Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Θέλει αλλαγή νόμου για συνοδούς και να «ξεριζώσει» το bullying η Υπ. Παιδείας
Θέλει αλλαγή νόμου για συνοδούς και να «ξεριζώσει» το bullying η Υπ. Παιδείας

Θέλει αλλαγή νόμου για συνοδούς και να «ξεριζώσει» το bullying η Υπ. Παιδείας

Αποφασισμένη να δώσει οριστική λύση σε διαχρονικά προβλήματα που ταλανίζουν την εκπαίδευση στην Κύπρο εμφανίζεται η Υπουργός Παιδείας.

Η Αθήνα Μιχαηλίδου άνοιξε τα χαρτιά της και μίλησε στο Alpha Καλημέρα για όλα όσα πρέπει να γινούν για επίλυση των ζητημάτων που προκύπτουν στην ειδική εκπαίδευση και το θέμα των συνοδών, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα βίας και εκφοβισμού στα σχολεία.

Την ίδια ώρα απάντα στις φωνές που ακούγονται σε σχέση με τον υπερπληθυσμό στο Δημοτικό Σχολείο Ορόκληνης.

Ειδική Εκπαίδευση

Μιλώντας για το θέμα της μεταρρύθμισης στην ειδική εκπαίδευση η αρμόδια Υπουργός έκανε λόγο για ένα ευαίσθητο θέμα που αγγίζει ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού και αφορά κυρίως παιδιά που «ούτως ή άλλως αντιμετωπίζουν προκλήσεις στη ζωή τους».

Στο πλαίσιο αυτό την περασμένη Δευτέρα εγκαινιάστηκε ένας συντονισμένος διάλογος με όλους τους φορείς έτσι ώστε τον Μάιο να καταλήξουμε σε συγκεκριμένες εισηγήσεις και δράσεις που θα μπορούν σε πρώτη φάση να υλοποιηθούν από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη.

Οι άνθρωποι αυτοί έχουν καταθέσει τις απόψεις τους πολλές φορές, αλλά δεν βλέπουν αποτέλεσμα. Εμείς θα πάρουμε τις απόψεις αυτές, θα προχωρήσουμε μέσω κάποιας κωδικοποίησης που θα κάνουμε και θα καταλήξουμε σε την πολιτική απόφαση για το πώς πάμε παρακαλώ.

Σε σχέση με τους συνοδούς η κ. Μιχαηλίδου ανάφερε πως είναι όλα θέμα νομοθεσίας, η οποία όπως είναι αναχρονιστική και πεπαλαιωμένη, που δεν βοηθά στην πορεία προς την ενιαία εκπαίδευση. Χαρακτήρισε μάλιστα «αδιανόητο» το γεγονός ότι οι αρμόδιοι δεν βρίσκονται σε θέση να γνωρίζουμε από τον Μάιο τις ανάγκες των παιδιών.

Είναι ζήτημα και χρονοδιαγραμμάτων, ενώ προκύπτει θέμα και με το προφίλ του συνοδού, ποιο συνοδό θέλουμε, γιατί τον θέλουμε για αυτά τα παιδιά.

Ξεκαθάρισε μάλιστα πως ο συνοδός «είναι σχολικός βοηθός, είναι εκεί για να βοηθά στη μετακίνηση των παιδιών στην εξυπηρέτηση των παιδιών» και όχι να τον καθοδηγεί στα μαθήματα του.

Σχολικός εκφοβισμός

«Το θέμα της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία δεν είναι ένα θέμα που αφορά μόνο τα σχολεία αλλά, την οικογένεια και την κοινότητα γενικότερα» , είπε η κ. Μιχαηλίδου. Πρόσθεσε μάλιστα πως είναι ιδιαίτερα σημαντικό το σχολείο να μπορεί να αντιδράσει και να διαδραματίσει τον ρόλο που του αναλογεί στο όλο ζήτημα.

Εξήγησε πως τα άτομα που προχωρούν σε τέτοιους είδους πράξεις είναι συνήθως τα ίδια που βλέπουμε σε περιστατικά χουλιγκανισμούς, στα γήπεδα και τις γειτονιές.

Στο πλαίσιο αυτό το αρμόδιο Υπουργείο προχωρά σταδιακά και στοχευμένα στην ενεργοποίηση της ομάδας άμεσης παρέμβασης και της υπηρεσίας εκπαιδευτικής ψυχολογίας στα σχολεία για αντιμετώπιση τέτοιους είδους περιστατικών.

Το πιο σημαντικό για μας είναι η πρόληψη. Αν δεν στοχεύσουμε από πολύ μικρή ηλικία στα παιδιά αυτά ώστε να καταλάβουν ότι οι διαφορές μας λύνονται και ειρηνικά μέσα από διάλογο, σεβόμενοι τον άλλο, τότε θα έχουμε παρόμοια περιστατικά.

Φωνές για υπερπληθυσμό στο σχολείο Ορόκλινης

Την ίδια ώρα η Υπουργός Παιδείας απαντά στις φωνές που ακούγονται από την κοινότητα της Ορόκλινης σε σχέση με τον υπερπληθυσμό στο Δημοτικό Σχολείου, τονίζοντας πως η αντιπαράθεση μεταξύ των κοινοτήτων, δεν επέτρεψε να χτιστεί ένα καινούργιο σύγχρονο σχολείο.

Έχουμε επικαιροποιήσει τα σχέδια και είμαστε έτοιμοι ως υπουργείο να χτίσουμε έναν υπερσύγχρονο σχολείων, με πολλές αίθουσες διδασκαλίας, συμπληρωματικούς χώρους, αίθουσα πολλαπλής χρήση.

H ανέγερση ενός περιφερειακού σχολείου, είπε η κ. Μιχαηλίδου, είναι αδήριτη ανάγκη να εξυπηρετήσει τις ανάγκες και των γύρω περιοχών.

Πηγή: alphanews

Send this to a friend