Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Αρμόδιοι: Λίγες οι καταγγελίες για υπέρογκες χρεώσεις για ομπρέλες-ξαπλώστρες
Αρμόδιοι: Λίγες οι καταγγελίες για υπέρογκες χρεώσεις για ομπρέλες-ξαπλώστρες

Αρμόδιοι: Λίγες οι καταγγελίες για υπέρογκες χρεώσεις για ομπρέλες-ξαπλώστρες

Όλοι οι δήμοι της Κύπρου τηρούν τη νομοθεσία για τις παραλίες, είπε στο ΚΥΠΕ ο Πρόεδρος της Ένωσης Δήμων, Ανδρέας Βύρας, σημειώνοντας ότι χρεώσεις που υπερβαίνουν τα 2,5 ευρώ για ομπρέλα και 2,5 ευρώ για ξαπλώστρα είναι παράνομες. Από την άλλη, ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Ένωσης Καταναλωτών και Ποιότητας Ζωής (Π.Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ) Λούκας Αριστοδήμου είπε στο ΚΥΠΕ ότι προς το παρόν οι καταγγελίες που δέχονται είναι περιορισμένες, αλλά τόνισε πως αν ξεφύγουν από τον έλεγχο ενδέχεται να γίνει στην Κύπρο ότι και στην Ελλάδα με το «Κίνημα της πετσέτας».

Ο κ. Βύρας είπε ότι η πληροφόρηση που έχει από όλους τους δήμους είναι ότι τηρείται η νομοθεσία σε ό,τι αφορά τις χρεώσεις και σε ό,τι αφορά τις άλλες πρόνοιες του νόμου, όπως η διάθεση του 50% της παραλίας για λουόμενους που δεν θέλουν να αγοράσουν υπηρεσίες ξαπλώστρας και ομπρέλας.

Κατά την εκτίμησή του, πιθανές παραβάσεις προέρχονται από ιδιωτικές επιχειρήσεις, τις οποίες ο κάθε δήμος χωριστά πρέπει να ελέγχει και να διαπιστώνει τη συμμόρφωσή τους με τις πρόνοιες της νομοθεσίας.

 

 

Θα πρέπει όλοι οι φορείς να εφαρμόσουν τον νόμο, σημείωσε.

Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Βύρας εξήγησε ότι η νομοθεσία προβλέπει οροφή στις χρεώσεις, που είναι 2,5 ευρώ η ομπρέλα και 2,5 ευρώ η ξαπλώστρα, τονίζοντας ότι οποιαδήποτε χρέωση υπερβαίνει το προαναφερθέν ποσό είναι παράνομη.

Ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Ένωσης Καταναλωτών και Ποιότητας Ζωής Λούκας Αριστοδήμου ερωτηθείς εάν υπάρχουν παράπονα για υπερχρεώσεις σε υπηρεσίες παραλίας, είπε πως η Ένωση Καταναλωτών δεν δέχθηκε πολλές καταγγελίες, χωρίς ωστόσο αυτές να εκλείπουν.

Πρόσθεσε ότι μέχρι τώρα δεν υπάρχουν καταγγελίες που να προκαλούν ανησυχίες ότι υπάρχει τάση αντιγραφής της κατάστασης που επικρατεί στη Μύκονο και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας όπου εμφανίστηκε το «Κίνημα της πετσέτας».

Συνεχίζοντας, είπε πως παρόλο δεν υπάρχουν καταγγελίες, ο κίνδυνος δεν εκλείπει επειδή αν ένας μιμηθεί το παράδειγμα της Ελλάδας και δεν αντιμετωπίσει τις συνέπειες του νόμου, θα ακολουθήσουν και οι άλλοι.

Ανέφερε ότι του προκάλεσε ανησυχία κάποια αναφορά επιχειρηματία στην Ελλάδα, από αυτούς που αποστερούν στον κόσμο την ελεύθερη πρόσβαση στην παραλία, ότι πρέπει με κάποιο τρόπο να αυξήσει τα έσοδα της επιχείρησής του επειδή διαφορετικά θα ζημιωθεί.

Τόνισε πως δεν θα πρέπει να αφεθούν και να επεκταθούν τέτοιου είδους προσεγγίσεις, αλλά οι αρμόδιοι λαμβάνοντας υπόψη και το παράδειγμα στην Ελλάδα, «να έχουν τα μάτια τους δεκατέσσερα».

Ακόμα κι αν βρίσκονται σε διακοπές θα πρέπει να ρίχνουν και μια ματιά και να διαπιστώνουν τι γίνεται στις παραλίες που επισκέπτονται, συμπλήρωσε.

Προειδοποίησε πως η Κύπρος είναι μικρός τόπος και επ΄ ουδενί  δεν πρέπει να  επιτρέψουμε να συμβεί ό,τι και στην Ελλάδα.

Ανέφερε ότι ο νόμος προβλέπει ότι  οι χρεώσεις είναι 2,5 ευρώ η ομπρέλα και 2,5 ευρώ η ξαπλώστρα, αλλά πρέπει να αφήνουν χώρο στην παραλία ώστε να μπορεί ο επισκέπτης να τοποθετήσει τη δική του ξαπλώστρα και ομπρέλα.

Σημείωσε επίσης πως θα πρέπει να τηρείται η νομοθεσία και αναφορικά με την απόσταση τοποθέτησης τους από το κύμα, τόσο από τις επιχειρήσεις όσο και από τους ιδιώτες.

Ερωτηθείς αναφορικά με καταγγελίες για υπέρογκες χρεώσεις για κρεβατάκι-ομπρέλα στο Lady’s Mile, ο κ. Αριστοδήμου είπε πως είναι σε γνώση της Ένωσης Καταναλωτών ότι οι χρεώσεις στο Lady’s Mile ήταν πάντα διαφορετικές, αλλά δεν υπάρχει δυνατότητα παρέμβασης στις αρμόδιες αρχές της Κυπριακής Δημοκρατίας καθώς η περιοχή είναι στις Βρετανικές Βάσεις.

Ταυτόχρονα παρατήρησε ότι το Lady’s Mile είναι τεράστια η έκταση και ξενίζει το γεγονός ότι ένας λουόμενος επιλέγει αντί να μεταφέρει τα δικά του χρειώδη να υποβάλλεται σε αυτού του είδους τις ψηλές χρεώσεις.

Μια άλλη παρατήρηση στην οποία προέβη ο κ. Αριστοδήμου είναι ότι γενικά οι χρεώσεις στις παραλίες, σε ποτά και φαγητό, αλλά και γενικότερα είναι «τσουχτερές». Ανέφερε ότι πριν τη διάλυσή του, ο Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού έκανε έρευνα αγοράς στις παραλίες με τη συμμετοχή των οργανώσεων των καταναλωτών και υπήρχε ευχέρεια προστασίας των καταναλωτών.

Σε άλλες χώρες, όπως η Ισπανία υπάρχουν τεράστιες ταμπέλες στις οποίες αναγράφονται οι τιμές των προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρονται στην παραλία, είπε και πρόσθεσε ότι στην Κύπρο δεν έχει αναπτυχθεί αυτού του είδους η κουλτούρα, που θα προστατεύει τον καταναλωτή.

Send this to a friend