Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Θετικός ο αντίκτυπος από τον μηδενικό ΦΠΑ σε είδη πρώτης ανάγκης
Θετικός ο αντίκτυπος από τον μηδενικό ΦΠΑ σε είδη πρώτης ανάγκης

Θετικός ο αντίκτυπος από τον μηδενικό ΦΠΑ σε είδη πρώτης ανάγκης

Θετικό αντίκτυπο φαίνεται να έχει το μέτρο του μηδενικού συντελεστή ΦΠΑ, σε επτά βασικές κατηγορίες προϊόντων, όπως καταδεικνύει η καταγραφή τιμών, που διενήργησε η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας.

Σύμφωνα με την εν λόγω καταγραφή, οι τιμές των προϊόντων στις Υπεραγορές, ενάμιση μήνα μετά την εφαρμογή του μέτρου, διατηρούνται σε ποσοστό 86% – στα ίδια ακριβώς επίπεδα όπως αμέσως μετά την εφαρμογή του μηδενικού συντελεστή.

Με στόχο την καλύτερη πληροφόρηση των καταναλωτών όσον αφορά στα αποτελέσματα της εφαρμογής του μέτρου μηδενικού συντελεστή ΦΠΑ σε είδη πρώτης ανάγκης, το οποίο εφαρμόστηκε από την Κυβέρνηση στις 5 Μαΐου 2023, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή προέβη σε καταγραφή της τιμής 65 προϊόντων, σε εννέα διαφορετικές υπεραγορές και, συγκεκριμένα, σε 58 σημεία πώλησης Παγκύπρια.

 

 

Η καταγραφή διενεργήθηκε σε δύο στάδια: πριν  και μετά την εφαρμογή του μέτρου, στις 3 Μαΐου 2023 και 22 Ιουνίου 2023 αντίστοιχα.

Σύμφωνα με την καταγραφή των τιμών, μεταξύ των ημερομηνιών που προαναφέρθηκαν, παρατηρήθηκαν αυξομειώσεις στις τιμές πώλησης των προϊόντων, οι οποίες δικαιολογούνται από τα δεδομένα της αγοράς την εν λόγω περίοδο. Διαπιστώθηκαν, παράλληλα, μεμονωμένες διαφοροποιήσεις τιμών, οι οποίες ήταν αποτέλεσμα εκπτώσεων ή προσφορών κατά την πιο πάνω περίοδο.

Η μεγαλύτερη απόκλιση στην εφαρμογή του μέτρου καταγράφηκε, κυρίως, στα βρεφικά προϊόντα (τροφές, γάλα και πάνες). Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δουν τα αναλυτικά αποτελέσματα της καταγραφής που διενήργησε η Υπηρεσία εδώ.

Λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα της καταγραφής, αλλά και την ανατροφοδότηση που λαμβάνει, η Υπηρεσία εκτιμά ότι η εφαρμογή του μέτρου έχει θετικό αντίκτυπο και σημαντικό όφελος για τους καταναλωτές.

Παροτρύνει, τέλος, τους καταναλωτές να προβαίνουν σε ουσιαστική έρευνα αγοράς, προκειμένου να εντοπίζουν τα προϊόντα και τις τιμές που ικανοποιούν τόσο τις οικονομικές δυνατότητες όσο και τις απαιτήσεις τους.

Πηγή: alphanews

 

 

 

 

 

 

Send this to a friend