Home ΛΑΡΝΑΚΑ Μέχρι και συκιά βλάστησε στον διάδρομο του Λυκείου Βεργίνας…
Μέχρι και συκιά βλάστησε στον διάδρομο του Λυκείου Βεργίνας…

Μέχρι και συκιά βλάστησε στον διάδρομο του Λυκείου Βεργίνας…

 

 

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ

Γερασμένα, φθαρμένα και σε πολλές περιπτώσεις επικίνδυνα για την ασφάλεια των μαθητών κι εκπαιδευτικών είναι τα πλείστα σχολικά κτήρια στην πόλη κι επαρχία Λάρνακας. Αυτή ήταν η κοινή διαπίστωση από τον πρώτο κύκλο επαφών που είχε η Επαρχιακή Επιτροπή του ΑΚΕΛ Λάρνακας σε διάφορα σχολεία, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι είναι επιτακτική η ανάγκη ανέγερσης νέων σχολικών μονάδων, όλων των βαθμίδων, για κάλυψη των αυξημένων αναγκών.

Ο πρώτος κύκλος επαφών σε σχολεία ολοκληρώθηκε πρόσφατα, ενώ ο δεύτερος κύκλος αρχίζει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Σε σημερινή δημοσιογραφική διάσκεψηαναφέρθηκε ότι έχουν εντοπιστεί και καταγραφεί σοβαρά ζητήματα, τα οποία άπτονται της ασφάλειας, της υγείας και της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων, ζητήματα που αναμένεται να τεθούν ενώπιον των αρμόδιων τμημάτων για προώθηση κι επίλυσή τους.

 

Για τον λόγο αυτό έχει διευθετηθεί συνάντηση και με την Υπουργό Παιδείας Αθηνά Μιχαηλίδου. Κατά τις επισκέψεις των μελών της Ε.Ε. του ΑΚΕΛ Λάρνακας διαπιστώθηκαν η επικίνδυνη κατάσταση σχολικών κτηριακών εγκαταστάσεων, οι ελλείψεις σε υλικοτεχνικό επίπεδο, ενώ τεράστιοείναι το πρόβλημα με τον υπερπληθυσμό ορισμένων σχολείων. Το πρόβλημα του υπερπληθυσμού αναμένεται ν’ αυξηθεί κατακόρυφα τα επόμενα χρόνια, κυρίως σε σχολεία της ανατολικής περιφέρειας, καθότι μετά την φυγή των εγκαταστάσεων πετρελαιοειδών το ενδιαφέρον για οικιστικές αναπτύξεις στις περιοχές αυτές είναι πολύ μεγάλο.

Μιλώντας στη δημοσιογραφική διάσκεψη, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Λάρνακας Ανδρέας Πασιουρτίδης κατήγγειλε ότι πέραν από το Γυμνάσιο Φανερωμένης, όπου πρόσφατα παρουσιάστηκε το φαινόμενο πτώσης σουβάδων από τις οροφές, στο Λύκειο Βεργίνας και συγκεκριμένα στους διαδρόμους του ορόφου έχουν φυτρώσει… συκιές οι οποίες κάνουν καρπούς. «Αντιλαμβάνεστε για τι επίπεδο κακοτεχνιών μιλάμε», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Επίσης, στο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο Καθαρής, που λειτουργεί ως θερινό ολοήμερο σχολείο, η υφιστάμενη ηλεκτρομηχανολογική εγκατάσταση όχι μόνο δεν επιτρέπει την εγκατάσταση νέων κλιματιστικών, αλλά ούτε την ταυτόχρονη λειτουργία όλων των υφιστάμενων κλιματιστικών. Αναφέρθηκε, επίσης, ότι στο Αθλητικό Λύκειο Βεργίνας κλάπηκε ο θερμοσίφωνας και ως εκ τούτου δεν υπάρχει διαθέσιμο νερό για τις ανάγκες των αθλητών μαθητών, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να επιδίδονται στα διάφορα αθλήματα σε διάσπαρτους χώρους.

Σε λυόμενες αίθουσες

Για το Γυμνάσιο Δροσιάς, ένα σχολείο για το οποίο είναι γενική η εκτίμηση πως έχει ολοκληρώσει τον κύκλο του, έγινε γνωστό πως λόγω των εργασιών αντισεισμικής αναβάθμισης που είναι προγραμματισμένες προσεχώς, πέραν των μισών τμημάτων θα υποχρεωθούν να μετακινηθούν σε λυόμενες αίθουσες. Οι εργασίες αντισεισμικής αναβάθμισης υπολογίζεται να διαρκέσουν τρεισήμισι με τέσσερα χρόνια, την ίδια ώρα που παραμένει ανεκμετάλλευτη η μεγάλη έκταση γης στην πρώην Διανέλλειο Τεχνική Σχολή.

«Είναι ανεπίτρεπτο όλη αυτή η έκταση να παραμένει ανεκμετάλλευτη από το 2018, ενώ υπάρχει πολύ μεγάλη ανάγκη για ανέγερση νέου γυμνασίου. Δυστυχώς,το Υπουργείο Παιδείας δεν συμμερίζεται το αίτημα της Λάρνακας», πρόσθεσε ο κ.Πασιουρτίδης. Όσον αφορά το Γυμνάσιο Βεργίνας, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ είπε ότι είναι χρόνιο το πρόβλημα με τις μονώσεις και την υγρασία. Ανεπίτρεπτη είναι και η κατάσταση στην Τεχνική Σχολή Αγίου Λαζάρου, όπου τα γήπεδα του σχολείου έχουν γεμίσει αγριόχορτα, ενώ το μηχανοστάσιο χρήζει αντικατάστασης.

Η προκήρυξη για την ανέγερση νέας τεχνικής σχολής έχει καθυστερήσει ένα χρόνο. Αναφορικά με τα προβλήματα υπερπληθυσμού, ο Α. Πασιουρτίδης δήλωσε ότι υπάρχουν σχολεία μέσης εκπαίδευσης που φιλοξενούν διπλάσιο και τριπλάσιο αριθμό μαθητών σε σχέση με τις υφιστάμενες υποδομές τους. Τα σοβαρότερα προβλήματα παρατηρούνται στο Γυμνάσιο και Λύκειο Λειβαδιών, στο Λύκειο Βεργίνας, στο Γυμνάσιο Δροσιάς και στο Γυμνάσιο Αραδίππου. «Λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πάνω προβλήματα, δεν μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι για την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές μας», κατέληξε.

Send this to a friend