Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Βράβευση μαθητών για διαγωνισμό ΣΤΕΚ «Επαναξιολογώντας τον τουρισμό»
Βράβευση μαθητών για διαγωνισμό ΣΤΕΚ «Επαναξιολογώντας τον τουρισμό»

Βράβευση μαθητών για διαγωνισμό ΣΤΕΚ «Επαναξιολογώντας τον τουρισμό»

Τις καλύτερες εισηγήσεις της μαθητιώσας νεολαίας βράβευσε, την Τρίτη, ο Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Κύπρου (ΣΤΕΚ), στο πλαίσιο του διαγωνισμού που συνδιοργάνωσε με το Υπουργείο Παιδείας και το Υφυπουργείο Τουρισμού, με τίτλο «Επαναξιολογώντας τον Τουρισμό – Rethinking Tourism».

Οι διαγωνιζόμενοι ανέπτυξαν το θέμα του διαγωνισμού σε έκθεση, με εισηγήσεις που θα έπρεπε να προβληματίσουν και να εμπνεύσουν για λήψη αποτελεσματικών δράσεων και στρατηγικών.

Από πλευράς Λυκείων, το πρώτο βραβείο έλαβε ο Ιωάννης Ροκαδάκης του περιφερειακού Λυκείου Λιβαδιών, το δεύτερο βραβείο η Ευδοκία Πέτρου, του Λυκείου Κοκκινοχωρίων «Φώτη Πίττα» και το τρίτο βραβείο η Αυγή Σταματάρη, από το Λύκειο Αγίου Γεωργίου Λάρνακας.

Από πλευράς Τεχνικών Σχολών, η Γαβριήλ Ζηνοβία, του ΤΕΣΕΚ Πάφου, εξασφάλισε το πρώτο βραβείο, ενώ ακολούθησαν ο Αντρέας Ττόφας, της Α’ Τεχνικής Σχολής Λευκωσίας και  Κροϊτόρου Αλεξάνδρου Λουσιάν, του ΤΕΣΕΚ Πάφου.

Σε χαιρετισμό της που διαβάστηκε στην τελετή, η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Αθηνά Μιχαηλίδου, ανέφερε ότι τέτοιες δράσεις έχουν πολλαπλά οφέλη για την κοινωνία μας και πως «ως ενεργοί πολίτες, και ως οργανισμοί οφείλουμε να αναπτύσσουμε συνεργασίες για σημαντικά θέματα, όπως η ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών μας σε θέματα που άπτονται των επαγγελματικών οριζόντων που διανοίγονται μπροστά τους και των προοπτικών που έχουν για επιτυχία σε σύγχρονους τομείς εργασίας, όπως του τουρισμού».

Η ανάπτυξη ποιοτικού τουρισμού, πρόσθεσε,  διανοίγει μεγάλες προοπτικές για τις επαγγελματικές επιλογές και δραστηριότητες των νέων μας, σημειώνοντας ότι «κομβικό σημείο για την επιτυχή ανάπτυξη του τουριστικού τομέα αποτελεί η δημιουργία της κατάλληλης κουλτούρας, η προώθηση του τουριστικού προϊόντος με στοχευόμενο και σύγχρονο μάρκετινγκ και η ενίσχυση της συνδεσιμότητας του νησιού».

Διαμήνυσε επίσης, μέσω της ομιλίας της, πως «αποτελεί προτεραιότητα της Κυβέρνησης η στήριξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και η αναβάθμιση των δράσεων προβολής της Κύπρου ως τουριστικού προορισμού, υιοθετώντας παράλληλα καλές πρακτικές του εξωτερικού».

«Το ΥΠΑΝ, στο πλαίσιο του προγράμματος διακυβέρνησης του ΠτΔ, προωθεί δράσεις και πολιτικές που ενισχύουν τις δεξιότητες των παιδιών και διευκολύνουν την ένταξη τους στην αγορά εργασίας», είπε η κ. Μιχαηλίδου, προσθέτοντας παράλληλα ότι «ενθαρρύνουμε, μέσα από τα κατάλληλα προγράμματα ενημέρωσης, τους μαθητές και τις μαθήτριες μας, στην επιλογή σύγχρονων επαγγελμάτων».

Εξάλλου εκπρόσωπος του Υφυπουργού Τουρισμού, Κώστα Κουμή, ανέφερε ότι η  συμμετοχή του Υπουργείου Παιδείας και του Υφυπουργείου Τουρισμού, μέσω των εκπροσώπων του, στην Επιτροπή Αξιολόγησης, ολοκλήρωσε την όλη προσπάθεια του διαγωνισμού, η οποία απέβλεπε «να αφουγκραστούμε τους νέους μας, τα φρέσκα μυαλά, να συλλέξουμε τις ιδέες, τις εισηγήσεις και τις απόψεις τους για την αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος, όπως και άλλων θεμάτων που άπτονται του τουρισμού».

Ο τουρισμός, πρόσθεσε,  ήταν και θα είναι πάντα μια δύναμη που συμβάλει στην οικονομία, στον πολιτισμό και στις κοινωνίες μας και υπέδειξε ότι «αναγνωρίζουμε την ανάγκη να εξετάσουμε κριτικά την παρούσα κατάσταση και να αναζητήσουμε νέους τρόπους για να αναπτύξουμε ένα ακόμα πιο βιώσιμο, λειτουργικό και ουσιαστικό μοντέλο τουρισμού».

«Η επαναξιολόγηση του τουρισμού μέσα από τα μάτια των νέων μας σημαίνει να επαναπροσδιορίσουμε τον τρόπο με τον οποίον προσεγγίζουμε γενικώς τον τουρισμό, τα ταξίδια, τη φιλοξενία, τη διαμονή και τις υπηρεσίες και απαιτείται σε όλο αυτό η αλλαγή νοοτροπίας και η εκπαίδευση», συμπλήρωσε.

Επιπλέον, ανέφερε ότι οι κυβερνήσεις, οι τουριστικές εταιρείες και οι ενδιαφερόμενοι φορείς του κλάδου, καλούνται να αναλάβουν την ευθύνη και να δώσουν προτεραιότητα στην εφαρμογή πολιτικών βιώσιμου τουρισμού, υποδεικνύοντας ότι «η επαναξιολόγηση του τουρισμού δεν σημαίνει ότι απορρίπτουμε εντελώς ότι κτίσαμε μέχρι σήμερα, αλλά  πρέπει να προωθήσουμε την αυθεντικότητα και να επιδιώξουμε μια ισορροπημένη στρατηγική για τον τουρισμό».

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του ΣΤΕΚ Άκης Βαβλίτης ανέφερε ότι «όπως είναι γνωστό η ξενοδοχειακή βιομηχανία είναι ανθρωποκεντρική άρα το ανθρώπινο προσωπικό μιας ξενοδοχειακής μονάδας είναι το μεγαλύτερο κεφάλαιο της». Για τον λόγο αυτό, πρόσθεσε, «θεωρούμε αδιανόητο σε μια χώρα όπως η Κύπρος όπου ο Τουρισμός αποτελεί τον κύριο μοχλό της προόδου και της ανάπτυξης, η τουριστική εκπαίδευση να μην συγκαταλέγεται στα μαθήματα της σχολικής ύλης». Έδωσε τα παραδείγματα χωρών όπως η Ελλάδα, το Ισραηλ και η Ισπανία που έχουν εντάξει μαθήματα σχετικά με τον Τουρισμό στη διδακτέα ύλη τους.

Ανέφερε επίσης ότι «αξιοσημείωτο είναι ότι ακόμη και η Σαουδική Αραβία παρόλο του τεράστιου πλούτου που έχει συσσωρεύσει από την ενέργεια, τώρα επενδύει δεκάδες δισεκατομμύρια για ανάπτυξη του τουρισμού της, βεβαίως και αυτή έχει εντάξει τα τουριστικά μαθήματα στα σχολεία».  Άλλωστε, είπε ο κ. Βαβλίτης, «ο Τουρισμός είναι ένας τομέας όπου με τον ένα ή τον άλλο τρόπο μας απασχολεί όλους και είναι πολύ σημαντικό να εδραιωθεί τουριστική συνείδηση στα παιδιά από μικρή ηλικία». «Ταυτόχρονα δε, είναι καίριο να δίνεται η γνώση και η κατάλληλη ενημέρωση για τα χαρακτηριστικά, την προοπτική και τις ευκαιρίες των τουριστικών επαγγελμάτων», ανέφερε.

Στους χαιρετισμούς τους, Υπουργός Παιδείας και Υφυπουργός Τουρισμού, ευχαρίστησαν τον ΣΤΕΚ για την προκήρυξη και διενέργεια του διαγωνισμού καθώς και όλα τα παιδιά που συμμετείχαν.

Send this to a friend