Διαδικτυακές απάτες: Αυτές είναι οι πιο συνηθισμένες μορφές
Οι εγκληματίες στον κυβερνοχώρο, αναζητούν συνεχώς τρόπους, για να κερδίσουν χρήματα σε βάρος ανυποψίαστων θυμάτων. Άτομα και οργανισμοί συχνά πέφτουν θύματα απάτης διαφόρων μορφών.
Αυτές οι απάτες αποτελούν παραδείγματα για το πώς οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου μπορούν εύκολα να παίξουν με την ψυχολογία και τις αντιλήψεις των ανθρώπων. Οι συμβουλές που παρέχονται εδώ έχουν σκοπό να σας βοηθήσουν να προστατευθείτε. Η ευαισθητοποίηση είναι η καλύτερη άμυνα!
Γενικές συμβουλές:
Ελέγχετε τακτικά τους διαδικτυακούς σας λογαριασμούς.
Ελέγχετε τακτικά τον τραπεζικό σας λογαριασμό και αναφέρετε τυχόν ύποπτη δραστηριότητα στην τράπεζά σας.
Εκτελέστε online πληρωμές μόνο σε ασφαλείς ιστότοπους (ελέγξτε τη γραμμή URL για το λουκέτο και το https) και χρησιμοποιώντας ασφαλείς συνδέσεις (επιλέξτε δίκτυο κινητής τηλεφωνίας αντί για δημόσιο Wi-Fi).
Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η τράπεζά σας δεν θα σας ζητήσει ποτέ “ευαίσθητες” πληροφορίες, όπως τα διαπιστευτήρια του διαδικτυακού λογαριασμού σας μέσω τηλεφώνου ή email.
Εάν μια προσφορά ακούγεται πολύ καλή για να είναι αληθινή, είναι σχεδόν πάντα απάτη.
Διατηρήστε τα προσωπικά σας στοιχεία ασφαλή. Να είστε πολύ προσεκτικοί σχετικά με το πόσες προσωπικές πληροφορίες μοιράζεστε σε ιστότοπους κοινωνικών δικτύων. Οι απατεώνες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις πληροφορίες και τις εικόνες σας για να δημιουργήσουν μια πλαστή ταυτότητα ή να σας στοχεύσουν με μια απάτη.
Εάν πιστεύετε ότι έχετε δώσει τα στοιχεία του λογαριασμού σας σε έναν απατεώνα, επικοινωνήστε αμέσως με την τράπεζά σας.
Πάντοτε να αναφέρετε κάθε ύποπτη ενέργεια στην Αστυνομία, ακόμα κι αν δεν πέσατε θύμα της απάτης.
Οι 9 πιο συνηθισμένες διαδικτυακές απάτες και πώς να τις αποφύγετε:
Απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών
Ρομαντική απάτη
Phishing
Vishing
Smishing
Απάτη CEO/Business Email Compromise (BEC)
Επενδυτικές απάτες
Απάτη μέσω τιμολογίου
Κλοπή προσωπικών δεδομένων (Twishing)