Ακινητοποίηση οχημάτων με μη επιτρεπόμενες μετατροπές
Η Ολομέλεια της Βουλής ψήφισε νόμο για ακινητοποίηση οχημάτων που έχουν υποστεί μη επιτρεπόμενες μετατροπές και προκαλούν ηχορύπανση.
Την πρόταση νόμου κατέθεσαν εκ μέρους της ΕΔΕΚ ο Βουλευτής Ηλίας Μυριάνθους και ο μεμονωμένος σοσιαλιστής Βουλευτής Κωστής Ευσταθίου. Ο νόμος ψηφίστηκε με 35 ψήφους υπέρ και δύο αποχές.
Σύμφωνα με το νόμο που ψηφίστηκε σε περίπτωση κατά την οποία εντοπίζεται μηχανοκίνητο όχημα το οποίο έχει υποστεί μη επιτρεπόμενες μετατροπές κατά τρόπο που να προκαλεί οχληρία και ηχορύπανση, αυτό ακινητοποιείται και μεταφέρεται σε χώρο όπου διευθετείται η επαναφορά του στην κατάσταση στην οποία βρισκόταν πριν από τη μετατροπή του.
Ο νόμος προνοεί μεταξύ άλλων όπως ο ιδιοκτήτης οχήματος το οποίο έχει υποστεί μη επιτρεπόμενη μετατροπή καλείται γραπτώς, με διπλοσυστημένη επιστολή ή με παράδοση επιστολής επιτόπου, να το ακινητοποιήσει και να το μεταφέρει σε χώρο που θα του υποδειχθεί από τον Έφορο Μηχανοκίνητων Οχημάτων ή σε αδειοδοτημένο ιδιωτικό κέντρο τεχνικού ελέγχου οχημάτων, προκειμένου αυτό να τύχει επιθεώρησης.
Επίσης προνοεί επιβολή υποχρέωσης στον ιδιοκτήτη οχήματος στο οποίο διαπιστώνεται μη επιτρεπόμενη μετατροπή να επαναφέρει το εν λόγω όχημα στην αρχική μηχανική του κατάσταση.
Ακόμα προνοεί παροχή δυνατότητας στην Αστυνομία να κατάσχει μηχανοκίνητο όχημα το οποίο έχει υποστεί μη επιτρεπόμενες μετατροπές, σε περίπτωση κατά την οποία αυτό δεν φέρει αριθμούς εγγραφής.
Μιλώντας στην Ολομέλεια ο εκ των εισηγητών, Βουλευτής Κωστής Ευσταθίου, ανέφερε ότι η συγκεκριμένη πρόταση έχει σκοπό να ρυθμίσει μια μάστιγα για την Κύπρο, δηλαδή την ηχορύπανση η οποία εσκεμμένα προκαλείται από πολλούς σε αστικά κέντρα αλλά και στην ύπαιθρο. Πολλές φορές, πρόσθεσε, η μετατροπή οχημάτων έχει ως αποκλειστικό στόχο την παραγωγή θορύβου.
Εξήγησε ότι η διαδικασία που ίσχυε μέχρι σήμερα προνοούσε ότι αν και εφόσον καταδιωχθεί το συγκεκριμένο όχημα, τότε η Αστυνομία θα μπορούσε να προχωρήσει σε καταγγελία για οχληρία. Σημείωσε ωστόσο ότι αυτού του είδους η καταδίωξη ενέχει κινδύνους τόσο για τον καταδιωκόμενο όσο και για αυτόν που καταδιώκει. Με τη συγκεκριμένη πρόταση, πρόσθεσε, ο οποιοσδήποτε κάτοχος τέτοιων οχημάτων καλείται να φέρει για έλεγχο το όχημα του και αν διαπιστωθεί ότι φέρει μετατροπές θα ακινητοποιείται.
Καταληκτικά, ανέφερε ότι όπου υπάρχει θόρυβος, υπάρχει ταχύτητα και υπάρχουν θανατηφόρα ή πολύ σοβαρά ατυχήματα, ενώ εξήγησε ότι αρχικά η πρόταση ήταν πολύ πιο αυστηρή αλλά έφτασε στο σημείο που είναι σήμερα ύστερα από διάλογο.
Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Χρύσης Παντελίδης, συνεχάρη τους εισηγητές της πρότασης και πρόσθεσε ότι τέτοιους είδους ηχορύπανση δεν χαλά μόνο την ησυχία των ανθρώπων αλλά ενοχλεί και ανθρώπους και ειδικά παιδιά με σοβαρό πρόβλημα υγείας, προκαλώντας τους κρίσεις, πανικό και αναστάτωση.
Η Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων Συνεργασία Πολιτών Αλεξάνδρα Ατταλίδου, εξέφρασε την ελπίδα αυτή η νομοθεσία να εφαρμοστεί όντως από την Αστυνομία, δηλώνοντας παθούσα, αφού κατοικεί μεταξύ των οδών Δημοσθένη Σεβέρη και Γρίβα Διγενή στη Λευκωσία. Ο κόσμος της περιοχής, όπως είπε, είναι απελπισμένος και ήταν αποφασισμένος να πάρει το νόμο στα χέρια του. Πρόσθεσε ότι και η ίδια πολλές φορές επικοινώνησε για το θέμα με την Αστυνομία και έλαβε την απάντηση ότι είτε δεν έχουν αστυνομικούς ή περιπολικά, ή δεν τους αφήνουν οι ανώτεροί τους να παρέμβουν. Σημείωσε ακόμα ότι υπήρξαν διαμαρτυρίες και από ξένες πρεσβείες που βρίσκονται στην περιοχή.
Είπε επίσης ότι θα πρέπει να έχουν συνέπειες και τα συνεργία που προβαίνουν σε τέτοιες μετατροπές, που έχουν οδηγήσει πολλούς ανθρώπους σε απελπισία αφού δεν μπορούν να κοιμηθούν το βράδυ.