως εκ των ανωτέρω, είναι προφανές ότι η καθυστέρηση στην πραγματοποίηση των πρόσθετων επενδύσεων στα Αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου δεν οφείλεται στην ούτω καλούμενη «συμφωνία» εφόσον ουδεμία συμφωνία έχει επιτευχθεί αναφορικά με τη χρονική επέκταση της σύμβασης και την ταυτόχρονη αποποίηση των απαιτήσεων της διαχειρίστριας εταιρείας μεταξύ του Υπουργείου Οικονομικών και της  διαχειρίστριας εταιρείας.

Σε κάθε περίπτωση, η επέκταση των κτηριακών εγκαταστάσεων του Αεροδρομίου Πάφου, στην οποία αποσκοπούν οι δηλώσεις του Δημάρχου Πάφου και η ανακοίνωση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας δεν περιλαμβανόταν στη Σύμβαση Παραχώρησης.

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια των συζητήσεων που διεξήχθησαν το 2022 μεταξύ των Υπουργείων Οικονομικών / Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και της διαχειρίστριας εταιρείας συζητήθηκε όπως η επέκταση του τερματικού κτηρίου του Αεροδρομίου Πάφου περιληφθεί στις πρόσθετες επενδύσεις της Φάσης 2 με την ταυτόχρονη αφαίρεση άλλων εργασιών που προνοούσε η Σύμβαση Παραχώρησης, ως μέρος της συμφωνίας που θα συνάπτετο εάν και εφόσον πληρούνταν οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες τελούσε η όλη διαδικασία διαπραγμάτευσης.

Send this to a friend