ΥΠΑΝ: Το νέο σχέδιο αξιολόγησης μαθητών ανοίγει δρόμο για παιδαγωγική αυτονόμηση
Η υλοποίηση του νέου σχεδίου αξιολόγησης μαθητών ανοίγει το δρόμο για παιδαγωγική αυτονόμηση, αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος, και της βελτίωσης των μεθόδων διδασκαλίας, είπε η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Αθηνά Μιχαηλίδου, μετά την παρουσίαση του σχεδίου στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας.
Είπε ακόμη, ότι, ο στόχος του σχολείου δεν είναι να παρακαθίσουν οι μαθητές στο τέλος στις Παγκύπριες εξετάσεις, αλλά για να προσφέρει αγωγή, να καλλιεργήσει γνώσεις, δεξιότητες, και ικανότητες.
Στις δηλώσεις της, μετά τη συνεδρία της Επιτροπής, η Υπουργός ανέφερε ότι παρουσίασε τις βασικές αρχές και πρόνοιες του νέου σχεδίου αξιολόγησης για τον μαθητή στην μέση εκπαίδευση το οποίο πρόσφατα έτυχε της έγκρισης του Υπουργικού Συμβουλίου.
«Σύμφωνα και με την δέσμευσή μας στο πρόγραμμα διακυβέρνησης, το νέο σχέδιο είναι νέο σύγχρονο και ευέλικτο σχέδιο αξιολόγησης του μαθητή, που εδράζεται σε βασικές παιδαγωγικές αρχές», είπε, προσθέτοντας ότι, μέσα από ένα εντατικό διάλογο κατέληξαν στις πρόνοιες αλλά και στις πρακτικές του τις οποίες θα υλοποιήσουν τον Σεπτέμβρη.
«Είναι πολύ σημαντικό να τονιστεί ότι οι μήνες που απομένουν μέχρι τότε είναι κρίσιμοι για εμάς, γιατί καλούμαστε να οργανωθούμε σε πάρα πολλά επίπεδα, κυρίως στο επίπεδο της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, της ενημέρωσης γονέων και μαθητών, κυρίως στην ρύθμιση όλων εκείνων των διαδικαστικών ζητημάτων που χρειάζεται να γίνουν για να υλοποιηθεί στον καλύτερο δυνατό βαθμό το νέο σχέδιο αξιολόγησης», πρόσθεσε.
Εξέφρασε την πεποίθηση, ότι, με το να περάσει το σχέδιο αυτό και να μπορέσουν να προχωρήσουν σε υλοποίηση, «μας ανοίγονται δρόμοι για παιδαγωγική αυτονόμηση, για αποκέντρωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, κυρίως όμως στο να δουλεύουμε και σε άλλα παράλληλα ζητήματα, όπως αυτό της μείωσης της ύλης της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, της βελτίωσης των μεθόδων διδασκαλίας, μέσα από καινούργια φιλοσοφία, μαθητοκεντρική, σύγχρονη, παιδαγωγική».
Η Υπουργός ανέφερε επίσης στις δηλώσεις της, όπως και κατά τη συνεδρία, ότι οι εξετάσεις αυτές δεν είναι τελικές εξετάσεις κατάταξης, και δεν πρέπει να τις μπερδεύουμε με τις Παγκύπριες, όπου εκεί ο στόχος είναι πολύ διαφορετικός. Πρόκειται, όπως είπε, για εξετάσεις σχολικές που πρέπει να δίνουν την ευχέρεια στου εκπαιδευτικούς να παρέμβουν ανά πάσα στιγμή, να βελτιώνουν τις διαδικασίες, να στηρίζουν τους μαθητές, και στον μαθητή την ευκαιρία να δει ολόπλευρα την ανάπτυξή του και όχι μόνο μέσα από μια γραπτή εξέταση.
Ερωτηθείσα σχετικά με αίτημα εκπροσώπων επιθεωρητών για επιπλέον αποζημίωση η Υπουργός ανέφερε ότι όλα τα συνδικαλιστικά ζητήματα θα τα δουν εσωτερικά έτσι ώστε αν χρειαστεί οποιαδήποτε στήριξη, πέρα από την χρηματική, «να είμαστε εκεί να τους βοηθήσουμε».
Οι βασικές πρόνοιες του Σχεδίου, σύμφωνα με την παρουσίαση της Υπουργού, είναι ότι η τελική γραπτή εξέταση θα ετοιμάζεται κεντρικά, στη βάση διαδικασιών για εξασφάλιση της εγκυρότητας, αξιοπιστίας και διαφάνειας ενώ θα πραγματοποιείται μόνο μια φορά κατά τη διάρκεια του έτους, στο τέλος του δεύτερου τετραμήνου (τέλος της σχολικής χρονιάς).
Επιπλέον, περιορίζονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στην Α΄ τάξη γυμνασίου, για σκοπούς ομαλής μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Σύμφωνα με την παρουσίαση, στην Α΄ Τάξη Γυμνασίου, στην τελική γραπτή εξέταση θα εξετάζονται οι μαθητές στα Νέα Ελληνικά και Μαθηματικά, στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου στα Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) και Ιστορία, στην Α΄ Λυκείου και Τεχνικές Σχολές (ΤΕΣΕΚ), Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά (Προσανατολισμού ή Κοινού Κορμού) και δύο μαθήματα, στη βάση της Ομάδας Προσανατολισμού. Στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου και ΤΕΣΕΚ θα εξετάζονται στα Νέα Ελληνικά και τέσσερα μαθήματα Κατεύθυνσης.
Όσον αφορά στη βαθμολογία, ο βαθμός τετραμήνου θα είναι ο βαθμός Συντρέχουσας Αξιολόγησης και συγκεκριμένα η συμμετοχή στην τάξη, κατ’ οίκον εργασίες, projects, διαγωνίσματα, κ.ά. Στον τελικό βαθμό θα υπολογίζονται οι βαθμοί Α’ και Β’ τετραμήνων, με βαρύτητα 35% έκαστος και ο βαθμός τελικής γραπτής εξέτασης με βαρύτητα 30%.
Η Υπουργός, μεταξύ άλλων, εξηγώντας γιατί αποτελεί σύγχρονο τρόπο αξιολόγησης, ανέφερε ότι θα υπάρχει ισορροπία μεταξύ γραπτών και εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης, δίνεται έμφαση στη συνεχή, διαμορφωτική αξιολόγηση και όχι στην τελική, συγκριτική αξιολόγηση, ενώ βασίζεται σε μαθητοκεντρική και όχι εξετασιοκεντρική φιλοσοφία. Ακόμη, ότι προωθείται η παιδαγωγική αυτονόμηση της σχολικής μονάδας και οδηγεί σε αύξηση του διαθέσιμου διδακτικού χρόνου.
Στη τελική της τοποθέτηση, η Υπουργός, απαντώντας σε ερωτήσεις και σχόλια των Βουλευτών, είπε ότι ό,τι προτείνουν είναι με βάση σοβαρή βιβλιογραφική έρευνα, κυρίως την παιδαγωγική επιστήμη.
Ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι είναι πολύ συγκεντρωτικό το εκπαιδευτικό μας σύστημά και είναι κάτι που το λένε εδώ και 30 χρόνια όλοι οι εξωτερικοί οίκοι αξιολόγησης, και όλη η εσωτερική αξιολόγηση, οι μελέτες των τοπικών πανεπιστημίων αλλά και οι Παγκύπριες εξετάσεις και τα αποτελέσματά τους. «Πρέπει κάτι να κάνουμε και αυτό δεν είναι να αυξήσουμε τις κεντρικές εξετάσεις», είπε. Στην κεντρική εξέταση, πρόσθεσε, καταφέρνουμε να εξετάσουμε την γνώση που δεν είναι αρκετό, καθώς στις διεθνείς εξετάσεις αξιολογείται η κριτική σκέψη, και η δημιουργικότητα, σημειώνοντας ότι δεν είναι καθόλου έκπληξη γι’ αυτούς που ζουν το σύστημα τόσα χρόνια, «το γιατί δεν πάμε καλά στις διεθνείς εξετάσεις». Δεν ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί γι’ αυτό αλλά το τι ζητάμε από τους εκπαιδευτικούς να διδάξουν, πρόσθεσε. Αντί να ρωτούμε τί και πως σε κάποια μαθήματα, είπε, το Υπουργείο προτείνει να βάζουν στα σχολεία project για να μπορέσει ο μαθητής να σκεφτεί δημιουργικά, να κάνει παρουσίαση της δουλειάς του, και να επιχειρηματολογήσει.
Για τα ζητήματα θεματοθέτησης και βαθμολόγησης που έθεσαν Βουλευτές η Υπουργός ανέφερε, ότι πάντα θα υπάρχουν τέτοιου είδους θέματα, αλλά το ζήτημα είναι να τα μειώσουν στο ελάχιστο και να μπουν ασφαλιστικές δικλείδες που να επιτρέπουν παρέμβαση και απόδοση ευθύνης εκεί και όπου χρειάζεται.
Είπε ακόμη, ότι, μια τελική κεντρική εξέταση δεν μπορεί καθόλου να θεωρηθεί σύγχρονος τρόπος εξέτασης, «και ούτε καν αντικειμενικός αν βλέπουμε τα προβλήματα των προηγούμενων χρόνων, όπου είχαν γίνει και πολλά λάθη στη θεματοθέτηση». Πρόσθεσε ότι δεν μπορεί να καταγράψει μια κεντρική εξέταση την ολόπλευρη ανάπτυξη του μαθητή, την κριτική σκέψη και τις δεξιότητες που ζητούν, ενώ, αντίθετα «αδικεί το παιδί, αφού, μπορεί εκείνη την ημέρα να μην είναι καλά και να μην μπορέσει να αποδώσει στη γνώση που του ζητείται.
Τα μέλη της Επιτροπής, στην πλειοψηφία τους, χαιρέτισαν το νέο σχέδιο.
Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Γιώργος Κάρουλλας ανέφερε ότι δεν είναι δογματικοί ως κόμμα, σημειώνοντας ότι υπάρχει τώρα ένα νέο σύστημα που ουσιαστικά είναι αλλαγή επί αλλαγών, και κατάργηση του υφιστάμενου συστήματος με την απάλειψη της ενδιάμεσης εξέτασης. Είπε ότι το ισχύον σύστημα, που εφαρμόστηκε κάτω από δυσμενείς συνθήκες, έχει πολλά θετικά τα οποία έχουν ανακοινωθεί, αλλά η αναστάτωση των τελευταίων χρόνων έφερε την υποβάθμισή του.
Ο Πρόδρομος Αλαμπρίτης του ΔΗΣΥ, σημείωσε ότι ήταν θετικό που υπάρχει μια πρόταση για τα τετράμηνα, επειδή αυτό το θέμα ταλαιπώρησε την εκπαίδευση για χρόνια και είναι καλό να μπει μια τελεία.
Ο Μάριος Μαυρίδης του ΔΗΣΥ, στη δική του τοποθέτηση, έθεσε ζήτημα δίκαιης αξιολόγησης, σημειώνοντας ότι, η πρόταση του ΥΠΑΝ αναφέρεται σε 70% υποκειμενική αξιολόγηση, κάτι, που για τον ίδιο, όπως είπε, δεν είναι υποκειμενική αξιολόγηση, αφού ο κάθε καθηγητής έχει διαφορετικά κριτήρια και η βαθμολογία μπορεί να επηρεάζεται από την καλή ή κακή διάθεση των καθηγητών. Είπε ότι το ποσοστό της τελικής εξέταση θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 50%, σημειώνοντας ότι αυτό είναι ένα βήμα προς τα πίσω και όχι βήμα προς τα εμπρός.
Ο Χρίστος Χριστοφίδης του ΑΚΕΛ, είπε ότι περίμενε να ακούσει μια απολογία από κάποιους για την καταστροφή, όπως είπε, που επέφεραν στο παιδαγωγικό σύστημα που θυματοποίησε χιλιάδες ανθρώπους. Είπε ακόμη, ότι στην παρουσίαση της Υπουργού άκουσαν αυτά που ως κόμμα, έλεγαν για χρόνια. Αναφέρθηκε σε «ιδεολογικές εμμονές» ανθρώπων που νομίζουν ότι τα σχολεία είναι εργοστάσια. Σήμερα, πρόσθεσε, είδαν μια επιστημοκεντρική προσέγγιση, παιδαγωγικά ορθή με βασικές αρχές παιδαγωγικής. Για το θέμα υποκειμενικότητας, είπε ότι αυτό που πρέπει να προσπαθήσουν να κάνουν είναι να φέρουν όλους τους καθηγητές στο ίδιο επίπεδο.
Είπε ακόμη ότι χαίρεται ότι θα γίνει επιμόρφωση στους εκπαιδευτικούς, και εισηγήθηκε να εξηγηθεί και στους μαθητές το νέο σύστημα και γιατί είναι σημαντικό για τους ιδίους, όπως και στους γονείς.
Ο Ανδρέας Καυκαλιάς του ΑΚΕΛ, είπε ότι αυτοί οι κανονισμοί, «ανατρέπουν άρδην» την προηγούμενη κατάσταση πραγμάτων.
Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρύσανθος Σαββίδης, είπε ότι χαιρετίζουν την πρόταση και ότι διαβάζοντάς την, αυτή σχεδόν προσομοιώνει την πρόταση που είχε καταθέσει το κόμμα. Οι εξετάσεις τετραμήνων «έθαψαν το όνειρα πολλών μαθητών», είπε, σημειώνοντας ότι, μπορεί να ήταν μια εύηχη ιδέα αλλά απέτυχαν παταγωδώς όπως είχαν εφαρμοστεί. Είπε ακόμη ότι το κυπριακό απολυτήριο είναι πολύ ισχυρό εδώ και χρόνια, όσον αφορά σε εισδοχή σε πανεπιστήμια στο εξωτερικό.
Είπε ότι θα πρέπει να δοθεί προσοχή στο ποια θα είναι η ύλη, να διασφαλιστεί το αδιάβλητο των γραπτών, και να δοθεί προσοχή στον επαγγελματικό προσανατολισμό γιατί πολλά παιδιά βρίσκονται σε λάθος δέσμες.
Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ, Αλέκος Τρυφωνίδης, είπε ότι νέος τρόπος αξιολόγηση έρχεται σε μια εποχή με τα προβλήματα που υπήρξαν και είναι σημαντικό ότι η αλλαγή του τρόπου αξιολόγησης έγινε με διαβούλευση με όλους του εμπλεκόμενους φορείς, σημειώνοντας ότι, αρκετές από τις απόψεις τους έχουν ενσωματωθεί. Ζήτησε διαβεβαίωση από την Υπουργό ότι τα σχολεία θα βγάζουν μαθητές «σωστά μορφωμένους» σε όλους τους τομείς, και που θα έχουν χρόνο και για άλλες δραστηριότητες και που δεν θα χρειάζονται ιδιαίτερα απογευματινά μαθήματα. Είπε ακόμη, ότι, για να πετύχει ένα σύστημα, πρέπει να είναι κοινωνοί όλοι και εισηγήθηκε να ενημερωθούν όλοι στην κοινωνία για αυτό το σχέδιο. Πρόσθεσε ότι η ΔΗΠΑ θα εισηγηθεί και άλλα σημεία.
Κατά τη συζήτηση, η εκπρόσωπος των επιθεωρητών σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, Χρυστάλλα Κουκουμά είπε ότι συμφωνούν με την νέα πρόταση της Υπουργού, και ότι θέλουν να υπάρχει η συμπερίληψή τους και στην ανάπτυξη της κάθε πολιτικής γιατί αποτελούν τον σύνδεσμο μεταξύ σχολείων και Υπουργείου. Είπε ακόμη, μεταξύ άλλων, να αμείβονται οι καθηγητές που κάνουν αναβαθμολογήσεις γραπτών και να γίνει αποκέντρωση αφού τώρα στέλνονται όλα στο Υπουργείο.
Ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, ανέφερε ότι η κατάργηση της ενδιάμεσης, η ποσόστωση που προτείνεται και το 30% είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και συνάδουν με τις θέσεις τους, προσθέτοντας ότι, για άλλα ζητήματα, έχουν διάθεση να συζητήσουν με το Υπουργείο για να υπάρξουν καλά αποτελέσματα.
Για το θέμα της υποκειμενικότητας, ανέφερε ότι για τις εξετάσεις τετραμήνων έγινε μια αξιολόγηση εξωτερική και έδειξε ότι οι βαθμοί που παίρνουν οι μαθητές στις εξετάσεις τετραμήνων, είχαν στατιστικά σημαντική συνάφεια με τους βαθμούς που παίρνουν στα διαγωνίσματα.
Ο Πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Παναγιώτης Λυσάνδρου, ανέφερε ότι ο θεσμός χρειαζόταν αξιολόγηση και αλλαγές και όχι να καταργηθεί η πρώτη εξέταση και ότι θα κάνουν κάποιες εισηγήσεις για να βελτιωθεί η πρόταση. Είπε ότι θα πρέπει να νομοθετηθεί η τελική εξέταση και να είναι κεντρική με κλειστά ονόματα και να είναι αδιάβλητη η βαθμολόγηση βαθμών αφού όπως είπε, αυτό δίνει αξία στο απολυτήριο. Προτείνουν ακόμη, όπως το κοινό διαγώνισμα να γίνεται τον Νοέμβριο στη βάση κεντρικής τράπεζας θεμάτων και το διαγώνισμα να μην διαφέρει πολύ από σχολείο σε σχολείο.
Ο Λοΐζος Κωνσταντίνου, Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης είπε ότι είναι σύμφωνοι με το γενικό πνεύμα και το όλο πλαίσιο της πρότασης αλλά πρέπει να ξεκαθαρίσει η όλη διαδικασία σχετικά με τη θεματοθέτηση και τη γενική ύλη.
Εκ μέρους του μαθητικού σώματος, ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ, Αλέξανδρος Παχίτης, είπε ότι δεν διαφωνούν με την πρόταση στην ολότητά της, ωστόσο θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι μορφές συντρέχουσας αξιολόγησης πράγματι θα τηρούνται, ενώ για το ζήτημα θεματοθέτησης και διόρθωσης να διασφαλίζεται ότι γίνονται με σωστές διαδικασίες για να μην παρατηρηθούν τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν φέτος.
Δηλώσεις Βουλευτών
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής, Παύλος Μυλωνάς, ανέφερε μετά τη συνεδρία ότι κατέληξαν σήμερα, «σχεδόν ομόφωνα», στην προώθηση των αλλαγών που το ΥΠΑΝ ετοίμασε για το θεσμό της αξιολόγησης των μαθητών.
Η θετική και έγκαιρη ανταπόκριση του Υπουργείου, είπε, «μας οδηγεί μέχρι το τέλος του μήνα στην ολοκλήρωση της διαδικασίας, οπόταν όλοι θα γνωρίζουν, όπως είχαμε δεσμευτεί το νέο σύστημα αξιολόγηση των μαθητών».
Είπε ότι χαιρετίζει τις προσπάθειες της Υπουργού και του Υπουργείου και Βουλευτών όλων των πολιτικών δυνάμεων που συμμετείχαν σε αυτή τη διαδικασία, δίνοντας διαβεβαιώσεις ότι θα παρακολουθούν την εξέλιξη της διαδικασίας και αναλόγως, εκεί που μπορούν, θα παρεμβαίνουν.
Ο κ. Κάρουλλας ανέφερε ότι ως ΔΗΣΥ υπεύθυνα, θέτουν κάποια ζητήματα για προβληματισμό. Είπε ότι το νέο σύστημα, είναι ένα δημιούργημα του Υπουργείου Παιδείας, χωρίς να γίνει αξιολόγηση του θεσμού των τετράμηνων, όπως προνοεί η σχετική νομοθεσία, ή μελέτη και συζήτηση από ειδικούς. Έθεσε ακόμη θέμα αναγνώρισης του κυπριακού απολυτήριου στην ΕΕ, αναφέροντας ενημέρωση για χώρες που δεν αναγνωρίζουν τις εξετάσεις μέσης εκπαίδευσης και προτιμούν τις Παγκύπριες για να δέχονται παιδιά στα πανεπιστήμιά τους. Είπε ακόμη, ότι η αύξηση της βαρύτητας της τελικής εξέτασης είναι αναγκαία για την αξιοπιστία του απολυτηρίου ενώ, η κατάργηση της ενδιάμεσης εξέτασης πλήττει την αξία του θεσμού των τετραμήνων, που, όπως είπε, σε συνδυασμό με την προτεινόμενη μείωση της ύλης, θα διευκόλυνε τη μάθηση και την αξιολόγηση, αλλά και την ανατροφοδότηση και τη σχετική διδασκαλία. Η νομοθετική διασφάλιση του αδιάβλητου την εξέτασης με κεντρικό δοκίμιο, καλυμμένα ονόματα, και βαθμολόγηση από καθηγητές άλλων σχολείων θα μπορούσε να διασφαλίσει την ισοτιμία και δικαιοσύνη για όλους τους μαθητές και ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του απολυτηρίου.
Ο κ. Χριστοφίδης στις δηλώσεις του, σημείωσε ότι «τελειώνουμε με ένα παιδαγωγικό έγκλημα» το οποίο, όπως είπε, συντελέστηκε εις βάρος χιλιάδων μαθητών, ενώ θα συνεχίσουν να είναι δημιουργικοί, με προτάσεις, με θέσεις, επιστημονικά τεκμηριωμένες και παιδαγωγικά ορθές «για να δώσουμε στα παιδιά μας το σχολείο που τους αξίζει».
Αναφέρθηκε σε επιμέρους παρατηρήσεις, σημειώνοντας ότι, γνωρίζουν ότι με την αλλαγή του συστήματος αξιολόγησης, δεν έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης ενώ έχουν υποβάλει και εισηγήσεις.
Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ, Ανδρέας Αποστόλου, στις δηλώσεις του, ανέφερε ότι χαίρονται, γιατί η πρόταση της Υπουργού, χαίρει της στήριξης της συντριπτικής πλειοψηφίας καθηγητών, μαθητών, και γονιών. Ως ΕΔΕΚ, είπε, «χαιρόμαστε γιατί συμβάλλαμε δημιουργικά με τις θέσεις και προτάσεις μας σε αυτή την κατάληξη». Στηρίζουν την πρόταση της Υπουργού, πρόσθεσε, και ανέφερε ότι για το κόμμα είναι πολύ σημαντικό ότι καταργείται η ενδιάμεση εξέταση, γίνεται πιο ομαλή μετάβαση των μαθητών από τη δημοτική στη μέση εκπαίδευση, ότι μένει χρόνος σε καθηγητές και παιδιά για μάθηση, και που κλείνει ένας κύκλος συζητήσεων και μιας περιόδου που δεν υπήρχε ηρεμία.
Ο κ. Τρυφωνίδης είπε ότι θα χρειαστεί αρκετή δουλειά για να υλοποιηθεί το νέο σύστημα από όλους όσους θα συνεργαστούν για την υλοποίηση του και ότι αναμένουν τη διεύρυνση των τεχνικών σχολών, καθώς, η οικονομία, όπως είπε, «απαιτεί αυτή τη στιγμή περισσότερους απόφοιτους από τις τεχνικές σχολές».
Ως ΔΗΠΑ, σημείωσε, θα εργαστούν εποικοδομητικά και θετικά ώστε να ψηφιστούν οι τροποποιητικοί κανονισμοί για το νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών πριν να κλείσει η Βουλή για τις θερινές διακοπές.