«Κολλά» στις γραφειοκρατικές διαδικασίες η Β΄ φάση της Αλ. Παναγούλη
ΓΡΑΦΕΙ o ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ
Αργεί ακόμα η εκτέλεση της Β΄ φάσης της λεωφόρου Αλέξανδρου Παναγούλη, στη Λάρνακα, του δρόμου που ξεκίνησε να κατασκευάζεται με την προοπτική να ενώσει τη λεωφόρο Σπύρου Κυπριανού (πρώην Στρατηγού Τιμάγια) με τον αυτοκινητόδρομο Ριζοελιάς – Αμμοχώστου.
Η καθυστέρηση που παρατηρείται στην ολοκλήρωση αυτού του σημαντικού οδικού έργου διαφαίνεται μέσα από την επιστολή του υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Αλέξη Βαφεάδη, ημερομηνίας 10 Απριλίου 2023, προς τον βουλευτή του ΑΚΕΛ Λάρνακας Ανδρέα Πασιουρτίδη, ο οποίος ζήτησε κοινοβουλευτική ενημέρωση για το θέμα αυτό, το οποίο εκκρεμεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
Όπως είναι γνωστό, η λεωφόρος Αλέξανδρου Παναγούλη κατασκευάστηκε για να ενώσει τη Λάρνακα με τον αυτοκινητόδρομο Ριζοελιάς, προκειμένου ν’ αποσυμφορηθεί η τροχαία κίνηση στον παραλιακό δρόμο Λάρνακας – Δεκέλειας.
Παρόλα αυτά, ο δρόμος έμεινε στη μέση, αφού καταλήγει μέχρι τα Λειβάδια και την εκκλησία του Αγίου Σάββα… Στην επιστολή του, ο κ.Βαφεάδης σημειώνει ότι η Β΄ φάση της λεωφόρου Αλ. Παναγούλη αποτελεί συνέχεια της Α΄ φάσης του έργου και με βάση το Τοπικό Σχέδιο Λάρνακας είναι δρόμος πρωταρχικής σημασίας που εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως του Υπουργείου Εσωτερικών.
Από πλευράς του Υπουργείου Μεταφορών, ο Αλέξης Βαφεάδης πληροφορεί ότι θα προωθηθεί η ετοιμασία των κατασκευαστικών σχεδίων από το Τμήμα Δημοσίων Έργων, αφού πρώτα επικαιροποιηθεί και οριστικοποιηθεί το ρυθμιστικό σχέδιο και συμπεριληφθεί το έργο στο πρόγραμμα και στους προϋπολογισμούς του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως.
Ο υπουργός αναφέρει, ακόμα, ότι σε συνεδρία που συγκλήθηκε από το Τμήμα Πολεοδομίας τον Ιούνιο του 2021, με την συμμετοχή των Δημοσίων Έργων και του Δήμου Λάρνακας, συμφωνήθηκε όπως γίνει νέα επιτόπου αποτύπωση από το Τμήμα Δημοσίων Έργων, έτσι ώστε να μπορεί να γίνει επικαιροποίηση του αρχικού ρυθμιστικού σχεδίου που είχε ετοιμαστεί από το 2010.
«Η διαδικασία αυτή ολοκληρώθηκε και στάλθηκε νέο σχέδιο αποτύπωσης στην Πολεοδομία προκειμένου να προβεί σε επικαιροποίηση του ρυθμιστικού σχεδίου», επισημαίνει ο υπουργός. Περαιτέρω, ο Αλέξης Βαφεάδης αναφέρει στην επιστολή του προς τον Ανδρέα Πασιουρτίδη πως δεν κρίνεται εφικτή η σύνδεση της λεωφόρου Αλέξανδρου Παναγούλη με τον παραλιακό δρόμο Λάρνακας – Δεκέλειας, επειδή, όπως εξηγεί, στο υπό αναφορά τμήμα του αυτοκινητοδρόμου υπάρχουν ήδη δύο υφιστάμενες συνδέσεις, προς Κελιά και προς Ορόκλινη, σε πολύ μικρή απόσταση.
Ως εκ τούτου, ο υπουργός σημειώνει ότι με βάση τα εγκεκριμένα γεωμετρικά πρότυπα δεν μπορεί να κατασκευαστεί νέα σύνδεση σε απόσταση μικρότερη των δύο χιλιομέτρων.
«Επιπρόσθετα, λαμβάνοντας υπόψη τα κυκλοφοριακά δεδομένα και το επίπεδο εξυπηρέτησης της περιοχής, δεν μπορεί να δικαιολογηθεί η δημιουργία νέας συμβολής, ούτε η κατάργηση κάποιας από τις υφιστάμενες», καταλήγει ο Α. Βαφεάδης.